14.04.2013 17:15

Nová deska Unborn vás vrátí zpět do reality

Pražští thrasheři Unborn vydali v sobotu 6. dubna svou třetí desku Awaken to Reality. Křest proběhl přímo v den vydání na koncertě v Nové Chmelnici.

 I přes všechny personální změny, kterými Unborn v poslední době procházeli, a vlastně stále ještě prochází, se jim podařilo natočit a vydat už třetí řadovou placku s názvem Awaken to Reality. Za jedenáct dní ve studiu se jim podařilo stvořit desetitrackové dílo, které je důstojným pokračovatelem úspěšného Six Ways of Suffering.

Už samotný booklet vyzařuje atmosféru díla chaosu. Grafika v jemných náznacích doplňuje tématiku jednotlivých songů. Zešedlé a zašpiněné fotografie členů kapely s pološílenými výrazy ve tváři zdůrazňují, že tato deska bude pořádné psycho.

Čtěte také: Reportáž z vystoupení Unborn na Winter Metal Attack 2013

Album startuje dramatickým dvouminutovým intrem. Ve zběsilém víření bubnů se míhají krátké zpravodajské vstupy, ze kterých posluchač zaznamená jen jednotlivá slova a všeprostupující chaos. Hlasy se na chvilku utiší, aby bubnový pattern následně explodoval do další skladby Burn Inside.

Thrashová nakládačka jak se patří: ostré a temné kytary, basa s kopákem kopírující nekompromisní tikání metronomu a řev Saši Sembera. Oproti Six Ways of Suffering si mnohem více vyhrál s intonací, čímž skladby na albu značně ozvláštňuje. Text, kompozice i grafika v bookletu, to vše evokuje nepříčetné monstrum, které pobíhá po městě a převrací auta.

Co v Otázkách Václava Moravce nenajdete

S kouskem Chemoterapy of the Government na chvilku o pár bpm zpomalíme, abychom se po krátkém popisu situace vrátili do mocného, kytarovým riffem podkresleného, refrénu. Dotkneme se kritiky systému, a to především vlády, která lže a rozkládá společnost zevnitř. Pocit bezmoci tlačí do kouta a podněcuje k zuřivé snaze o revoluci. Velmi pregnantní shrnutí nejen domácí politické situace.

Skladba Walls of Madness je šílenou eskapádou podkreslenou místy až nelidsky rychlými dvojšlapkovými bateriemi. Počáteční vokály skoro až připomínají přiostřený osmdesátkou heavy metal, vzápětí však přejdou do hrdelního vyrážení hesel. Život se nám hroutí, padáme neznámo kam… a čekáme, jestli dřív přijde bláznovství nebo smrt.

Saša Sember: Text Walls of Madness je trochu ovlivněnej tím, že bydlím hned vedle blázince v Bohnicích.

Stejně, jako si na začátku písně Part of the Machinery „povídají“ obě kytary, vede vokál v průběhu songu schizofrenní dialog o tom, jaký je význam života jedince v moderním světě. Předpověď, že z toho bezduchého koloběhu člověk bezpochyby zmagoří, se nakonec naplní. Ve Threat of Death si smrt povídá se zbídačenou myslí a dává jasně najevo, že už zbývá jen jediná cesta.

Balada Trapped Between Two Worlds je v rámci alba únikem do zcela nové reality. Z podkresu čistých kytar se rodí krkolomná sóla. Ačkoliv skladba celkově působí jako jakési žalostně smutné pohlazení, rozhodně nečekejte, že si dvojšlapka nepřijde na své.

 

 

Nejkratší skladbou Awaken to Reality je Under Control of Pain. Úderná thrashovka, co má spád, na nás doslova vychrlí své poselství během dvou a půl minuty. O něco delší píseň Faces in the Mirror je prošpikována sexuálními narážkami a dvojsmysly. Jednoduchý kytarový background a přelétavá sóla ukazují tisíce tváří Unborn.

Závěrečné dílko Till My Last Breath je úderným zakončením celé desky. Plna rytmických zvratů a úvah člověka umírajícího na následky ozáření. Jaderná válka smetla ze zemského povrchu všechno živé, přichází totální vyhlazení…

 

Sledujte metal na Facebooku:
 

 

Unborn opět potvrdili, že i v Čechách se dá dělat kvalitní thrash. Jejich album je našlapané psycho okořeněné kritikou postmoderního světa. Posluchačům se slabším žaludkem doporučujeme pouštět pouze za světla. 

Zanechat komentář

Ujistěte se, že jste zadali všechny požadované informace označené hvězdičkou (*). HTML kód není povolen.