Beata Hlavenková vydává album vánočních koled

Klavíristka, skladatelka a producentka Beata Hlavenková je na české hudební scéně známá jako dlouholetá spoluhráčka Lenky Dusilové z projektů Baromantika a Eternal Seekers i spoluautorka množství jejích písní, ale též z vlastních úspěšných projektů, nahrávek a ze spolupráce s řadou umělců, jako jsou Iva Bittová, Justin Lavash, Dorota Barová nebo Jaromír Honzák. V poslední době se též intenzivně věnuje divadelní a filmové hudbě. Nyní přichází s albem vánočních koled.

Beata Hlavenková Beata Hlavenková Zdroj: vydavatelství Animal Music

Novým albem Bethlehem navazuje Beata Hlavenková na svoji výborně hodnocenou nahrávku Theodoros, oceněnou v roce 2013 cenou Anděl za jazzové album roku. Na desce Bethlehem předkládá bohatou kolekci lidových vánočních koled české, anglické, francouzské i polské provenience, upravených, nebo spíše re-komponovaných do nové, moderní podoby a doplněných o čtyři vlastní skladby.

Skladby jako Chtíc, aby spal, Narodil se Kristus pán, Adeste fideles, Stille Nacht heilige NachtPásli ovce Valaši, Oh Come, Oh Come Emmanuel, Joy to the World, What Child Is This nebo The First Noel sice patří ve své většině mezi notoricky známé koledy, úprava Hlavenkové však přináší zcela nový pohled na jejich melodie i harmonické postupy. Jakkoli jsou skladby v jejím provedení stále podvědomě nositelem staleté vánoční lidové tradice, působí zároveň velmi současně. Na desce zní jen autorčin klavír, většinou sólově, někde vrstvený ve vícehlasech. Nadžánrový autorský rukopis Beaty Hlavenkové je nezaměnitelný, citlivá a soustředěná interpretace jasně rozpoznatelná.

 

 

Jak říká o projektu sama autorka: „Koledy mě provázely od dětství. Mám s nimi spojenou radost, pokoj, rodinu – momenty, které chci zažívat znovu a předávat je dál. Koledy jsem si přetvořila tak, jak mi to hudebně vyhovuje a jak je mi to blízké. Ráda odívám melodie do jiných harmonických hávů a souvislostí. Baví mě, když je vše lehce skryté a záhadné. Když i ty koledy, přes radost poselství, jsou tak trochu melancholické a ne až tak rozjuchané. Mé pojímání veselosti v sobě vždy nese kus jakési lehké tíhy."

Bethlehem je jejím čtvrtou sólovou deskou po předchozích Joy for Joel z roku 2009, Theodoros z roku 2013 a Scintilla vydaného v roce 2015, nepočítáme-li úspěšný projekt pohádek s písničkami Pišlické příběhy, který je pravidelně živě uváděn v pražském Divadle Minor. Všechna její alba byla vydána u Animal Music. Bethlehem bylo nahráno s mistrem zvuku Ondřejem Urbanem ve Studiu HAMU v Praze, mix provedl Patrick Karpentski a mastering Tony Cousins v londýnském studiu Metropolis. Obal Bethlehem, který je sám o sobě uměleckým dílem představující jakousi galerii maleb, je dílem výtvarníka a ilustrátora Milana Starého a grafičky Zuzany Lednické ze Studia Najbrt (autorky obalů již předchozích alb Scintilla a Theodoros).

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Křest alba Bethlehem proběhne dne 13. prosince 2017 v pražském klubu Atrium na Žižkově, hostem bude klavírista Martin Brunner, Beata Hlavenková dále vystoupí sólo v ostravském klubu Pjetka 16. prosince 2017 a v rámci komponovaného večera Vánoční kolekce Paláce Akropolis v Praze.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Foto: Fernando Saunders, Olomoucké kulturní prázdniny, 26. 7. 2018

    Americký baskytarista a zpěvák Fernando Saunders odehrál s kapelou skvělý koncert uprostřed města Olomouce u Terezské brány! Zcela zdarma si jej mohli poslechnout všichni příznivci dobré hudby v rámci Olomouckých kulturních prázdnin. Koukněte na krátký fotoreport z této akce.

  • Jack Broadbent a Toronzo Cannon chystají společný bluesový večer

    Liver Music připravují na říjen tohoto roku další ze skvělých bluesových večerů Prague International Bluenight, tentokrát s pořadovým číslem 127. V pražském Lucerna Music Baru zahrají dva samostatné koncerty v jeden večer představitelé současné bluesové scény „mistr slide kytary" Brit Jack Broadbent a jeden z nejžhavějších chicagských bluesových hudebníků Američan Toronzo Cannon. Taková příležitost vidět dva bluesové hudebníky hned v jeden večer se jen tak nenaskytne, takže stačí jen vyrazit!

  • Colours of Ostrava 2018: Poslední dny ve znamení zpěvaček

    Poslední dva dny festivalu ovládly ženy. Pro první den a největší scénu to platilo téměř do písmene, ženskou hegemonii totiž narušil až po půlnoci Paul Kalkbrenner.

  • Foto: Colours of Ostrava druhým pohledem, 21. 8. 2018

    Závěrečný den festivalu Colours of Ostrava 2018 nabídl opět neuvěřitelné hudební zážitky. Na Fresh Stage se roztančila bubenice a zpěvačka Dobet Gnahoré. Posluchači elektroniky si přišli na své u polského dua Kamp! Podívejte se na fotoreport. Na hlavní hvězdy dne se poté podívejte zde