Kamarád Jonny Lang hojně sóloval Doporučený

Americký kytarista a zpěvák Jonny Lang vystoupil v Praze v Lucerna Music Baru a představil nejnovější desku nazvanou Signs. Přátelsky milý kytarový virtuos odměnil publikum technicky vynikající hrou.

Jonny Lang při pražském koncertě 13. listopadu 2017 Jonny Lang při pražském koncertě 13. listopadu 2017 Foto: Eva Makovská/musicweb.cz

Večer zahájil svým setem Zane Carney, písničkář, kytarista a zpěvák, který ve vyšších polohách zněl velmi jemně, až žensky. Vystačil si pouze se svou kytarou a vcelku mile nastartoval i bluesovými kousky publikum na bluesrockový nářez. Set zakončil skladbou od The Beatles Helter Skelter, ve které se pěvecky více odvázal. Zanea jsme ale pro tento večer neviděli naposledy...

Několikrát se v České republice zastavil Joe Bonamassa, Kenny Wayne Shepherd nás také na svém turné neopomenul, jen poslední z této trojice mladší bluesové generace kytaristů-zpěváků stále chyběl. To Jonny Lang napravil letos, kdy se představil Praze a poté ještě míří na šumperský Blues Alive.

Když se někoho zeptáte, jak si představujete pětinásobného otce, vybaví se mu například strhaný alespoň padesátiletý muž. Příkladem však může být právě i šestatřicetiletý Jonny Lang, který během dospívání prošel divokým obdobím, kdy se nevyhýbal drogám a alkoholu, protože jako kytarista měl všechno jmenované „na dosah ruky". Nyní je již šestnáct let ženatý, konvertoval ke křesťanství a na kytaru to umí pořádně rozjet. To ne každý „tatík" umí.

V půl desáté večer se na scéně objevila pětičlenná sestava v čele v kytaristou Jonnym Langem. Při prvních tónech již bylo jasné, že půjde o velice vydařený kytarový večírek. Jonny představil jak starší skladby (například A Quitter Never Wins), tak skladby z nového žánrově různorodějšího alba Signs. Živě však skladby zněly mnohem živěji, syrově a neuhlazeně. Studiové desky Jonnymu úplně tak nejdou, oproti tomu měl koncert jednoduše šťávu.

 

 

Stopáž jednotlivých skladeb se vůbec neřídila klasickými třemi až čtyřmi minutami, jelikož se Jonny nebál prodloužit sólo a několikrát dal prostor i ostatním členům kapely. Znovu si zahrál na kytaru Zane Carney, Jonnyho dlouholetý kamarád, s nímž se zná od svých 12 let. Neuvěřitelnou dávku energie dodal bubeník Barry Alexander z Minneapolis. Ten se dokázal do svého nástroje silně opřít a rozjet tak pořádně těžký kytarový vlak. Když už mu palička nevyhovovala, jednoduše ji zahodil za sebe, ta se odrazila od plátna za ním a vylítla někam dozadu do prostoru, a Barry pokračoval s klidem s další. James Anton ze stejného města jako Berry zase vládl baskytaře a Tyrus Sass si vystřihl několik svěžích sól na klávesy i hammondky.

Najazzlá Rack 'Em Up příjemně osvěžila atmosféru odklonem od rocku a blues do pravého jazzového klubu. Naopak během skladby Red Light si posluchači zazpívali Everything Gonna Be Alright. Brilantní kytarové riffy, postupy i sóla zvládal Jonny s přehledem, jeho prožívání kytarových partů je očividné, jelikož hrál stále v záklonu se zavřenýma očima. Jeho zastřený hlas znějící chvílemi, jako by šeptal po tom, co vykouřil nespočet cigaret, se hodil do pohodovějších skladeb, nicméně v našlapanějších rockově znějících se i zvukově zcela vytrácel.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Než skončil základní set, zazněla nová skladatelsky zdařilá skladba Last Man Standing – ta si vysloužila velký potlesk díky svému drivu a rockové drzosti. Pak už se kapela loučila, Jonny přátelsky publikum zdravil a děkoval mu a na závěr si s kapelou ještě vystřihl Bring Me Back Home v nadupané aranži. Poté si vzal akustickou kytaru, kapela odešla do zákulisí a Jonny sólově zazpíval Lie To Me, jednu z nejslavnějších a také nejstarších jeho písní. Tato aranž skladbě sedla, z tišších tónů se pozvolna dostával do výraznějších a drsnějších, stejně tak kytara přidávala na hlasitosti, až píseň dovršila i doprovodná kapela.

Podívejte se také na fotografie z koncertu

Skvěle vybraný set list, vynikající kytarový výkon a šlapající hudebníci v doprovodu. Jonny Lang zní naživo o mnoho lépe, zmíněná syrovost, energie a kytarový um vynikají a skladby se posunují z uhlazenosti a přijatelnosti pro mainstream v dravý a drzý počin. Blues Alive se má na co těšit!

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Kenny Wayne Shepherd zahraje na Lokti

    Jonny Lang, Joe Bonamassa, Beth Hart a Kenny Wayne Shepherd - všichni tito hudebníci jsou přibližně ve stejném věku a všichni reprezentují současnou bluesrockovou scénu. Často společně i spolupracují a vznikají tak ojedinělé projekty a koncerty. Všichni již Českou republiku navštívili a nyní se k nám vrací Kenny Wayne Shepherd se svou kapelou a novou deskou.

  • Foto: Michal Pavlíček, Lucerna Music Bar, Praha, 16. 4. 2019

    Ve středu večer pokřtil Michal Pavlíček společně se svými hosty svoji novou sólovou desku Pošli to tam. Křest se konal v rámci koncertu, který Michal Pavlíček odehrál v zaplněném Lucerna Music Baru. Na basu zahrál jako tradičně Martin Maťo Ivan, za klávesy se posadil Michal Nejtek a na bicí se představil mladý bubeník Michal Kolouch Daněk. Stejně jako na ostatních koncertech, které již byly v rámci aktuálního turné k propagaci této desky odehrány, se v roli zpívajícího hosta představila zpěvačka Milly Honsová. Tu také můžeme slyšet v některých písních desky Pošli to tam. Za kmotry nové desky si Michal Pavlíček vybral například Moniku Načevu, Jana Saharu Hedla či svého spoluhráče z Pražského výběru Jiřího Hrubeše. Na koncertě zazněly jak nové písně z aktuálního alba, jako například Anděl, Zhurta, Pošli to tam, Modrý pták a další, tak také starší kusy jako Honička, Jeden den v parku u Zlaté brány či Veliké lalula.

     

    Prohlédněte si náš fotoreport z tohoto koncertu a křtu nové desky. 

  • Alfa Mist: Odosobněný koncert plný virtuozity

    Jedním z vrcholů letošního festivalu Mladí ladí jazz měl být koncert kapely Alfa Mist. Pojďme se podívat, jak večer před vyprodaným sálem pražského Paláce Akropolis probíhal.

  • John McLaughlin v Brně představil svůj projekt 4th Dimension

    Veterán jazzrockové fúze, věčný hudební experimentátor, britský kytarista John McLaughlin vystoupil v brněnském Janáčkově divadle v rámci JazzFestu Brno. Během hodinu a půl dlouhého setu představil průřez své tvorby od let 70. až po současnost.