Simon Phillips si podmanil Lucernu

Simon Phillips a Protocol. 9. května tato hvězdná sestava poprvé vystoupila v Praze a doslova uchvátili Lucerna music bar.

Simon Philips (vlevo) Simon Philips (vlevo) Zdroj: sfsonic.com

Koncert Simona Phillipse byl dlouho očekávanou událostí nejen mezi bubeníky, a tak nebylo divu, že přes avizovaný začátek akce na devátou hodinu lidé přicházeli hned po otevření sálu. Co člověka uchvátilo na první pohled byla bicí souprava Simona Phillipse. Hraje na vybavení značky Tama a s velikostí své soupravy rozhodně nešetří. Mnoho přechodů, činelů až se člověk bál, že Simona za bicími neuvidí.

Sledujte jazz a blues na Facebooku:
 

Show začala chvíli po deváté hodině a všem bylo jasné, že půjde o kvalitní smršť fusion a prog-rocku. Všechny odehrané skladby byly z alb Protocol I, II a III a určitě stojí za zmínku harmonická strukturovanost a mistrovské aranžmá Simona Phillipse. Jak bývá problémem u mnoha jazz rockových nebo fusion kapel, tedy že se vymyslí několik zajímavě znějicích akordů bez jakékoliv logiky, na které se pak hrají chorusy, v případě Protocolu tomu bylo naopak. Přestože využívali moderních harmonických postupů (například molové akordy vzdálené o malou tercii atp.) všechny harmonické postupy měly svůj účel, byly podpořeny výraznými melodickými linkami nebo rytmickým patternem, který dával smysl. Nahodilost a bezúčelnost jsou v případě Protocolu zbytečná slova.

 

 

Dalším, a pro mě mile překapivým faktem, byla naprostá vyváženost kapely. Jednak díky aranžerskému stylu Simona (rytmika drží, uvozuje skladbu a klávesy harmonicky doplňují hlavní melodii, která byla nejčastěji v kytaře) ale také že každý dostal dostatek prostoru. Na pódiu Protocol nepůsobil jako Simon Phillips a doprovodná kapela, ale jako kapela, ve které hraje i Simon Phillips.

Jedním z vrcholů večera byla skladba „Catalyst“. Rytmicky velice obtížná skladba, gradovaná sólem Andyho Timmonse, ukázala jak budou vypadat sóla Simona Phillipse. Kapela drží ostinátní figuru, do které Simon vymýšlí různé šílenosti, rytmicky ji moduluje a s neuvěřitelnou lehkostí pak kývne ke kapele a jdou zpět na téma skladby. Dalším výrazným momentem bylo, když Simon Phillips řekl, že konečně přijde píseň ve 4/4 taktu. Publikum tento fakt nadšeně kvitovalo s tím, že si nebude muset počítat. Navíc ve skladbě příšla přestřelka sól mezi Andy Timmonsem a Stevem Wiengardem, kterou považuji za jeden z nejlepších momentů večera.

Jediné, co šlo večeru vytknout, byla relativně malá účast. Přišlo odhadem kolem 150 lidí, což je na Lucernu málo. Možná je to tím, že Češi jsou pořád spíše hokejový národ, a tak byla bezmála dvouhodinová show Simona Phillipse a Protocolu spíše komorní záležitostí.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Bluefest 2017 ve jménu rodinných kapel

    Letošní ročník pražského Bluefestu navázal na předešlé tři ročníky a představil tři kapely - jako první se představilo české uskupení Petra Börnerová Trio, poté už zahraniční kytaristé - nejprve Kanaďan Anthony Gomes a pak hlavní hvězda večera Američan Kenny Neal.

  • Foto: The Gloaming - Struny podzimu, Forum Karlín, 20. 10. 2017

    Pátek bylo možno využít (kromě voleb) i návštěvou koncertu irské hudby ve svébytném podání The Gloaming v prostorách Fora Karlín.

  • Foto: Al Di Meola, Sono Centrum, Brno, 16. 10. 2017

    Jeden z nejlepších kytarových virtuosů, americký kytarista Al Di Meola, se představil v brněnském SONO centru. Přinášíme vám z tohoto skvělého koncertu fotoreportáž a pro ty, kteří by si jej rádi poslechli, připomínáme, že hraje 1. listopadu v Praze. Podívejte se na fotografie z brněnského koncertu. 

  • Minus123minut míří do brněnské Flédy

    Velký návrat klubové kapely minus123minut pokračuje. 24. října na Flédě uslyší její fanoušci, jak znějí starší skladby ve svěžích aranžích i nové skladby v čele s chystaným singlem Invisible world. Koncert v rámci turné Přijedeme za vámi autem přinese nadčasovou a žánrově nezařaditelnou kombinaci jazzu, rocku, blues a world music spolu s pozitivní koncertní energií.