Sobotní program Colours of Ostrava postupoval od snivého ambientu k rockovému nářezu Doporučený

+

Colours of Ostrava mají za sebou třetí den, který sice proběhl v úmorném horku, ale pod taktovkou výborných interpretů. Na jednotlivých scénách se postupně představili charismatický Australan Chet Faker, klavírní mág Ólafur Arnalds či indie popoví Bastille, kteří se svými výkony zařadili mezi hlavní hvězdy sobotního programu.

Dan Bárta stejně jako jiní potěšil ostravské publikum Dan Bárta stejně jako jiní potěšil ostravské publikum Zdroj: Tereza Ticháčková /musicweb.cz

 Festivalové veselení pod palbou spalujícího slunce se jevil jako nadlidský úkol. Sobotní line-up naštěstí prozíravě reagoval na (ne)přízeň počasí a během horkých odpoledních hodin návštěvníkům nabídl spíše hloubavější a downtempové hudební projekty. Vedle českých Eddie Stoilow a Dana Bárty, kteří zahajovali na rozpálené hlavní scéně, je nutno zmínit především australského rodáka Cheta Fakera, jemuž se u poměrně malého pódia sešel úctyhodný počet fanoušků. A že měli také důvod. Vousatý písničkář prezentoval nadšenému publiku vlastní úvahy o lásce a ztrátě v písních jako No Diggity, Blush či v asi nejslavnější Talk Is Cheap, které si s ním většina přítomných sborově zazpívala. Celé vystoupení bylo ukázkovým příkladem, že i vcelku jednoduchá performance osamoceného interpreta s několika samply může zaručit kvalitní hudební zážitek. A téměř nábožná úcta, s níž na mladého Australana (nejen) dívčí fanynky pohlížely, byla v tomto případě skutečně oprávněná. 

Podívejte se také na fotogalerii: Colours of Ostrava, Ostrava, 19. 7. 2014

O opravdu transcedentální zážitek určený především hudebním fajnšmekrům se postaral islandský pianista Ólafur Arnalds, který na citlivou strunu, respektive klávesu, zahrál v prostředí vítkovického plynojemu. Spolu s několikačlenným hudebním souborem představil divákům své nejnovější album For Now I Am Winter, jehož název, jak interpret sám poznamenal, příliš nekorespondoval s horkým letním počasím, jež sužovalo celý ostravský areál. Podmanivý zvuk houslí spolu s dechberoucím sólem, které vystřihla houslistka Björk, atmosférická hra na klavír a neuvěřitelný hlas Arnóra Dana Arnarsona zapůsobily na publikum jako účinné sedativum. V sále se najednou zastavil čas a všichni se začali oddávat zasněnému polospánku o islandských krajinách, jež typicky melancholické a ambientní tóny, prokládané decentní elektronikou a post-rockovými prvky, evokovaly. Islandský klavírista se stal skutečným klenotem celého programu Colours of Ostrava. Robert Plant na festivalu Colours of Ostrava

Úkol probrat vedrem umořené návštěvníky a dodat jim energii na večerní koncerty naštěstí připadl rockovému veteránovi Robertu Plantovi, který se proslavil především díky kultovním Led Zeppelin a pyšní se několika cenami Grammy. V Ostravě tento nesmrtelný hudebník vystoupil spolu s projektem The Sensational Space Shifters kombinujícím úderný rock s africkými rytmy a zeppelinovskými motivy. Zprvu lehce páprdovské vystoupení se nakonec proměnilo ve svižnou rockovou dobíječku a nadšený dav pod pódiem odměnil Planta bouřlivými ovacemi. 

Role skutečné hvězdy večera ale připadla až na miláčky současné indie scény Bastille, na jejichž vystoupení návštěvníky účinně navnadili předcházející a překvapivě energičtí Darkside. Po jejich space-rockovém vystoupení s výraznými elektronickými prvky se diváci začali nadšeně štosovat u hlavní scény, na níž do dáli svítil nápis Bastille. Britská kapela sice předvedla možná až přespříliš popové vystoupení hodné teenagerovských fanynek, které jásaly a vzdychaly v prvních řadách, atmosféra koncertu byla ale natolik strhující, že roztančila i zaryté odpůrce laciných popovek. Diváci nadšeně skákali, pískali a spolu s nečekaně silným hlasem frontmana Dana Smithe odzpívali celé debutové album Bad Blood. Všeobecná euforie se pak blížila vrcholu ve chvíli, kdy se zpěvák vydal přímo do středu publika, a dosáhla jej odehráním očekávaného hitu Pompeii. Kvalitní zpěv s chytlavými melodiemi a s dobrou náladou všech přítomných zaručily ve výsledku skvělý festivalový zážitek.

 

 

Sobotní program Colours of Ostrava úspěšně navázal na vydařený čtvrteční line-up a rozpáleným areálem prostupovala dobrá nálada. Návštěvníci se mohli opět těšit z vydařeného multižánrového zážitku, kdy příjemný soul a podmanivý klavírní ambient vystřídaly rockové kytary a později také samply a strhující atmosféra. Včerejší den si vysloužil devět hvězdiček z deseti.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Interpol odehrají první koncert k 15. výročí debutové desky v Praze

    Je tomu již 15 let, co americká indie rocková sebranka Interpol vydala svou první, přelomovou desku Turn On The Bright Lights a patřičně se toto výročí rozhodla oslavit s fanoušky na území Evropy, Ameriky a Mexika 29 speciálními koncerty, na kterých zahrají album od začátku až do konce.

  • Colours of Ostrava: Poslední den s Katarzií a Jamiroquai

    Poslední den Colours of Ostrava byl ve znamení studené sprchy. Netýkala se však žádného hudebního zklamání, ale průtrže mračen, která v podvečerních hodinách doslova propláchla celý areál Dolních Vítkovic.

  • Foto: Jethro Tull + Stromboli, Konopiště, 21. 7. 2017

    Příjemný podvečer v amfiteátru pod zámkem Konopiště odstartovala skupina Jeseter. Pak již nastoupili očekávamí Jethro Tull v čele s frontmanem Ianem Andersonem. Perfektní zvuk, skvělé výkony všech muzikantů, neúnavný Anderson teatrálně pobíhající a tančící pódiem na jedné noze. Největší pecky kapely, úžasná flétna, hutná kytara… jen ten zpěv Iana Andersona už není pochopitelně to, co býval v 70. letech, ale koncertu to nijak neuškodilo. Pořadatelská agentura a služba by si zasloužila zvláštní odstavec - poněkud přehnané “bezpečnostní opatření” před pódiem (kde je beztak propadliště cca v šířce 20 metrů), fronty na stáncích na 1,5 hodiny nebo i déle, občas arogantní ochranka… Setmělo se a nastoupili Stromboli v původní sestavě. Koncert otevřelo Sandonoriko, následoval blok novějších songů v angličtině, trochu chladněji přijímaný (všichni čekali na legendární hity kapely), i když některé písně měly také obrovskou sílu a velkou instrumentální hodnotu. Pak již konečně došlo na Carmen, Villa Ada, Veliké Lalulá, Košilela... nadšeně přijímané publikem. Precizní zvuk, skvělý výkony Báry Basikové, nezaměnitelná kytara Michala Pavlíčka, který si hru opravdu užíval a servíroval vygradovaná sóla i jemné polohy… Kapela přidala lehce pro ni netypickou “funkovou” Okolo ohňů, ale ani poté ji ovace publika nenechaly odejít ze scény na dlouho. Ó hory, ó hory, závěr, který musel přijít! Díky za krásný večer!

  • Foto: Colours of Ostrava, 22. 7. 2017

    Colours of Ostrava 2017 je minulostí. Poslední den jedné z největších hudebních akcí sezóny přinesl vystoupení Afro Celt Sound System nebo českého zpěváka Davida Kollera. V posledních hodinách také na festivalový areál dopadla silná bouřka. Ani ta však nezabránila fanouškům užít si show dalších headlinerů Jamiroquai či koncert skupiny Justice, který program na největších stagích zakončil.