John Patitucci v Jazz Docku představil svůj Electric Guitar Quartet Doporučený

Není vždy obvyklé vidět na jednom pódiu hned dva kytaristy, bubeníka a baskytaristu, zvláště když takovému uskupení právě onen baskytarista velí. Takový nezvyklý formát pod názvem Electric Guitar Quartet mohli v pondělí 15. května vidět návštěvníci pražského klubu Jazz Dock.

John Patitucci v pražském klubu Jazz Dock 15.května 2017 John Patitucci v pražském klubu Jazz Dock 15.května 2017 Foto: David Webr/musicweb.cz

Baskytarista John Patitucci patří k současným nejvíce respektovaným baskytaristům na světě. Hudebník, který se zapsal do jazzových učebnic například svojí spoluprací s Chickem Coreou či Waynem Shorterem, přijel do Prahy představit novou desku nazvanou Brooklyn v sestavě takřka totožné, jako album natáčela – Steve Cardernas - el. kytara , Adam Rogers - el.kytara a Nate Smith – bicí. Poslední zmíněný nahradil v quartetu Briana Bladea.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Brooklyn, jak se jmenuje tedy nové album, představuje zároveň rodiště Johna Patitucciho. Na vlivech, které zde nasál, vystavěl americký hudebník i atmosféru tohoto večera. Koncert se nesl převážně v jemném bluesrockovém proudu, který rozviřovaly ovšem různé funkové či jazzrockové vložky či dokonce baladické písně. Dvě skladby věnovala kapela svému oblíbenci Theloniu Monkovi. Skladby, které, pravda, nestály na velkých tématech, ale upoutaly přítomné vynikajícími sólovými vyhrávkami, na čemž si kapela bezpochyby zakládá.

 

 

Sedmapadesátiletý John Patitucci přijel do Jazz Docku vyzbrojen pětistrunnou a šestistrunnou baskytarou, které obměňoval porůznu dle potřeby. Při svých sólových kouscích předvedl vynikající techniku a dokázal, proč patří mezi elitu jazzové basu. Nejde však jen o techniku, ale i o procítěnost a i v té hudebník obstál. Patitucci si koncert očividně užíval a jeho dobrá nálada a vtipné hlášky byly příjemnou vložkou. Jeho, pravda, o něco suchopárnější doprovod spíše čaroval po muzikantské stránce. Oba kytaristé se vzájemně doplňovali až na úroveň, kterou v jiném módu kapely plní například klávesy a nutno dodat, že technicky si oba počínali rovněž skvěle. Vynikající myšlenková souhra!

Pochvalu ovšem zaslouží samostatně i hudebník Nate Smith, který přebíhal od silového stylu hry, kdy tvrdou hrou nastavil kapele třeba funkový kurz, ale zároveň se uměl bez problému přešaltovat na jemný a procítěný doprovod. V Jazz Docku tento černošský bubeník navíc nehrál poprvé, pamatovat si ho mohou čeští posluchači z koncertu Chrise Pottera, s nímž v Jazz Docku již rovněž vystupoval.

Čtěte také: Chris Potter přesvědčil v Jazz Docku o svých kvalitách

Z nové desky zazněla například i africkými vlivy a tempem prosycená skladba Dugu Kamalemba, kdy Patitucci ukázal, že škála žánrů v jeho zájmovém okruhu není omezena. Z bluesového balíku lze zmínit i příjemnou poctu B.B.Kingovi, která patřila k jedněm z nejlepších písní večera.

Ačkoli se večer nenesl v nijak zvláště divokém tempu, ukázal John Patitucci, že kombinace skvělé hráčské techniky a dobře zvolených skladeb ke kvalitnímu posluchačskému zážitku stačí. Kdo by totiž řekl, že vystoupení trvalo celé dvě hodiny!

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Soutěžte o 3x1 lístek na Respect festival 2018

    Víkend 16. a 17. června na Louce pod Bruselskou cestou na Výstavišti v pražských Holešovicích bude patřit již 21. ročníku festivalu world music Respect festivalu pořádaného agenturou Rachot v čele s Borkem Holečkem. Pojďte s redakcí musicweb.cz soutěžit o vstupenky na tento dvoudenní maraton už nyní!

  • Foto: Blues Alive, Dům kultury, Šumperk, 18. 11. 2017

    Třetí a závěrečný večer hned naplno rozjela polská skupina Cheap Tobacco s úžasnou zpěvačkou Natalií Kwiatkowskou, kteří v Šumperku nejsou žádnými nováčky. Po nich jsme byli naladění do temné, psychedelické hudby Hugo Race & Michelangela Russo a teprve další kapela, „divoké dračice“ z New Yorku Jane Lee Hooker to pořádně rozjely. Nejen že skvěle zahrály, ale předvedly i velice živou show na podiu. Eric Bibb zahrál klasické blues na akustickou kytaru a po něm již následoval hřeb tohoto večera Mr. Sipp. Na závěr pořádný nářez elektrického blues !

  • Bobby McFerrin se vrací do Prahy

    Hvězda, co už několik desetiletí boří všechna hudební pravidla. Desetinásobný držitel Grammy, autor patnácti alb, prodaných ve více než 20 milionech kopiích, který smazává rozdíl mezi pop music a uměním. S bosýma nohama pobíhá po pódiích nejslavnějších světových scén, objevuje nepopsané hlasové rozsahy, inspiruje celou novou generaci a cappella zpěváků, ovlivňuje beatboxery. To je Bobby McFerrin.

  • Foto: Blues Alive, Dům kultury, Šumperk, 17. 11. 2017

    Druhý večer bluesového festivalu byl opět skvělý! Pořadatelé nám i tentokrát nachystali pořádnou porci dobré muziky - zahájení patřilo „starým známým“ Slovak Blues Project a po nich následovala nepřehlédnutelná a zatím jediná bluesmanka Bex Marshall s Blues Bandem. Řádnou porci jazzu nám naservíroval skvělý John Medeski’s Mad Skillet a všechny zde zaujal suzafonista Kirk Joseph. Zac Harmon se svojí kapelou předvedli parádní pódiovou show a poslední vystoupení tohoto večera patřilo foukačkářům – Blues Harp Explosion feat. Billy Branch, James Harman a Magic Dick. Na závěr se všichni vystupující opět sešli na pódiu a zcela netradičně pokračovali v jam session.