Mahogany Frog novým albem usměrňují současný progresivní rock

Když se v 70. letech objevily na rockové scéně skupiny jako Yes, King Crimson nebo ELP, vytvořil se nový hudební proud, který představoval revoluci. O 40 let později se opět objevují skupiny, které původní myšlenku v tomto žánru rozvinuly díky moderním přístupům.

Senna by Mahogany Frog Senna by Mahogany Frog Zdroj: přebal cd

Kapelu Mahogany Frog tvoří čtveřice hudebníků z kanadského města Winnipeg. Již prvotní zvláštností na ní je fakt, že ji tvoří jeden bubeník a trojice multiinstrumentalistů, z nichž všichni se podílí na klávesových prvcích. Na baskytaru hraje Scott Ellenberger, na elektrické kytary a klávesy Graham Epp a Jesse Warkentin. Sestavu uzavírá bubeník Andy Rudolph, který se také podílí na elektronických efektech.

Kanadský čtyřlístek stihl od roku 2003 vydat již tři desky, nyní mu tedy vyšlo čtvrté album nazvané Senna by Mahogany Frog. Přestože skupina pracuje s osvědčenými postupy z art rocku, psychedelie nebo fusion, nejedná se v jejím podání o pouhý výlet do alternativní minulosti.

Základ alba je vystavěn z opravdu klasických rockových žánrů, což pozná posluchač při prvním poslechu. Do současnosti posouvá nahrávku kvalitní ozvučení i různé moderní elektronické hračky, kombinace analogových a digitálních nástrojů nebo také nového přístupu ke hře na nástroje, například v případě groovově postavené basové linky.

Co se také nedá upřít Mahogany Frog, je talent na melodie. Na desce je k poslechu osm písní. Podíleli se na nich lidé, kteří se opravdu nebáli jít do velkých témat. Ta jsou podpořena množstvím efektních doplňků a hudebních přechodů. Jednoznačně je také poznat, že hudebníci svými výkony na desce přesvědčují o skladatelském talentu a vynikající hráčské technice, která se neprojevuje pouze při sólech.

Skladby na desce plynou za sebou jako součást jednoho hudebního celku, což utvrzuje příjemný dojem při poslechu. Příjemné melodie v kombinaci s tematickou monumentálností a muzikantskou zručností nabízí kvalitní zážitek, který se nevytrácí ani s opakovaným puštěním desky.

Naopak dobové a žánrové přesahy obohacují písně o prvky z rockové hudby 60. a 70. let. Roli hraje i vliv současné americké scény, na které se pohybují skupiny jako Screaming Headless Torsos nebo Primus. Senna je ovšem hodně svébytné dílo a bude vždy jedním z těch alb, ke kterým se člověk rád vrátí, neboť mu bude moci nabídnout vždy příjemné retro neretro dobrodružství do alternativního rockového prostředí.

• Interpret: Mahogany Frog
  • Název: Senna by Mahogany Frog
  • Skladby: Houndstooth Part 1, Houndstooth Part 2, Expo ´67, Flossing with Buddha, Message from Uncle Stan: Grey Shirt, Message from Uncle Stan: Green House, Saffron Myst, Aqua Love Ice Cream Delivery Service
  • Čas: 43:16
  • Datum vydání: září 2012
  • Vydavatel: Moonjune Records