Vyčerpávající vystoupení Hurts ocenily tisíce návštěvníků

Páteční večer nepatřil pouze probíhajícímu státnímu svátku, oslavy patřily především příznivcům kapely Hurts, kteří se po 2 letech znovu dočkali svých oblíbenců. V rámci turné k nové desce Desire se předvedli vyprodanému Foru Karlín.

Hurts ve vyprodaném Foru Karlín Hurts ve vyprodaném Foru Karlín Zdroj: Marek Holoubek

Synthpopová dvojice Theo Hutchcraft a Adam Anderson před 7 lety vzbudila velikou vlnu zájmu, když se v rámci propagace jejich první desky Happiness dostaly do éteru singly Wonderful Life a Stay. Temně laděný pop z Manchesteru neminul ani naši zemi. Díky velkému zájmu zde zahráli již posedmé, v roce 2011 dokonce vystřídali obě Lucerny a střihla si roli headlinera festivalu Sázavafest.

Od vydání druhého alba, které kladlo mnohem větší důraz na elektroniku a melancholii, se kapela rozhodla přiklonit mnohem více k taneční hudbě. Jednalo se o razantní změnu, kvůli které nad kapelou někteří zlomili hůl. Návštěvnosti koncertů a veřejnému zájmu to však neuškodilo. Kapacity sálů se v mnohých případech navýšily. Včerejší návštěva byla dle zpěváka Thea Hutchcrafta odehrána před dosavadně největším publikem, před kterým kdy v Praze hráli.

Pražská předkapela Peter Pan Complex se sice snažila zaujmout, tvorba kapely však úplně neseděla žánru, kterému předskakovala a bojovala s velikostí prostor. Přesně na čas se na pódium dostavila doprovodná kapela, kterou se začátkem tónů Ready to Go doplnili i hlavní aktéři. Na první pohled se jednalo o vlažný začátek. Následující, dnes již klasiky Some Kind of Heaven a Sunday, rozhýbaly dav přesně tak, jak se patřilo. Spojení písní všech vydaných desek fungovalo. Zpěvák se po pódiu charismaticky pohyboval, v tanečních aranžích pohupoval a mezitím lehce flirtoval s publikem či rozdával a házel růže.

Zpěvák Theo Hutchcraft u mikrofonu, Adam Anderson za klavírem, Zdroj: Marek Holoubek

Kolega Adam zase střídal kytaru za klavír a povzbuzoval již velmi rozjeté publikum. To si třeba připravilo vlastní mob akci se svítícími tyčinkami během Silver Lining z prvního alba. Největší zastoupení v setu měly skladby z posledních dvou alb. Zarputilí fanoušci, kteří se nedostali přes změnu žánru, si také našli své. Stálice Better Than Love, Miracle nebo velmi povedená Somebody To Die For, která byla odehrána akusticky, nemohly chybět.

Novější materiál oddané publikum ocenilo a mnohdy zpívalo s kapelou. Ta kromě poděkování a proslovu o tom, jak se do České republiky vždy rádi vracejí, přidala i raritu, kterou hrají pouze na těch nejvydařenějších koncertech během aktuálního turné. Stadionová Sandman rozmávala návštěvníky do stran, nechyběly ani rozsvícené mobily u pomaleji laděných skladeb. S posledními rozdanými růžemi a úsměvy se kapela rozloučila za tónů balady Stay.

Hurts odehráli profesionální koncert, se kterým by se nemuseli stydět ani ve větších arénách. Zda se jim podaří posunout o stupeň výš, už bude záležet na další desce. Praha je dle jejich slov srdcová záležitost, je proto jen otázkou času, než se k nám galantní dvojice znovu vrátí. 

Setlist: Ready to Go, Some Kind of Heaven, Sunday, Silver Lining, People Like Us, Hold on to Me, Miracle, Rolling Stone, Weight of the World, Better Than Love, Somebody to Die For, Magnificent, Sandman, Lights, Walk Away, Something I Need to Know, Wonderful Life, Nothing Will Be Bigger Than Us, Wings; Přídavek: Beautiful Ones, Stay

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Foto: Československý beatový festival, Lucerna, Praha, 17. 12. 2017

    V neděli 17. prosince ve Velkém sále pražské Lucerny zahrály legendy československého bigbítu jako Energit v čele s Lubošem Andrštem, George and Beatovens s Karlem Kahovcem, Jazz Q Martina Kratochvíla, Vladimír Mišík & Etc..., Pavol Hammel a Prúdy, Lešek Semelka a S.L.S., Synkopy 61 a The Primitives Group. Toto výjimečné setkání rockových veteránu vám přinášíme v obraze našeho fotoreportu.

  • Lesk a bída československého bigbeatu

    Půlstoletí od 1. československého beatového festivalu v Lucerně přimělo žijící účastníky připomenout se pražskému publiku i věrným fanouškům z celé republiky. Bilanční koncert se odehrál v neděli 17. prosince díky řadě sponzorů a pořadatelské agentuře Ivana Rösslera. Ti všichni odvedli opravdu dobrou práci, aby si legendy tohoto žánru opět zahrály na jednom pódiu. Ne každý z pozvaných ale využil tu koncertní příležitost tak, jak se od známých osobností očekávalo. Každý měl půl hodinu na to, aby předvedl to nejlepší ze svého repertoáru, někteří to ale pojali jako běžný koncert, kde předváděli své novinky.

  • Do České republiky se přijedou rozloučit hudebníci Franka Zappy

    The Grandmothers, The Grandmothers of Invention či The Grande Mothers Re:Invented. Všechny tyto názvy však patří jedné skupině hudebníků, kteří dříve spolupracovali s Frankem Zappou. S mottem: Tohle není jen jeden z dalších comebacků, tohle je reinkarnace Mothers of Invention. Tato parta každopádně přijede v květnu roku 2018 do pražského Lucerna Music Baru, aby připomněla tvorbu fenomenálního rockového skladatele a zpěváka Franka Zappy.

  • Rozhovor s Michalem Prokopem: O hlasivky nijak zvlášť nepečuji

    Mít vlastní předvánoční koncert v Praze se stalo pro zpěváka Michala Prokopa již osobní prestiží a dějištěm toho letošního bude opět Forum Karlín. V pátek 22. prosince zde předstoupí před posluchače, aby připomenul své padesátileté působení na české rockové scéně, které začalo na 1. Československém beatovém festivalu v roce 1967, tedy právě před padesáti lety. Michal Prokop zde hned napoprvé uspěl a z festivalu si odnesl cenu za nejlepšího zpěváka. Zeptali jsme se ho tedy, s kým letos v tomto jubilejním roce vystoupí.