CD: Adam Lambert Trespassing rozhodně prodá

Třicetiletý zpěvák, rodák z Indianapolis, syn interiérové designérky a programového manažera, Adam Lambert, který byl se svým bratrem vychováván jako Žid, vydal své další album. Trespassing, které je plné povzbuzující, ale též uklidňující muziky.

Adam Lambert - Trespassing Adam Lambert - Trespassing Zdroj: Sony Music

Adam Lambert se jako umělec chová od svých deseti let. V tomto věku začal s divadlem, kterému se věnoval až do roku 2009. V tomto roce se zúčastnil konkurzu do soutěže American Idol, kde zazpíval písně Bohemian Rhapsody, Rock with You, Black or White či pozměněnou verzi písně Ring of Fire. Zpěvák se dostal až do finálového souboje (tehdejším vítězem se stal Kris Allen – pozn. red.), kde si zazpíval se skupinami Kiss a Queen.

Deska Trespassing začíná dosti zhurta stejnojmennou skladbou. Hned od úvodního tónu se spustí též slovní kulomet Adamova hlasu. Všudypřítomný tleskot v songu není na škodu, naopak dodává písni šťávu. Když si posluchač nepřečte název další skladby, bude překvapen tím, že zpěvák doslova kuká v jistých pasážích refrénu. Zpočátku to zní spíše vtipně, ale po několikátém poslechu si singl Cuckoo bez tohoto ani nedokáže představit.

Na Shady, jak zní název dalšího kousku desky Trespassing, spolupracoval Lambert s Nilem Rodgersem a Samem Sparrem. Za větší zmínku ale určitě stojí další trek s náz

vem Kickin´ It. Od prvních vteřin je jiný než ostatní skladby. Více dance, více pop, více chytlavý v klubech. Ani jedna skladba z celého CD nebude mít takový taneční úspěch, jako Kickin´ It. Ale Naked Love je také typická rádiovka. Hýbe s posluchačem jako houpací křeslo se zasloužilým dědou. Velice povedená. Pop that lock je už podle názvu spíše popovou záležitostí, a, jak to říci, Adamovi takový ten tvrdší pop sedí.

CD Trespassing od Adama Lamberta koupíte za 332 korun

Better Than I Know Myself je skladbou, která toto album předcházela. A nejen proto, že je nejznámější, je nejlepší z celého alba. Hudba, slova, volba umístění skladby a hlas Lamberta jí dávají ty správné koule. Devítka, Broken English, začíná hodně backstreetboysovsky. Ono se to ani nijak rapidně nezmění, jen DJ odvádí dobrou práci v určitých pasážích. Především ke konci jde o píseň, kterou live Adam zazpívá asi jen ztěží.

Víte, že...?

Během soutěže American Idol 2009 se objevily fotografie, kde se Adam Lambert líbá s muži? Zpěvák však řekl, že se za svou minulost ani orientaci nestydí, a tak vyšlo najevo, že je homosexuál. Jeho sexuální orientace se následně stala předmětem diskuzí v médiích i mezi fanoušky.

První písní, která majitele desky uklidní, je Unnerneath. Desítka načíná všechny ty další pohodovky ve velkém stylu. Adam si se svým hlasem hraje od těch nejhlubších jeho možných pasáží až po ty nejvyšší. A ať si kdo chce co chce říká, ať si mamka slzu utírá (slovy klasika), tak Adam umí, ačkoli se jeho start mohl zdát jakkoli ulítlý. Poslední kus před písněmi navíc (v Deluxe verzi – pozn. red.) je Outlaws of Love, který je tím nejpomalejším, co můžete na desce potkat. Pokud neusnete a dočkáte se třinácté Runnin‘, určitě neprohloupíte.

Runnin‘ je taneční, skoro až letní, hitovkou. Budeme jen doufat, že rádia nám kromě Mandrage naservírují také pořádnou hudbu. Matice rozhodně nepřekonají Runnin‘ , i kdyby jimi po sobě kapela a Adam házeli. A i pokud by Adama kapela přeházela, dostane je příští, tedy čtrnáctá skladba Take Back. Posledním kouskem na placce je Nirvana. Nebojte se, žádné šílené předělávky Nirvany, prostě skladba s názvem Nirvana. A dejte tam repeat, a nirvanu pocítíte...

Adam Lambert - Trespassing

Trespassing, Cuckoo, Shady, Never Close Our Eyes, Kickin' In, Naked Love, Pop That Lock, Better Than I Know Myself, Broken English, Unnerneath, Chokenhold, Outlaws Of Love, Runnin', Take Back, Nirvana

54:03

Květen 2012

Sony Music