Saxofonista Wendel zahrál v Praze s kvartetem Ben Wendel Group

V rámci volného cyklu Jazz čtyř kontinentů vystoupil ve čtvrtek v pražském Jazz Docku jeden z nejvýraznějších saxofonistů současnosti, Ben Wendel. Hudebník představil pražskému publiku svůj nejnovější projekt Ben Wendel Group.

Saxofonista Ben Wendel a kontrabasista Harish Raghavan Saxofonista Ben Wendel a kontrabasista Harish Raghavan Foto: Kamil Košun/musicweb.cz

Zdá se, že jednačtyřicetiletému Kanaďanovi se v profesním životě daří, na co sáhne. Nejenže se jedná o výjimečného multiinstrumentalistu, navíc o sobě pravidelně dává vědět, pokaždé s jiným projektem. Je členem kapely Kneebody, jež byla v roce 2009 nominována na ceny Grammy za interpretaci skladeb Charlese Ivese. Velký ohlas hlavně ze strany hudební kritiky sklidil jeho rozsáhlý cyklus Seasons, dvanáct autorských kompozic dedikovaných rozličným hudebníkům, z nichž jmenujme například Joshuu Redmana, Erica Harlanda, Shai Maestra, Marka Turnera a další.

Nyní koncertuje s vlastním kvartetem nazvaným Ben Wendel Group. V loňském roce vydal album What We Bring, na kterém pracoval s trojicí Gerald Clayton (Wendel Claytonovi mimo jiné produkoval na Grammy nominované album Life Forum z roku 2013) – Joe Sanders – Henry Cole. Do Jazz Docku přijel zahrát v odlišné, ale ne neznámé sestavě – s pianistou Shai Maestrem, kontrabasistou Harishem Raghavanem a kolegou z Kneebody, bubeníkem Natem Woodem.

 

 

Jádrem večerního programu byly již výše zmíněné skladby z Wendelova aktuálního alba What We Bring. Základními principy, které Wendel uplatňuje ve svých kompozicích, jsou práce s jednoduchým motivem a jeho postupná variace a umocnění, absolutní souhra sólového saxofonu s rytmikou (obzvlášť v jednohlasých pasážích) a časté zvraty, proměny stylu, kdy uhlazenost vystřídá precizní groove a rytmické hříčky. Přestože Wendel čerpá z odkazů klasické i populární hudby, je osobitý a cituje minimálně. Nicméně jeho dřívější tvorba a tvůrčí postupy se promítají i do nejnovějšího počinu – v tématech skladeb nebo improvizačních linkách pozorný posluchač pozná motivy z cyklu Seasons, dokonce jednu z kompozic přepracoval a použil na album What We Bring (původní November nahraná s Aaronem Parksem, kterou přejmenoval a použil jako Fall).

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Wendel publikum nadchnul hráčsky – bezvadnou technikou v rejstříku i mimo něj - i vtipným průvodním slovem, ale i jeho spoluhráči si právem vysloužili patřičné ovace. Kapela funguje v obměněné sestavě, je na místě napsat, že ačkoli se jedná veskrze o sólový počin, každý ze sidemanů do něj vnáší něco trochu jiného, což publiku bylo umožněno porovnat oproti studiovým nahrávkám. Možná právě z toho důvodu Wendel zvolil pro tento lehce proměnný projekt název Ben Wendel Group.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Foto: Colours of Ostrava, 21. 7. 2017

    Třetí den festivalu Colours of Ostrava přinesl vystoupení Moderat, Speed Caravan, Walking On Cars nebo legendárních Midnight Oil. Na fotografie se můžete podívat v galerii. 

  • Colours of Ostrava: Norah Jones odehrála velmi "hodné" vystoupení

    Druhý a třetí den festivalu Colours of Ostrava nabídl opět pořádnou porci zajímavých koncertů. Pojďme se tedy na ně podívat podrobněji.

  • Foto: Colours of Ostrava 2017 - 3. den

    Počasí festivalu přálo a přes propršené dopoledne jsme se zase dostali ke krásnému slunečnímu dni. Třetí den byl lidmi označován jako programově nejslabší, Kromě největší hvězdy současné elektro scény, Moderat, a kapela jednoho hitu Midnight Oil. Menší pódia ovšem opět nabídla zajímavé interprety v čele s výborným Louisem Berrym nebo kapelou Roosevelt, která roztančila snad úplně každého, stejně tak neskutečný výkon předvedl St. Poul & the Broken Bones. Podívejte se na fotoreport.

  • Foto: Colours of Ostrava, 20. 7. 2017

    LP, Norah Jones, Zrní nebo Aneta Langerová. Ti všichni byli součástí druhého dne festivalu Colours of Ostrava. Na další fotografie se můžete podívat zde.