CD: Nová deska Bombs From Heaven dopadla s velkou razancí

Mladá brněnská formace Bombs From Heaven funguje od září 2010. Během necelých dvou let stihli nahrát jedno demo, singl a počátkem letošního roku vyšla první řadová deska, která nese název We Call The World.

Bombs From Heaven - We Call The World Bombs From Heaven - We Call The World Zdroj: přebal CD

Když se roztočí placka v přehrávači, hned od úvodu zjistíte, s kým máte tu čest. Pánové v intru nazvaném Prelude: Trash City Bar I představí kapelu i nahrávku, která se hned vzápětí rozjede naplno. Tempo je od počátku punkově rychlé a drží posluchače v taneční náladě. To potvrzuje první song s názvem We Call The World a jednoznačně jde o skladbu hodnou toho, aby se jmenovala stejně jako celé album. Jde o klasický punk-rockový rychlý nářez, který zajistí zahřátí posluchače na provozní teplotu, ze které už nevypadne. Po baskytarovém intermezzu navíc přijde překvápko... Foukací harmonika, která z klasiky dělá něco osvěžujícího. Díky písni Rum And Tatoo's, ve které hostuje Beverly Crime z Radio Dead Ones, se posluchač dostává na vlnu rock'n'rollu, při které se mu mohou vybavit Hřebejkova Šakalí léta. Druhým pěveckým hostem se stal David Holý z Unholy Preachers, který si zazpíval v All My Friends.

We Call The World obsahuje i starší skladby

Na desce jsou zařazeny i starší písně, které již byly vydány. Do tracklistu tak byla zařazena například singlová píseň City Is Your Home. Tato skladba začíná foukací harmonikou a teoreticky by se hodila na stadióny. Jde jen o to, jestli by poté neztratila své kouzlo. Obecně lze totiž říci, že tvorba Bombs From Heaven jsou vypalovačky, kterým sluší bary a naplněné kluby.

Další písně ze starší tvorby vyšly na demu Welcome Aboard a patří mezi ně pecky Poison a Bombs From Heaven, které jednoznačně patří ke kouskům, které nenechají diváky na koncertě vydechnout. Let´s go! je také skladbou z demo nahrávky a jednoznačně zajišťuje desce hudební rozmanitost, protože nás díky banju Michala Watchmakera přenese na divoký západ. Tentokrát však nejde o bar nebo hospodu, ale poctivý westernový saloon.

Jednoduché a přímočaré texty v angličtině jsou v rámci stylu, který Bombs From Heaven hrají, naprosto vhodné. Deska jako celek je kompaktní a jsou cítit vlivy kapel, jako jsou Rolling Stones, Rancid nebo Dropkick Murphys. Musíme však připustit, že nejde o výrazně originální materiál a větší míra experimentů s foukací harmonikou by tomu jistě pomohla. Kapela vše vyvažuje hudební rozmanitostí nahrávky a především všudypřítomnou energií. Vždyť, kdo by zkoumal dokonalost a originalitu The Clash. Pokud tedy někdo bude mít pochyby, měl by si zajít na koncert a popřejme mu jen, aby ho v kotli neušlapali.

Bombs From Heaven - We Call The World

Trash City Bar I, We Call The World, Rum And Tatoo's, Poison, City Is Your Home, Let´s go!, Halloween Song, All My Friends, Welcome Aboard, Bombs From Heaven, We're Going Down, This Night..., I'm Coming Home

30:57

Bombrock Records

březen 2012

Hodnocení: 70 %

To byl pořádný rockový festival v kotli olomoucké korunní pevnůstky! Zahájení patřilo olomoucké skupině Skramasax  a pak následovala dánská rocková smršť Blindstone. Metalisty, a nejen je, potěšila nejvýraznější skupina současnosti Dymytry, předvádějící nejen hudební, ale i propracovanou pódiovou a ohňovou show. Excelentní zpěvák skupiny Rainbow (nejen) Doogie White nám svým živelným projevem připomenul jejich hity. Po skupině Supergroup přišla největší hvězda večera - The Magic of Santana. Originální Santanovi zpěváci Alex Ligertwood a Tony Lindsay se špičkovým devítičlenným bandem předvedli úžasnou a strhující show. Trochu v jejich stínu ukončil festival blues-rockový kytarový virtuos Ryan McGarvey. Vynikající a určitě rád zajdu na jeho samostatný koncert. Půlnoc odbila a festival uprostřed města Olomouce musel nekompromisně skončit. Tak za rok zase! Koukněte na fotoreport:

Zámeckou zahradou na Sychrově se v sobotu večer vznášely čarovné tóny Andersonovy flétny. Vystoupila zde totiž v rámci oslav 50 let od svého vzniku legendární britská folkrocková skupina Jethro Tull. Zámek Sychrov spolu se zapadajícím sluncem vytvořil pro tento koncert ideální kulisu.

• Arcade Fire v Praze: Jedna z nejlepších koncertních kapel vystoupila před poloprázdnou halou

Skupina Arcade Fire poprvé vystoupila u nás a představila svou téměř dokonalou až extatickou show a vzor muzikantství. Možná by stačilo napsat pár superlativů a recenze by byla hotová, když jedinou vadou koncertu bylo, že se jeho intenzita chvílemi až nedala vydržet.

Michal Pavlíček vystoupil v červnový večer pod širým nebem v příjemném prostředí Střeleckého ostrova se svou kapelou ve složení Miloš Meier - bicí, Martin Ivan - basa, Michal Nejtek – klávesy. Představili zde skladby z právě natáčeného sólového alba Michala Pavlíčka Pošli to tam, které vyjde v září u Warner music. Začátek koncertu obstaral smyčcový Pavel Bořkovec Quartet, který v instrumentální podobě předvedl skladby od Rolling Stones, Black Sabbath a Pražského výběru. pak již přišla chvíle pro Michala Pavlíčka a jeho kapelu.

Výtečná práce se zvukem na kterou jsme u něj již zvyklí a precizní instrumentální výkony ovšem bez samoúčelného exhibování, zato procítění a emoce v každém tónu a akordu. Po skladbách z připravované desky již publikum vřele přivítalo Báru Basikovou kterou pamatujeme po boku Michala Pavlíčka v legendární kapele Stromboli od které zaznělo několik skladeb. Poté se opět připojil Pavel Bořkovec Quartet  kterým kapela zahrála dávnou skladbu Pražského výběru Olda je přítel můj, dále pak kapela zahrála v instrumentální podobě písničku Villa Ada od Stromboli spolu s hostem - houslistou Janem Mráčkem. Dalším hostem byl energický Matěj Ruppert s kterým vypálil Michal Pavlíček a jeho parta dvě písně od Matějovi domovské kapely Monkey Business. Večer završil symbolický duet Michala. Pavlíčka s Bárou Basikovou Veliké Lalulá