×

Varování

JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 320
Vytisknout stránku
12.07.2017 17:00

Blues Alive 2017 kompletuje program: Těšte se na John Medeski´s Mad Skillet

Mr. Sipp při koncertě 16. října 2016 v rámci festivalu Blue Fest Mr. Sipp při koncertě 16. října 2016 v rámci festivalu Blue Fest Foto: Eva Makovská/musicweb.cz

Mezinárodní hudební festival Blues Alive, který proběhne od 16. do 18. listopadu 2017 v Šumperku, ohlašuje kompletní program: vedle Jonnyho Langa, tria Blues Harp Explosion nebo Erica Bibba zahrají na 22. ročníku této největší středoevropské akce zaměřené na blues také další objevy i zahraniční hvězdy!

Slawek Wierzcholski, který vystoupí vedle Jonnyho Langa první hlavní večer 16. listopadu, je dnes jedním z těch, kteří polskému blues udávají směr. "Jeho kapelu Nocna zmiana bluesa jsem viděl poprvé někdy koncem osmdesátých let v pražské Malostranské besedě - nikdo z nás je tehdy neznal. Jejich elpíčko se pak ale na dlouhou dobu stalo jednou z mých nejoblíbenějších bluesových desek. O pár let později jsem s překvapením zjistil, jaká je na tamější scéně Slawek obrovská a respektovaná hvězda," vzpomíná dramaturg Blues Alive Ondřej Bezr. Americký bluesrockový kytarista Nick Schnebelen, který zahraje také v první večer, je držitelem mnoha bluesových cen - například v roce 2014 Nejlepší formace a nejlepší deska v cenách Blues Music Awards nebo v roce 2008 cena Albert King Award pro nejlepšího kytaristu.

Během druhého hlavního festivalového večera 17. listopadu doplní trio harmonikářů Blues Harp Explosion britská zpěvačka a velmi energická hráčka na resofonickou kytaru Bex Marshall. "Její styl je srovnáván s Bonnie Raitt, po pěvecké stránce se hovoří o její podobnosti s Janis Joplin," doplňuje Ondřej Bezr.

Letos do Šumperka zavítá také člen slavného tria Medeski, Martin & Wood, americký varhaník John Medeski se svojí formací John Medeski´s Mad Skillet. Jejími členy jsou také hráč na suzafon Kirk Joseph, bubeník Terence Higgins a kytarista Will Bernard. Poprvé svoji divokou směs jazzu, blues i psychedelického rocku s neworleánskou rytmikou formace předvedla naživo v roce 2015 právě v New Orleans. "Terence a Kirk jsou skvělá rytmická sekce. Mají v sobě hudební tradici New Orleans, ale zároveň jsou vždy připraveni jít novým směrem a experimentovat," říká na adresu svých spoluhráčů John Medeski.

 

 

Nabitý páteční večer doplní americký kytarista a skladatel Zac Harmon, který velkou část života spolupracoval v Los Angeles s dlouhou řadou tamních muzikantů a přičichl i k filmové hudbě. "Věnoval se různým druhům hudby, vždy ale toužil postavit se „na bluesové nohy". To se mu povedlo v roce 2002, kdy debutoval živým albem Live At Babe & Ricky´s Inn. Syrová nahrávka, na které se propojuje originální skladatelský rukopis s mississippským cítěním a elektrizujícím chicagským zvukem vybudovala v bluesových kruzích Harmonovi značné renomé a otevřela mu dveře do nejlepších klubů i na pódia hlavních festivalů," říká Ondřej Bezr.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Písničkáře Erica Bibba v roli hlavní hvězdy třetího večera v sobotu 18. listopadu doplní Mr. Sipp. Ten byl již na podzim 2016 hvězdou pražského Bluefestu, kde předvedl neuvěřitelně energickou show. Více se o této akci dočtete zde. "Do povědomí veřejnosti jej dostalo vítězství v kategorii nejlepšího alba nového umělce v nejprestižnějších žánrových cenách Blues Music Awards, jehož dosáhl za druhé album The Mississippi Blues Child," popisuje Ondřej Bezr. Hudebník, jehož styl tvaroval odkaz starých mistrů z Mississippi a B. B. Kinga, stejně jako americký gospel, si zahrál menší roli kytaristy v biografickém filmu o Jamesi Brownovi Get On Up v produkci Micka Jaggera.

Přečtěte si také rozhovor s Mr. Sippem

Třetí večer také spojí své síly australský písničkář Hugo Race a italský harmonikář Michelangelo Russo. Naživo představí desku John Lee Hooker´s World Today s více či méně známými písněmi bluesmana Johna Lee Hookera. "Mnohé možná zaskočí, jak se k hudbě Hookera dvojice postavila: halucinogenní zvuky zasmyčkovaných kytar i harmonik, zdelayovaný zpěv, nejrůznější industriálně i ambientně znějící ruchy, ale přitom kdesi hluboko ten typický hookerovský nepřerušitelný tah „nekonečného boogie"... to charakterizuje jejich pojetí," uzavírá Ondřej Bezr.

Poslední od Adriana Semlová