Gilad Hekselman vystoupí v Jazz Docku

Nejen kytaristé by měli tento týden zbystřit, protože do Jazz Docku míří jeden z nejvýznamnějších mladých jazzových kytaristů současné scény, Gilad Hekselman.

ZuperOctave ZuperOctave Jazz Dock.cz

A navíc s poměrně netypickým a novým projektem ZuperOctave. A proč právě ZuperOctave? Hekselman je známý tím, že často ve svých projektech nepoužívá basu, tedy alespoň ne tak, jak je většinou typické. Pomocí kytarové krabičky, octaveru, spodní basové struny kytary transponuje o oktávu níže, a dostane tak dostatečně hutný basový zvuk – zejména pokud ho "prožene" baskytarovým aparátem. Vrchní struny na kytaře ovšem, což už ovšem není zcela typické, netransponuje, a v těchto rejstřících zůstává kytara zvukově stále kytarou - navíc zvukové obohacenou o řadu efektů, které separátně od basových strun, prohání různými efekty. Z jeho kytary se tak stává jakýsi hybrid kytara/baskytara, a nebo se spíše principiálně více přibližuje klavíru či klávesám. Stejný přístup používá Hekselman právě i v jeho nejnovějším projektu ZuperOctave, které tvoří ještě Kendrick Scott na bicí a Aaron Parks na klávesové nástroje a syntezátory všeho druhu. Další zajímavostí tohoto uskupení je, že o basu se nestará celou dobu jen Hekselman sám, ale občas – zejména v okamžicích kytaristových sól, i Aaron Parks.

 

 

A k čemu vlastně tak složité hrátky s basou? Ačkoli tento přístup možná není tak inovativní a revoluční, jak se zdá, přináší do celkové atmosféry něco zcela nového, co se velmi složitě charakterizuje. Jakoby muzikanti hráli jinak, než kdyby s nimi na pódiu stál klasický baskytarista. Dosahují velkého prostoru, zajímavého napětí, a celkový projev je jakoby barevnější, volnější a není to patrně jen tím, že se o úlohu basy střídá Hekselman s Parksem. K tomu všemu se přidá opravdu excelentní rytmika, vkusné používání syntezátorů Aarona Parkse a hekselmanova "methenyovská" melodičnost a je z toho něco nevšedního, co perfektně zapadá do intimnějšího prostředí menšího jazzového klubu.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Trio ZuperOctave patří rozhodně k nejinovativnějším uskupením které v současnosti můžeme slyšet, a jsou tací, kteří již toto trio v zahraničí letos slyšeli a neváhají jeho koncert zařadit mezi své letošní pomyslné vrcholy. Myslím, že se máme ve čtvrtek v JazzDocku na co těšit. Koncert začíná ve 21:00 a ceny vstupenek v předprodeji se pohybují v rozmezí mezi 250 až 500 Kč.

Přehled

  • Název akce: Gilad Hekselman´s ZuperOctave
  • Datum: čtvrtek, 13 září 2018
  • Místo: Jazz Dock Praha
  • Cena: 250-500 kč
Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • V říjnu se v Praze uskuteční hudebně výtvarný festival pro děti Struny Teens

    Hudebně výtvarný festival Struny TEENS je tu v říjnu opět pro všechny, kteří chtějí proniknout do světa profesionálních mladých hudebníků i výtvarníků. 19. října na ně v Fa Fabrice čekají workshopy, debaty a unikátní koncert. Na workshopu s Jarem Cossigou se dozvědí mnoho užitečných rad a tipů, jak správně nahrávat, stříhat a mixovat muziku. Výrazná ilustrátorka a umělkyně Eliška Podzimková, kterou si ke spolupráci vybral Jamie Oliver nebo Tomáš Klus, zas předá své bohaté zkušenosti na výtvarném workshopu.

  • Italská dvojice Ilaria Graziano a Francesco Forni vystoupí v Café v lese

    Americana, folk, blues, rock, tango, vášnivé neapolské písně a ještě lépe, všechno pěkně dohromady. Jak to umí snad jen Ilaria Graziano & Francesco Forni. To vše budou moci poznat fanoušci, kteří tento týden navštíví pražský klub Café v lese.

  • Bluesman vypráví příběh Petera Jurkoviče

    Billy Gibbons ze ZZ TOP nebo Eric Clapton mají jedno společné. Elektrické kytary od českého výrobce Petera Jurkoviče. Na motivy jeho příběhu vznikl film, který mimo jiné dokazuje, že blues je nejen hudebním, ale i životním stylem.

  • Ve Futuru Music Baru vystoupí experimentální skupina Red Baraat

    Nezaměnitelný zvuk a nakažlivé rytmy mísící tradiční indickou hudbou s bollywoodskými melodiemi, new orleanským jazzem, psychedelií a vlivy celého hudební světa. Američtí Red Baraat se vrací po sedmi letech do Prahy.