Adrian Belew po roce opět řádil v Lucerna Music Baru Doporučený

Americký kytarista po roce znovu přijel do pražského Lucerna Music Baru se svým Power Triem. Repertoár populárního kytaristy zahrnuje mimojiné i slavné skladby skupiny King Crimson, což přilákalo i početné fanoušky.

Adrian Belew na koncertě v pražském Lucerna Music Baru 21. dubna 2017 Adrian Belew na koncertě v pražském Lucerna Music Baru 21. dubna 2017 Foto: David Webr/musicweb.cz

Adrian Belew představuje skutečný fenomén. Na málokom je vidět taková radost z hraní jako na tomto bouřlivákovi, který se proslavil nejen svým působením v kapele King Crimson, ale rovněž také spoluprací s Frankem Zappou či Davidem Bowiem. Ačkoli je Adrianovi již sedmašedesát, málokdo by mu takový věk tipoval vzhledem k tomu, co na pódiu předvádí.

Vypořádal se s humorem sobě vlastním i s drobnými technickými problémy, které okomentoval, že to je součást programu. Pak už ovšem natvrdo nastoupil a člověk se mohl zaposlouchat do hutného rockového zvuku Power Tria. Tato sehraná trojka hudebníků spolu už vystupuje, ač se to nezdá již přes deset let. Rytmická sekce basy, na kterou hraje Julie Slick, a bicích Tobiase Ralpha uchvacuje svým grunge tvrdým tempem, které dává Belewovi dostatečně pevný základ pro jeho kytarové experimenty.

 

 

Adrian Belew je velká hračička a rád tak během koncertu využívá zvukové smyčky, na nichž vrství základy pro melodie. V takových momentech si pak střihne sólo, při němž kytarový fanoušek jen slintá blahem. Technicky je Belew skutečně úžasný hudebník a člověk může jen obdivovat, jaká energie a nadšení z Power Tria vyzařuje. Kromě skladeb ze sólových desek, z nichž tu poslední – Flux by Belew přijel představit i do Prahy, se fanoušci samozřejmě dočkali i osvědčených „crimsňáckých" pecek jako Dinosaur, Frame by Frame či Three of a Perfect Pair. Nutno dodat, že v podání bouřlivého Belewa vyzněly skladby od King Crimson živelněji a energičtěji než v podání akademicky usedlejších King Crimson samotných, když sem přijeli v září v loňského roku dokonce s třemi bubeníky.

Prohlédněte si také naše fotky z koncertu Adriana Belewa

Americký hudebník navíc rád komunikuje s publikem, je neskutečně přirozený jak v kontaktu s lidmi, tak i při hraní. Vše je zkrátka neskutečná show, kterou si užije i hudební laik podobnou hudbou nepolíbený. Bylo by chybou i nepopsat zajímavou technickou novinku, kterou se Belew i zvukově odlišuje. K modifikování svého zvuku využívá totiž i vlastní mobilní aplikaci s bankou roztodivných zvuků. Za tuto inovativnost byl dokonce v loňském roce odměněn Webby Awards za rok 2015.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Místy až nirvánovsky tvrdé skladby ukázaly, že Belew má stále energie na rozdávání, což při takřka dvouhodinovém koncertu, rozděleném pravda do dvou částí, je neskutečné. Kromě tvrdých rockových pecek se nebojí hudebník ani balad, ve kterých zpívá jak zamlada. Jeho hlas mu mohou závidět i mnozí mladší hudebníci. Ten se totiž stále nebojí jít do výšek až kritických. Kéž by takto progresivních rockových trií bylo více. Ale buďme rádi, že je tu pořád tato záruka kvality se jménem Adrian Belew. Pokud navíc se dá na závěr zamýšlet nad vývojem současné rockové hudby, tak se dá říci, že ona crimsonovská linie, po níž se ubírá i Adrian Belew, je momentálně v rocku nejprogresivnější a nabízí tak v něm to nejzajímavější na současném hudebním trhu.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Interpol odehrají první koncert k 15. výročí debutové desky v Praze

    Je tomu již 15 let, co americká indie rocková sebranka Interpol vydala svou první, přelomovou desku Turn On The Bright Lights a patřičně se toto výročí rozhodla oslavit s fanoušky na území Evropy, Ameriky a Mexika 29 speciálními koncerty, na kterých zahrají album od začátku až do konce.

  • Colours of Ostrava: Poslední den s Katarzií a Jamiroquai

    Poslední den Colours of Ostrava byl ve znamení studené sprchy. Netýkala se však žádného hudebního zklamání, ale průtrže mračen, která v podvečerních hodinách doslova propláchla celý areál Dolních Vítkovic.

  • Foto: Jethro Tull + Stromboli, Konopiště, 21. 7. 2017

    Příjemný podvečer v amfiteátru pod zámkem Konopiště odstartovala skupina Jeseter. Pak již nastoupili očekávamí Jethro Tull v čele s frontmanem Ianem Andersonem. Perfektní zvuk, skvělé výkony všech muzikantů, neúnavný Anderson teatrálně pobíhající a tančící pódiem na jedné noze. Největší pecky kapely, úžasná flétna, hutná kytara… jen ten zpěv Iana Andersona už není pochopitelně to, co býval v 70. letech, ale koncertu to nijak neuškodilo. Pořadatelská agentura a služba by si zasloužila zvláštní odstavec - poněkud přehnané “bezpečnostní opatření” před pódiem (kde je beztak propadliště cca v šířce 20 metrů), fronty na stáncích na 1,5 hodiny nebo i déle, občas arogantní ochranka… Setmělo se a nastoupili Stromboli v původní sestavě. Koncert otevřelo Sandonoriko, následoval blok novějších songů v angličtině, trochu chladněji přijímaný (všichni čekali na legendární hity kapely), i když některé písně měly také obrovskou sílu a velkou instrumentální hodnotu. Pak již konečně došlo na Carmen, Villa Ada, Veliké Lalulá, Košilela... nadšeně přijímané publikem. Precizní zvuk, skvělý výkony Báry Basikové, nezaměnitelná kytara Michala Pavlíčka, který si hru opravdu užíval a servíroval vygradovaná sóla i jemné polohy… Kapela přidala lehce pro ni netypickou “funkovou” Okolo ohňů, ale ani poté ji ovace publika nenechaly odejít ze scény na dlouho. Ó hory, ó hory, závěr, který musel přijít! Díky za krásný večer!

  • Foto: Colours of Ostrava, 22. 7. 2017

    Colours of Ostrava 2017 je minulostí. Poslední den jedné z největších hudebních akcí sezóny přinesl vystoupení Afro Celt Sound System nebo českého zpěváka Davida Kollera. V posledních hodinách také na festivalový areál dopadla silná bouřka. Ani ta však nezabránila fanouškům užít si show dalších headlinerů Jamiroquai či koncert skupiny Justice, který program na největších stagích zakončil.