Colours of Ostrava - den druhý Doporučený

Druhý den Colours se nesl zejména v duchu výrazných pěveckých hlasů.

Of Monsters and Men Of Monsters and Men Foto: Jakub Macháček/musicweb.cz

Těžko říci, zda bylo dílem náhody, a nebo promyšleným záměrem umístění koncertů dvou výrazných pěveckých osobností současné norské scény hned za sebe. Zatímco mladší z dvojice Aurora Aksnes obsadila největší stage festivalu, její o více než o deset let starší kolegyně Suzanne Sundfør se musela spokojit "pouze" s druhým největším pódiem na Alcerol Mittal Stage. Ať už to bylo jakkoli, tato konfigurace dovolila zajímavé a bezprostřední porovnání.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Aurora Aksnes je novým a mladým objevem - talentovanou zpěvačkou, kterou se nebáli pořadatelé umístit právě na největší stage festivalu. Její křehké vzezření a spíše zadumanější skladby mohly leckoho před jejím koncertem znejistět, zda tak velkou stage "utáhne", ale již po několika úvodních skladbách se jakékoli původní obavy rozplynuly. Křehká dívka je totiž majitelkou velkého (a vysokého) hlasu, na kterém na druhou stranu z podstatné části stojí a padá celá její tvorba. Tak jako tak, v rychlých i pomalejších a temnějších skladbách dokázala mladičká Aurora kapelu i publikum v klidu utáhnout a chvílemi se zdálo, že jí ani největší pódium festivalu dostatečně velké není. Nutno také pochválit skvěle sestavený setlist, který zanechal publikum v závěru přesně tam, kde měl. Přídavek se nekonal a to je dobře !

 

 

O několik minut později na vedlejší stage začínal koncert její o řadu let zkušenější harcovnice Suzanne Sundfør. Větší usazenost a hudební vytříbenost je vzhledem ke zkušenostem daným věkovým rozdílem pochopitelná a i to je důvod, proč se Suzanne zcela logicky může pouštět v posledních letech do zcela nových hudebních končin. Její poslední tvorba ač aranžérsky dobře zvládnutá je však možná často až moc překombinovaná a platilo to částečně i v případě jejího vystoupení. Výrazově a emocionálně byl její koncert také výrazně jednotvárnější, než v případě její mladší předchůdkyně. 

Samostatnou kapitolou druhého dne Colours Of Ostrava byl koncert zpěvačky Anohni. Pokud by míra polarity názorů na koncert jakéhokoli hudebníka byla zároveň měřítkem jeho geniality, pak můžeme s klidným svědomím konstatovat, že Anohni je genius. Pro mnoho lidí byl její páteční koncert neopakovatelným zážitkem plným silných emocí, pro další pak vystoupením za hranicí kýče. Zcela zásadní byl v jejích skladbách důraz na obsahovou stránku, tedy především na sdělení jejích názorů. Provedení jednotlivých skladeb bylo už pak víceméně věcí druhořadou. To stejné pak platilo i o řemeslně velmi dobře zpracovaném vizuálním doprovodu jejích skladeb. I ten byl koncipován velmi jednoduše pouze s jasným cílem podpořit a umocnit emoce posluchačů, a tím pádem ještě více zacílit na obsahovou stránku věci. Ať už jste si z jejího koncertu odnesli depresi a pocit mírného zneužití, a nebo naopak silné pohnutí, druhý den jste si na její koncert s více či méně příjemným zamrazením v zádech vzpomněli tak jako tak.

Největší scéna festivalu patřila po půlnoci kapele Of Monsters and Men. Z kapely od prvních minut sršela energie, která se rychle přenesla i na všechny pod pódiem. Dřevní a usazené groovy ala Mumford and Sons, všichni členové kapely zpívající (včetně těch, kteří před sebou neměli mikrofon), hudba přímočará a úderná, zahraná s nadšením a lehkostí. Radost.

Prohlédněte si také fotografie z druhého dne festivalu

První polovina festivalu je za námi, druhá ale ještě před námi - stejně jako další porce zajímavé hudby.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Foto: Ethan Iverson, Joe Sanders, Jorge Rossy, Jazz Dock, Praha, 18. 9. 2019

    V klubu Jazz Dock se ve středu sešlo trio špičkových hudebníků - vše o koncertě si přečtěte v REPORTU Martina Faixe, zde pro vás máme fotografie, doplňující atmosféru koncertu.

  • Jazz Dock přivítal nový projekt klavíristy Ethana Iversona

    Jméno klavíristy Ethana Iversona je spojeno bezesporu se skupinou The Bad Plus, kterou v roce 2000 zakládal se svými přáteli. Po létech jejího působení v roce 2017 ovšem oznámil, že kapelu opouští. Ethan Iverson navštívil tak klub Jazz Dock ve středu 18. září 2019 poprvé se svým novým projektem.

  • V říjnu se v Praze uskuteční hudebně výtvarný festival pro děti Struny Teens

    Hudebně výtvarný festival Struny TEENS je tu v říjnu opět pro všechny, kteří chtějí proniknout do světa profesionálních mladých hudebníků i výtvarníků. 19. října na ně v Fa Fabrice čekají workshopy, debaty a unikátní koncert. Na workshopu s Jarem Cossigou se dozvědí mnoho užitečných rad a tipů, jak správně nahrávat, stříhat a mixovat muziku. Výrazná ilustrátorka a umělkyně Eliška Podzimková, kterou si ke spolupráci vybral Jamie Oliver nebo Tomáš Klus, zas předá své bohaté zkušenosti na výtvarném workshopu.

  • Skupina minus123 pokřtí novou desku v Lucerna Music Baru

    Po deseti letech přichází -123min. s novou nahrávkou. Album LES vyjde v pátek 20. září. Novinka obsahuje devět skladeb a poprvé za celou existenci kapely se jedná o desku v češtině. LES natáčely „Minuty" v legendárním studiu Sono Records a jako hosta ke spolupráci přizvaly i geniálního jazzového trumpetistu Erika Trufazze.