03.01.2019 17:40

Limetal zve na divokou Swingers párty

Těsně před vánočními svátky se Limetal přihlásili s následovníkem svého debutového alba. Nejedná se sice o plnohodnotnou dlouhohrající desku, ale i pět písní zajisté hudebně uspokojí všechny fanoušky kapely, lačné po nových tónech.

Deska Limetal vyšla loni a stylově se snažila navázat na nejlepší tradice nepřekonatelné placky Citronu Plni energie. Dařilo se jí to poměrně slušně, kapela totiž byla po bouřlivém odchodu z područí Citronu dychtivá ukázat fanouškům, co umí. A bicí Lukáše Pavláska dodaly veteránům potřebnou šťávu.

Od té doby došlo k zásadní změně právě na stoličce za bubenickou soupravou, kde spíše vypomáhajícího Pavláska definitivně nahradila Veronika Mrázová. Ta má již ohromnou spoustu zkušeností, slyšet je třeba na albu duetů Michaela Kiskeho a Amandy Sommerville. S touto pozicí snad definitivně obsazenou se tedy mohl Limetal pustit do práce na nové tvorbě.

Na albu Swingers párty najdeme pět kousků, a protože kapela chtěla přijít s pestrou nahrávkou, každý ze členů sestavy dodal po jednom kousku – s výjimkou Mrázové, místo které je pod dvěma skladbami podepsán basák Václav Vlasák. Texty si tradičně vzal na starosti kytarista Jura Šperl. Ty a zpěv Fanyho Michalíka pomáhají nahrávku držet pohromadě. Hudebně je deska kvůli různým autorům poměrně nesourodá.

Úvodní Femme Fatale se valí ve středním tempu a dominuje jí Vlasákova zvonivá baskytara. Aranže si vedle Jardy Bartoně, jednoho nejvýraznějších českých rockových kytaristů, vzal do parády Wendel Dreiseitl (s lehkou výpomocí Lukáše Pavláska) a výsledek zní hodně svěže. Druhá, titulní píseň, pochází právě z Bartoňovy dílny a neztratila by se ani na žádném albu Kabátu. Bláznivě hravá kytara překypující energií se na chvilku nezastaví a chytlavý refrén se na koncertech jistě rychle ujme. To vše bez jakéhokoliv náznaku podbízivosti. Limetal si prostě jen dělá, co chce.

Povinné zpomalení přichází ve formě písně Tvé znamení. Textově nejvážnější song se vyhýbá zbytečnému patosu a Michalíkovi nabízí šanci předvést procítěný zpěv. Svět je kosočtverec je asi stylově nejčistším následovníkem debutového alba, zahrnující nespoutané riffobití a text o již zesnulém zpěvákovi Lemmym Kilmisterovi rozdávajícím životní moudra. A ani Michalíkův příspěvek Láry fáry na nasazeném tempu nijak neubírá.

Swingers párty je pro Limetal krokem vpřed. Rozšiřuje obzory, aniž by nějak zrazoval kořeny. Skalní fanoušky Limetalu (potažmo Citronu) možná něco z toho úplně neuspokojí, ale na své si tu jistě přijdou. Těžko říct, jestli plnohodnotné CD, které by mělo vyjít na jaře, podobnou pestrost snese.