Foto: Hans Zimmer, O2 arena, Praha, 14. 4. 2019

Hans Zimmer poskládal ze svého bohatého portfolia filmové hudby koncertní set, který přepracoval do verze pro symfonický orchestr a poslal ho do světa. Bez své osobní účasti. Bylo to na závadu?

Nepozorného návštěvníka mohl koncert Hanse Zimmera bez Hanse Zimmera trochu zaskočit. Ve skutečnosti to ale nebylo nijak na závadu. Maximálně tak v nějakém osobní pocit, že člověk nebyl s Mistrem v jednom sále. Aby tento pocit maximálně nahradil, před většinou skladeb byly filmečky se skladatelem a někdy i jeho hostem, kde krátce uvedl nadcházející skladby. Skutečně to koncertu přidalo osobní nádech a upřímně: kdo opravdu pozná, že nediriguje sám autor, ale někdo jiný?

Byl jsem na prvním koncertu Hanse Zimmera v Praze, který byl součástí jeho první tour. Tehdejší koncert byl skvělý, to nechci nijak zpochybnit. Byl silný, ale svým opulentním hollywodským provedením připomínal spíše stadionovou show rockové megastar ze 70. nebo 80. let minulého století. Prostě to působilo až příliš pozlátkově. Současný koncert získal s přearanžováním skladeb pro symfonický orchestr větší míru střízlivosti. Projekce na celou sadu velkoplošných obrazovek v pozadí a výrazná světla ho odlišovala od symfonických orchestrů klasiky a nebo třeba mistra Morriconeho. Za mě se jednalo o velmi povedenou zlatou střední cestu mezi těmito pozicemi.  

Zmíněné přearanžování skladbám přidalo na zajímavosti, oživilo je to, ale nikde mi to nepřišlo rušivé. Naopak jim to dodávalo svěžest a jistý prvek překvapení. Nemůžu opomenout projekci - ta rozhodně nebyla v podobě slideshow fotek nebo sestřihem několika scén z filmu, jak bývá zvykem u některých jiných koncertů filmové hudby. Byla velmi propracovaná, kromě útržků samotného filmu obsahovala i abstraktnější pasáže a nebo třeba prolnutí živého záběru na sólistu se zbytkem obrazu. Bylo vidět, že si s tím někdo pohrál a rozhodně to nebral jen jako odškrtnutí položky: "je to barevné a hejbá se to." 

Celkově to dohromady moc pěkně fungovalo a pokud mohu porovnat, tak ve srovnání s prvním koncertem tento vyhrál na plné čáře. Zde vám ukážeme alespoň několik fotek z prvních tří skladeb.

Přehled

  • Místo konání: O2 arena, Praha
  • Datum: neděle, 14 duben 2019
Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • První den festivalu Metronome ve znamení svobody, ženství i starého dobrého rock'n'rollu

    Pražský Metronome Festival se po čtyřech ročnících vyprofiloval jako festival pro starší a pokročilé. Letošní line-up na mě nepůsobil tak lákavě jako v uplynulých letech, ale hned v úvodu je třeba přiznat, že slabších míst nebylo mnoho. Headlinery prvního dne festivalu byla Morcheeba nebo Liam Gallagher, ale i vedlejší stage stály za pozornost.

  • Phil Collins se vrátí do Prahy a vzkazuje: Ještě nejsem mrtvý
    Skladby Phila Collinse se promítly do životů milionů lidí po celém světě. Uznává ho i nová generace umělců, kteří se inspirovali jeho neuvěřitelnou kariérou. Phil Collins prodal více než 100 milionů alb jako sólový umělec i v rámci kapely - Genesis. To kromě něj dokázali jenom dva lidé, Paul McCartney a Michael Jackson. 25. června se představí v pražské O2 areně.
  • Foto: Walking Papers, Café V lese, Praha, 19. 6. 2019

    Přinášíme Vám fotoreport z pražského koncertu Walking Papers. Tato kapela ze Seattlu se představila zdejšímu publiku již po třetí a i tentokrát zvolila pro svou návštěvu klub Café v lese. Skupina je v současné době na koncertní šňůře se Stone Temple Pilots a do Prahy si odskočili během volna zahrát svůj sólový koncert. Vzhledem k tomu, že se jednalo o takto narychlo uspořádanou akci, nebyl klub zcela zaplněn. Na jejich výkonu se však menší návštěvnost neodrazila a skupina během dvou hodin podala skvělý výkon. Zpěvák a frontman Jeff Angell také pro nás udělal exklusivní rozhovor.

  • Foto: Kiss, Sinobo, Praha, 19. 6. 2019

    Na jednom pódiu se sešli kapely Kiss a ZZ Top na festivalu Prague Rocks. Podívejte se na legendy v našem fotoreportu!