CD: Dobrý zprávy od Covers For Lovers nabízejí pohodičku i zamyšlení

Tuzemský pop, punk i rock mohou opět jásat. Kapela Covers For Lovers vydala 21. března další album, které by naší pozornosti nemělo uniknout. Milovníci zpívání o vztazích, hospodských písniček, politických protestů nebo předělávek známých hitů si desku zkrátka musejí sehnat. Skupina totiž nabízí vše v jednom. A to velice kvalitně.

Přebal desky Dobrý zprávy Přebal desky Dobrý zprávy Zdroj: přebal alba

Deska Dobrý zprávy potěšila svým příchodem hned první jarní den. Nabízí čtrnáct songů, z toho tři předělávky známých skladeb a jeden bonus v podobě disco verze písně autorské. Skoro každý z počinů Covers For Lovers v textu ukrývá jakési životní motto: Svět na mě tenkrát nebyl zlej, já nebyl dospělej (Zlatý 80tý), Přiznat pravdu, to si odmítáš, máš sice křídla, ale nelítáš (Zvedni hlavu) nebo Že nejsme super, nám vůbec nevadí, hlavně, že jsme sví (Pro tebe).

Zapřít se nedá přítomnost Aleše, který byl zakládajícím členem kapely Jaksi Taksi, ale formaci již opustil. Právě jakési duševno zmíněné kapely je cítit přibližně ve čtvrtině z přítomných písniček. Komu ale Jaksi Taksi nejsou cizí, problém s onou podobnou vznášející se hudební múzou mít rozhodně nebude a naopak ji bude vyhodnocovat jako pozitivum.

Na placce Dobrý zprávy skupina poměrně hodně experimentuje. U Pub songu vyšvihne hospodskou rockovou píseň, naopak U sklenice vína nabídne posluchačům klavír a lehký ploužák k zamyšlení. Rovněž se nebojí jakéhosi protest songu na téma korupce a jemu podobné, jež představuje v kousku Moderní stát.

Punkrockové popěvky či pokřiky působí na posluchače rovněž velmi pozitivně. Pro fanouška tohoto žánru sice nejsou žádnou novinkou, avšak vždy milým zpestřením. V případě Covers For Lovers navíc do sebe vše příjemně zapadá. Pokřiky perfektně doplňují texty, což dobře pomáhá také k jejich zapamatování.

Patříte-li mezi filmové nadšence, titulní skladba snímku Krotitelé duchů, Ghostbusters, pro vás nebude neznámou kapitolou. A C4L jí zvládli na výbornou. Cover verze ústřední melodie z muzikálu Pomáda je abnormálně zdařilý pořádný rockandrollový nářez okořeněný punkrockovou náladou, který vás nenechá v klidu. Cesty toulavý (původně od Michala Tučného) posluchačům nabízejí příjemnou, dvouhlasnou formou kombinaci, která balancuje mezi rockem a country.

Kluci albem Dobrý zprávy dávají najevo, že mají energie na rozdávání. Písničky se příjemně poslouchají. Jednou jen tak, podruhé naopak s notnou dávkou přemýšlení nad daným tématem. Za jediný, avšak nepatrný, zápor nového počinu by se dala označit absence anglicky zpívaných písní (jedinou výjimkou je Ghostbusters). Pokud jste ale fanoušky pop-rockového žánru se špetkou punku a máte kladný vztah k mateřskému jazyku, po Dobrých zprávách od Covers For Lovers určitě sáhněte.

Covers For Lovers - Dobrý zprávy

Poslední kapka, Zlatý 80tý, Zvedni hlavu, Pub song, Nashledanou, U sklenice vína, Ještě ne! (2012), Všechno nebo nic, Moderní stát, Pro tebe, Ghostbusters (cover), Pomáda (cover), Cesty toulavý (cover) + bonus: Zlatý 80tý (disco remix)

41:29

březen 2012

Hodnocení: 95 %