28.02.2012 19:00

Enter Shikari vydali znamenitou novou desku. Pojďte si o ní přečíst trochu víc

Fanoušci kytarové, zejména té tvrdší, hudby se mohou těšit z nové desky Enter Shikari. Na svět se vylíhla ani ne před čtvrt rokem a už sklízí velmi kladná hodnocení. Není se čemu divit. A Flash Flood of Colour je v rámci hedebního světa zásahem do černého.

Banda floutků Enter Shikari pochází z britského města St. Albans. Z jakýchsi pozůstatků party Hybryd se kapela dala dohromady v roce 2003. Skrze předešlá alba Take to the Skies a Common Dreads se pomalu, ale jistě, dostala na vrchol. A to nejen na vrchol skupin, které experimentují se žánry, jakými jsou taneční trance a kytarový hardcore, ale jejich jméno se blýská na vrcholu hudebních elit napříč nejrůznějšími styly.

Album se otevírá skladbou s názvem System…, která zprvu připomíná part symfonického orchestru. Hudba je doprovázena hlasy frontmana i zbytku kapely, jež vytvářejí jakýsi chór. Vskutku delikátní začátek. Po ní přichází …Meltdown. Klasická, převážně bubenická parádička, tak jak ji umí jen Enter Shikari.  To Sssnakepit vás donutí tančit už na svém počátku. Energie tohoto songu by se dala opravdu krájet. Jistě osloví i nedubstepové fanoušky.

Ze začátku tiše číhá na svou kořist a poté na ni s jistotou zaútočí. Poté si s ní chvilku hraje a opět zabodává drápy do těla oběti. V následující písni Arguing with Thermometers snad poprvé nachází posluchač bravurní vyvážení tanečních rytmů a kytarového hardcoru. A nejen to, další odměnou všem příznivcům této skladby je skvělý scream. Naopak Stalemate bez námitek útočí na titul nejklidnější písničky na této desce. V polovině dokonce trochu připomíná tuzemské Sunshine.

Gandhi Mate představuje vypalovačku, jež začíná proslovem následovaným kvalitně provedeným elektronickým soundem, který převažuje nad kytarovou složkou. Hlavně díky hlasu zpěváka patří také Warm Smiles Do not Make You Welcome Here do kategorie klidnějších songů na desce. To mu ovšem neubírá na kvalitě. Podobně si stojí i následující Pack of Thieves, která ale naopak za převážného doprovodu bicích a zvuků electrohraček ztvrdne po první minutě. A v této náladě běží až do svého konce.

Enter Shikari dokážou i rozplakat

Melodie Hello Tyrannosaurus, Meet Tyrannicide zní tak trochu jako z filmu Nightmare Before Christmas. Filmový začátek je však záležitostí okamžiku. Veškeré spojitosti se rychle rozplynou a nastupuje hardcore obohacený electrohudbou ve vší parádě. Závěrečná tečka se nazývá Constellations a má velmi podobně orchestrální průběh jako první píseň. Emotivně založení jedinci se mouhou dokonce potýkat i s nějakou tou slzou.

Nejnovější album od Enter Shikari pro mě znamená vrchol jejich dosavadní tvorby. Téměř tři čtvrtě hodiny hudby se zarývá do uší nepopsatelně krásným způsobem, až to bere dech. Deska A Flash Flood of Colour se stala diamantem, který bude zářit hodně dlouho. O tom, zda budou skladby znít přesvědčivě také naživo, se můžeme přesvědčit na letošním ročníku Rock for People, kde Enter Shikari předvedou jeden z nejlepších kytarových hardcorů.

Enter Shikari – A Flash Food of Colour

Systém…, …Meltdown, Sssnakepit, Search Party, Arguing with Thermometres, Stalemate, Gandhi Mate, Gandhi, Warm Smiles Do not Make You Welcome Here, Pack of Thieves, Hello Tyrannosaurus, Meet Tyrannicide, Constellations

42:29

Ambush Reality

leden 2012