CD: Kryštof po třech letech vydali desku. Album roku?

Oprašte tlačítko repeat na svých přehrávačích, protože album Inzerát z přístroje vyndáte až za hodně dlouho, pokud vůbec. Richard Krajčo a jeho parta opět dokazují, že na tuzemském hudebním poli mají své místo.

Kryštof - Inzerát Kryštof - Inzerát Zdroj: oficiální stránky kapely

Skupina Kryštof v říjnu vydala očekávanou desku, kterou nazvali Inzerát. Samotnému albu předcházel stejnojmenný singl, který se usadil v éteru nejedné rozhlasové stanice, a videoklip permanentně přehrávaný hudebními TV i na internetu. Podle slov kapely je Inzerát nejlepší deskou, jakou kdy kapela vydala. Deska vznikala pod taktovkou Yarona Fuchse (spolupracoval s Bobem Dylanem, Annie Lenox, Mobym a dalšími).

Klavírek zahajuje celou tuto podívanou pro uši ve skladbě Římská. Postupně se, jak je tomu zvykem, přidávají i další nástroje a samozřejmě zpěv Richarda Krajča. Hned v první písni si posluchač začne užívat slovních obratů zpěváka a autora textů. Kdo jiný by totiž pověsil na prádelní šňůru své sny?

Album obsahuje dárek v podobě instrumentálního orgasmu

Druhým trekem je aktuálně hodně vytížený Inzerát, následován třetím, nazvaným Křídla z mýdla. V Křídlech se Kryštof rozrůstají poprvé o druhého zpěváka, kterým není nikdo jiný než ostravský patriot Jaromír Nohavica. Pro zimní zasněžené večery je song jako dělaný. Všudypřítomné vločky, františky vonící po pokoji, svařené víno a Křídla z mýdla. Pro zajímavost, trojka je jedním z nejdelších kousků na celém disku.

Jako v kavárně kdesi u Paříže začíná další hudební paráda. Harmoniku vystřídá trumpeta, saxofon a další verbální kulomet z úst Richarda Krajča, který v refrénu opakuje velice chytlavé: „Zatančím, s tebou si zatančím…“ Ostatně proč ne, když Zatančím se jmenuje i samotná píseň? Na zástupce klasických Kryštofů může být pasován singl Parapet, ve kterém se hledá pastelkový svět při pádu ze třicátého patra. Jednou z nejpomalejších písní na Inzerátu je V peřinách. Pro někoho bude zřejmě překvapením záměna slova v refrénu, která se ale nabízí. Místo spáči přijde to, co každý posluchač prostě čeká už od prvních refrénových chvil.

Třešničkou na digitálním dortu je další spolupráce. Jeden ze současných nejpopulárnějších hudebníků u nás dodává poslední Cestě šmrnc. Tomáš Klus a Richard Krajčo – to je dvojka, které to opravdu pěvecky sluší. Doufejme, že je spolu potkáme také na pódiích. Třeba už zanedlouho.

Na přebal CD by se ale příště mělo tisknout jakési upozornění stejně tak, jako na krabičky cigaret. Inzerát totiž obsahuje též dárek v podobě instrumentálního orgasmu. A pro některé třeba i několikanásobného.

• Interpret: Kryštof
  • Název: Inzerát
  • Skladby: Římská, Inzerát, Křídla z mýdla (feat. Jaromír Nohavica), Zatančím, Parapet, Po kouscích, V peřinách, Ze scénářů, Čím víc vím, Cesta (feat. Tomáš Klus)