Bastilla přichází s prvotinou ...poprvé z Bastilly

Mladé pušky z Kolínska, Bastilla, vedené charismatickou dračicí Terezou Kočičkovou, vysílají do světa svou prvotinu nazvanou ...poprvé z Bastilly.

Bastilla - ...poprvé z Bastilly Bastilla - ...poprvé z Bastilly Bastilla

Vzpomínáte ještě na ty časy, kdy kapela musela svou debutovou nahrávku vykoupit dlouhými lety živého hraní, nekonečného pilování a dolaďování vlastního stylu? Díky technologickému pokroku jsou dnes tyto časy pryč a novou desku si může nahrát prakticky kdokoliv a ihned. Což pro muziku není vždy to nejlepší.

Bastilla vznikla v roce 2013 okolo zpěvačky Terezy Kočičkové a kytaristy Mirka Vosmanského, toho času odpadlíků z regionálních Infection. Ti se obklopili začínajícími muzikanty a pustli se do práce, jejímž výsledkem se o rok později stala deska ...poprvé z Bastilly. Hned po spuštění pochopíte, že tahle parta se heavy metalových klišé nebojí, spíš naopak.

Jako intro slouží zvuky bouřlivé noci a v dáli odbíjejícího zvonu. Jak originální. Hudebně nahrávka pluje ve vodách výše zmíněného heavy metalu, ozvláštněného charakteristickým a pro mě neotřelým dívčím vokálem. Deset písní, jež obsahuje, se rozprostírá po celé škále kvality. Za pozornost určitě stojí šlapající Černý vlk nebo krásně atmosférické kousky Eva či Nářek mořských panen.

Sledujte metal na Facebooku:

Kopřivku vyvolává hlavně skladba Zklamání, kde už se na pilu klišé prostě tlačí příliš, navíc je zpívaná v mužském rodě. Jako z jiného vesmíru potom působí Páteční démon (jediná věc otextovaná basákem Lukášem Studeným) - z konceptu alba zcela vytržená záležitost o radostech a strastech pátečního popíjení. Jako celek je album určitě hodné pozornosti.

I přes jistou nekoncepčnost a nevyváženost deska přináší hlavně příslib do budoucna, což potvrzuje mimo jiné vítězství Bastilly na kolínském Beat festu. Napoprvé se totiž z této Bastilly žádná revoluce nespustí.

• Interpret: Bastilla
  • Název: ...poprvé z Bastilly
  • Skladby: Intro, Inspirace, Dáma, Černý vlk, Strážný anděl, Poslední soud (Hříšník), Zklamání, Eva, Nářek mořských panen, Páteční démon, Bastilla
  • Čas: 44:17
  • Datum vydání: 12.3.2014
  • Vydavatel: Smaragd Records
  • Hodnocení: 70%

Zámeckou zahradou na Sychrově se v sobotu večer vznášely čarovné tóny Andersonovy flétny. Vystoupila zde totiž v rámci oslav 50 let od svého vzniku legendární britská folkrocková skupina Jethro Tull. Zámek Sychrov spolu se zapadajícím sluncem vytvořil pro tento koncert ideální kulisu. I přes to, že se na koncertě nesměly pořizovat fotografie, pár snímku jsem pro vás přece jen vyfotil.

• Glenn Danzig v rámci třicetiletého výročí vystoupí na Brutal Assault

Glenn Danzig, ikonický zpěvák kapel Misfits a Samhain, slaví třicet let od vydání svého prvního alba. V rámci oslav vyráží se speciální show na turné, při kterém se zastaví i na českém festivalu Brutal Assault.

• Arcade Fire v Praze: Jedna z nejlepších koncertních kapel vystoupila před poloprázdnou halou

Skupina Arcade Fire poprvé vystoupila u nás a představila svou téměř dokonalou až extatickou show a vzor muzikantství. Možná by stačilo napsat pár superlativů a recenze by byla hotová, když jedinou vadou koncertu bylo, že se jeho intenzita chvílemi až nedala vydržet.

Michal Pavlíček vystoupil v červnový večer pod širým nebem v příjemném prostředí Střeleckého ostrova se svou kapelou ve složení Miloš Meier - bicí, Martin Ivan - basa, Michal Nejtek – klávesy. Představili zde skladby z právě natáčeného sólového alba Michala Pavlíčka Pošli to tam, které vyjde v září u Warner music. Začátek koncertu obstaral smyčcový Pavel Bořkovec Quartet, který v instrumentální podobě předvedl skladby od Rolling Stones, Black Sabbath a Pražského výběru. pak již přišla chvíle pro Michala Pavlíčka a jeho kapelu.

Výtečná práce se zvukem na kterou jsme u něj již zvyklí a precizní instrumentální výkony ovšem bez samoúčelného exhibování, zato procítění a emoce v každém tónu a akordu. Po skladbách z připravované desky již publikum vřele přivítalo Báru Basikovou kterou pamatujeme po boku Michala Pavlíčka v legendární kapele Stromboli od které zaznělo několik skladeb. Poté se opět připojil Pavel Bořkovec Quartet  kterým kapela zahrála dávnou skladbu Pražského výběru Olda je přítel můj, dále pak kapela zahrála v instrumentální podobě písničku Villa Ada od Stromboli spolu s hostem - houslistou Janem Mráčkem. Dalším hostem byl energický Matěj Ruppert s kterým vypálil Michal Pavlíček a jeho parta dvě písně od Matějovi domovské kapely Monkey Business. Večer završil symbolický duet Michala. Pavlíčka s Bárou Basikovou Veliké Lalulá