Vyčerpávající vystoupení Hurts ocenily tisíce návštěvníků

Páteční večer nepatřil pouze probíhajícímu státnímu svátku, oslavy patřily především příznivcům kapely Hurts, kteří se po 2 letech znovu dočkali svých oblíbenců. V rámci turné k nové desce Desire se předvedli vyprodanému Foru Karlín.

Hurts ve vyprodaném Foru Karlín Hurts ve vyprodaném Foru Karlín Zdroj: Marek Holoubek

Synthpopová dvojice Theo Hutchcraft a Adam Anderson před 7 lety vzbudila velikou vlnu zájmu, když se v rámci propagace jejich první desky Happiness dostaly do éteru singly Wonderful Life a Stay. Temně laděný pop z Manchesteru neminul ani naši zemi. Díky velkému zájmu zde zahráli již posedmé, v roce 2011 dokonce vystřídali obě Lucerny a střihla si roli headlinera festivalu Sázavafest.

Od vydání druhého alba, které kladlo mnohem větší důraz na elektroniku a melancholii, se kapela rozhodla přiklonit mnohem více k taneční hudbě. Jednalo se o razantní změnu, kvůli které nad kapelou někteří zlomili hůl. Návštěvnosti koncertů a veřejnému zájmu to však neuškodilo. Kapacity sálů se v mnohých případech navýšily. Včerejší návštěva byla dle zpěváka Thea Hutchcrafta odehrána před dosavadně největším publikem, před kterým kdy v Praze hráli.

Pražská předkapela Peter Pan Complex se sice snažila zaujmout, tvorba kapely však úplně neseděla žánru, kterému předskakovala a bojovala s velikostí prostor. Přesně na čas se na pódium dostavila doprovodná kapela, kterou se začátkem tónů Ready to Go doplnili i hlavní aktéři. Na první pohled se jednalo o vlažný začátek. Následující, dnes již klasiky Some Kind of Heaven a Sunday, rozhýbaly dav přesně tak, jak se patřilo. Spojení písní všech vydaných desek fungovalo. Zpěvák se po pódiu charismaticky pohyboval, v tanečních aranžích pohupoval a mezitím lehce flirtoval s publikem či rozdával a házel růže.

Zpěvák Theo Hutchcraft u mikrofonu, Adam Anderson za klavírem, Zdroj: Marek Holoubek

Kolega Adam zase střídal kytaru za klavír a povzbuzoval již velmi rozjeté publikum. To si třeba připravilo vlastní mob akci se svítícími tyčinkami během Silver Lining z prvního alba. Největší zastoupení v setu měly skladby z posledních dvou alb. Zarputilí fanoušci, kteří se nedostali přes změnu žánru, si také našli své. Stálice Better Than Love, Miracle nebo velmi povedená Somebody To Die For, která byla odehrána akusticky, nemohly chybět.

Novější materiál oddané publikum ocenilo a mnohdy zpívalo s kapelou. Ta kromě poděkování a proslovu o tom, jak se do České republiky vždy rádi vracejí, přidala i raritu, kterou hrají pouze na těch nejvydařenějších koncertech během aktuálního turné. Stadionová Sandman rozmávala návštěvníky do stran, nechyběly ani rozsvícené mobily u pomaleji laděných skladeb. S posledními rozdanými růžemi a úsměvy se kapela rozloučila za tónů balady Stay.

Hurts odehráli profesionální koncert, se kterým by se nemuseli stydět ani ve větších arénách. Zda se jim podaří posunout o stupeň výš, už bude záležet na další desce. Praha je dle jejich slov srdcová záležitost, je proto jen otázkou času, než se k nám galantní dvojice znovu vrátí. 

Setlist: Ready to Go, Some Kind of Heaven, Sunday, Silver Lining, People Like Us, Hold on to Me, Miracle, Rolling Stone, Weight of the World, Better Than Love, Somebody to Die For, Magnificent, Sandman, Lights, Walk Away, Something I Need to Know, Wonderful Life, Nothing Will Be Bigger Than Us, Wings; Přídavek: Beautiful Ones, Stay

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Árstídir jsou na desce Nivalis v té nejlepší formě

    Islandská kapela Árstídir již prošla řadou změn, co se počtu členů kapely týče. Nyní v triu vydává nové album nazvané Nivalis, které obsahuje 13 autorských skladeb převážně v angličtině, ale i na rodnou islandštinu, na kterou jsme u této kapely zvyklí, také dojde. Pokračují ve stejném stylu i nyní?

  • Rozhovor s Bad Karma Boy: V Česku chybí celoplošné alternativní rádio

    Produkují hity, ale přesto jsou součástí alternativní scény. Slovenská skupina Bad Karma Boy se od popu s psychedelickou atmosférou posunula blíže k elektronice a své aktuální album Překrásný nový svět představí již tuto sobotu na pražském Metronome festivalu. Na otázky Musicwebu odpovídal frontman kapely Juraj Marikovič.

  • Foto: Bounty Rock Cafe Open Air, Olomouc, 16. 6. 2018

    To byl pořádný rockový festival v kotli olomoucké korunní pevnůstky! Zahájení patřilo olomoucké skupině Skramasax  a pak následovala dánská rocková smršť Blindstone. Metalisty, a nejen je, potěšila nejvýraznější skupina současnosti Dymytry, předvádějící nejen hudební, ale i propracovanou pódiovou a ohňovou show. Excelentní zpěvák skupiny Rainbow (nejen) Doogie White nám svým živelným projevem připomenul jejich hity. Po skupině Supergroup přišla největší hvězda večera - The Magic of Santana. Originální Santanovi zpěváci Alex Ligertwood a Tony Lindsay se špičkovým devítičlenným bandem předvedli úžasnou a strhující show. Trochu v jejich stínu ukončil festival blues-rockový kytarový virtuos Ryan McGarvey. Vynikající a určitě rád zajdu na jeho samostatný koncert. Půlnoc odbila a festival uprostřed města Olomouce musel nekompromisně skončit. Tak za rok zase! Koukněte na fotoreport:

     

  • Arcade Fire v Praze: Jedna z nejlepších koncertních kapel vystoupila před poloprázdnou halou

    Skupina Arcade Fire poprvé vystoupila u nás a představila svou téměř dokonalou až extatickou show a vzor muzikantství. Možná by stačilo napsat pár superlativů a recenze by byla hotová, když jedinou vadou koncertu bylo, že se jeho intenzita chvílemi až nedala vydržet.