25.05.2012 19:00

CD: Poletíme? připravili na Kroskántry další porci banjo-punku

Brněnská parta Poletíme? má, díky aktuálnímu albu Kroskántry, na svém kontě již třetí řadovou desku. Pánové si pro posluchače připravili patnáct nových písniček, které jsou lehce identifikovatelné a pokračují směrem, který na předchozích deskách nabraly. Zároveň novou tvorbu posunují především do vod country.

Výsledek snažení kapely s názvem Kroskántry je zdařilý. Na první poslech opět zaujme banjo-punk, který je v podání Poletíme? jedinečný, nicméně tentokrát mezi všemi zastoupenými hudebními styly převládá country. S největší pravděpodobností je to zásluha Sváti Kotase, který byl hlavním hostem na desce a velkou měrou se také podílel na finálním zvuku. Práci za mixpultem jako obvykle zajistil dvorní zvukař Jiří Topol Novotný, který dohlížel na celkový výsledek a odvedl standardně povedenou práci.

Kromě Sváti Kotase, který zakládal legendární Poutníky, můžeme na desce slyšet také saxofon a příčnou flétnu Pavla Křižovenského, dobro Martina Mikla a zpěv Hany Švábové. Poslední jmenovaná se významně podílela na hravé a dovádivé skladbě Ťu ťu ňu ňu, která zvukově relativně vybočuje a zajišťuje jisté zpestření poslechu.

Zpěvák a frontman party Poletíme? je výhradním textařem a jako dříve se i tentokrát většina písní točí kolem žen. Jsou zde samozřejmě výjimky potvrzující pravidlo. Mezi tyto skladby patří Lev o velkém bílém králi zvířat, který je nedílnou součástí samotného zpěváka Rudolfa Brančovského a provází jej životem. Další takovou skladbou jsou pomalejší Kovbojové s vážnějším životním tématem a především vynikající a Muž neviditelný. Tuto píseň je možné považovat za zcela zásadní nejen v rámci alba Kroskántry, ale také pokud jde o kompletní tvorbu kapely. Neviditelný muž, tedy bezdomovec, o kterém pojednává citlivý text, se vymyká svou vážností a zároveň dokazuje, že i tato rovina Rudolfovi a jeho kolegům sluší.

Na desce samozřejmě nechybí ani vtipné a přímočaré texty, na které si již mnozí fanoušci jistě zvykli. Místy mohou některé verše působit prvoplánově, důležité je však to, že s tím Rudolf jako textař nedělá žádné tajnosti a z nové tvorby je cítit především upřímná zábava. Již úvodní píseň Kus železa prozrazuje svými narážkami na country a folkovou klasiku, jak celou věc chápat. Vtipem híří také Holky pitomý nebo Pepův happyend.

Přečíst si můžete také, co o aktuálním albu prozradil frontman Rudolf Brančovský

Deska se Poletíme? vydařila po všech stránkách a s radostí můžeme konstatovat, že písně perfektně fungují také v živém provedení. Na koncertech si totiž fanoušci naplno užijí energii a celkovou zábavu, které jsou obrovskými prodejními artikly této brněnské bandy. Zároveň je potřeba ocenit, že kapela si drží zavedenou úroveň a hudebně nepřešlapuje na místě. Na druhou stranu nebude na škodu, když při skládání některých dalších kousků všichni trochu zvážní a připraví věci podobně zdařilé, jako Muž neviditelný.

POLETÍME? - Kroskántry

Kus železa, Zatracenej šíp, Fígl, Lokomotiva, Kovbojové, Holky pitomý, Pepův happyend, Autistický bratr, Lev, Ruce v kapsách, Chechtání, Ťu ťu ňu ňu, Nebreč, Muž neviditelný, Kántry dát

54:03