CD: Rita Ora na svém debutovém albu Ora hledá sama sebe

Mladá umělkyně Rita Ora zahltila pulty obchodů s hudebními nosiči svým zbrusu novým debutovým albem s názvem Ora. Její na první poslech energické skladby ale postrádají šmrnc a punc originality.

Rita Ora - Ora Rita Ora - Ora Zdroj: přebal CD

Rita Ora se zjevila v hudebním světě jako nový talent, jehož záře měla oslepit. Zpěvačka zaznamenala velký úspěch se singlem R.I.P., který se vyšvihl na pozici sedmé nejprodávanější skladby letošního roku. Prvenství si R.I.P. odnesl z UK Singles Chart. Jednadvacetiletá Britka kosovského původu však do hudebního hrnce přetékajícího novými inspiracemi nepřidala nic, z čeho by posluchačům zůstala úžasem otevřená ústa.

Pop lehce přesahující do taneční hudby a R’n’B je dnes velmi oblíbený. Avšak právě kvůli poměrně široké škále konkurence je potřeba hudbu trochu přikořenit něčím, co naše chuťové pohárky nemají ještě zažité. Rita Ora však jako by sáhla pouze po obyčejné soli.

Ora je album korunované průměrností

Na cestu hledání slávy album Ora vykračuje se skladbou Facemelt. Minuta a půl střídajících se tónů překypuje energií a jistou hudební odvážností, až drzostí. Provokativní tón vyburcuje posluchače a zvýší jeho již tak vysoké napětí. Avšak následuje studená sprcha s názvem Roc the Life. Mírnější tempo, melodie bez jakékoli větší nápaditosti plyne společně s časem – průměrnost zvítězila.

Ještě v žádné skladbě snad nezazněla tolikrát slova party a bullshit jako v kousku s názvem How We Do (Party).  Jako by se pomyslná houpačka z nejnižšího bodu opět vyšvihla k nebi. How We Do je fajn věc plná optimismu a mladistvosti, při níž se rozhýbe nejedno tělo a roztočí mozkové závity pomýšlející na nějaký ten spontánní bullshit.

Číslo čtyři patří již zmíněné písni R.I.P., kterou dal s Ritou do kupy Tinie Tempah. Skladba má poměrně chytlavou melodii a může se rovněž pyšnit jistou promyšleností, ale prýští z ní neuvěřitelný vliv Rihanny. Protože tato skladba byla původně pro barbadoskou zpěvačku napsána, podobnost nelze Ritě vyčítat. Avšak Rihanna jako by k posluchačům promlouvala z více skladeb. Někdy se do hovoru také přidá Beyoncé či Britney Spears. Rita na svém albu působí dojmem, jako by teprve hledala sama sebe obklopena ženskými hudebními ikonami.

Desce ovšem nesmírně sluší její zvukový kabát. Každá skladba je zvukově vymazlená. Každý tón, zvuk i šum mají své přesné místo i opodstatnění. Jednodušší pasáže střídají ty zvukově nasycené. Nic nepřebývá, nic nechybí.  Za zvukovou stránku si Rita a její tým zaslouží jedničku s hvězdičkou.

Rita Ora je ženou mnoha tváří

Radioactive se svým provedením vrací o nějakých dvacet let zpět. Ale na jednu stranu – proč ne? Shine Ya Light či Love and War nepřekvapí, ani neurazí. Uneasy prezentuje Ritu jako nezkrotnou dračici, Been Laying zase ukazuje jemnější stránku zpěvaččiny osobnosti. Na první pohled mnoho chutí, avšak do všech Rita použila stejné přísady. Hlavními rozdíly jsou změna tempa a jiné zvukové vzorky.

Zajímavým počinem je Fall in Love, o jejíž featuring se postaral Will.I.Am. Skladba je podřízená údernosti a možná i drsnosti, které dávají tématu zamilování nový, zajímavý rozměr. Neřízenou střelu zpěvačka odpaluje s poslední skladbou Hot Right Now, a zanechává tak v posluchačovi pocit nejistoty, jak vlastně celá tato mise s názvem Ora dopadne.

• Interpret: Rita Ora
  • Název: Ora
  • Skladby: Facemelt, Roc the Life, How We Do (Party), R.I.P., Radioactive, Shine Ya Light, Love and War, Uneasy, Fall in Love, Been Laying, Hello Hi Goodbye, Hot Right Now