The Places se svým EP "13" bodují nejen na University Band Contest Doporučený

Jednou z vycházejících hvězd ostravské (a do budoucna určitě nejen ostravské) hudební scény je kapela The Places. Tato kapela, která má za sebou již hojnou účast v nejrůznějších hudebních soutěžích, se může pochlubit také aktuálním EP, jež vyšlo v roce 2013. A vzhledem k tomu, že o nich ještě určitě nejen v rámci University Band Contest uslyšíme, je příhodné jejich EP zrecenzovat.

Cover art EP The Places Cover art EP The Places Zdroj:

placesJiž začátek všechny posluchače jistě zaujme elektronickým vstupem, který je prolínán záchvěvy rádiových vln, což jen dodává na atmosféričnosti. Je třeba však podotknout, že už toto intro má výborný zvuk a produkci. Energickou kytaru, která naváže na úvodní instrumentálku, doplní následně pozitivní melodie s optimistickým hlasem zpěvačky Evy. Celé album působí velice pozitivně, jak celkovou náladou, která z něj čiší, tak i příjemnými, takřka popovými melodiemi, jež po vnímavém poslechu nejsou pouhou kulisou.

Za velice zdařilou je možné považovat pátou skladbu Co můžeš nabídnout, která je jako jediná nazpívaná v češtině. Ač se může text na první poslech zdát naivně přeslazený, klavír v pozadí a nástup dalších nástrojů později, jsou přesně to, co The Places sedí a co se k jejich image hodí. Text napsal známý ostravský umělec Jiří Neduha. EP uzavírá pohodový ploužák a na samém konci opět instrumentální outro, které může působit téměř relaxačně.

1898685 653741764661025 781159089 o

Skladby jsou ovšem seřazeny dobře a vzhledem k tomu, že se jedná o natolik mladou kapelu, která má většinu své kariéry teprve před sebou, můžeme říct, že nahrávka je velice ambiciózní a profesionální. Jediné, co možná působí kontroverzně, se netýká zvukové stránky EP, ale té vizuální. To, že EPčku chybí booklet, alespoň donutí zvídavého posluchače dohledat si více informací na internetu, což se dá považovat za určitý marketingový tah.

The Places mají jistou perspektivu a hlavně chuť a energii hrát, což je základním předpokladem pro úspěšný start v hudebním byznysu. A každopádně je skvělé, že ještě stále existují mladí muzikanti, kteří si na nic nehrají a působí naprosto přirozeně, což je jedině plus.

• Interpret: The places
  • Název: 13
  • Skladby: 01 - Unintended Consequences, 02 - The Weakness In My Hands, 03 - One Silent Minute, 04 - Nowhere To Hide, 05 - Co můžeš nabídnout, 06 - The Beginning Of The End, 07 - Empty Places