Rozhovor s Lil Edem: Můj talent je od Boha

Hlavní hvězdou letošního Bluefestu, který se uskuteční 16. října v Lucerna Music Baru, je Lil' Ed & The Blues Imperials. Jedenašedesátiletý Ed Williams je přední osobnost chicagské bluesové scény už od 80. let, kdy zformoval první verzi své kapely The Blues Imperials. Na kytaru se učil pod vlivem svého strýce, jímž nebyl nikdo menší než jeden z nejstylovějších bluesových slidekytaristů J.B. Hutto. Na několik otázek Lil' Ed odpověděl redakci musicweb.cz. 

Lil' Ed na Blue Festu 16. října 2016 Lil' Ed na Blue Festu 16. října 2016 Foto: Eva Makovská/musicweb.cz

The Blues Imperials hrají přibližně od roku 1970. Když se do těchto let ohlédnete, jak se blues jako žánr změnil od té doby?
Začal jsem hrát se svou kapelou kolem roku 1983 a moje chápaní blues se od té doby nezměnilo. Jen si myslím, že je nyní hlubší a o něco propracovanější. Blues 21. století pro mě znamená lásku, smutek i štěstí. Ve své hudbě propojuji blues a boogie a to jsou dva odlišné žánry. Jeden značí smutek, jeden rychlost a štěstí.

Jste synovec legendárního slide kytaristy J. B. Hutta. Jak vás styl vašeho strýce ovlivnil ve vašich začátcích?
Naučil mě opravdu hodně a dodnes z toho čerpám. Vložil jsem ale vlastní rukopis do slidového stylu, ale vždycky, když hraji a pořádně se do hraní dostanu, ostatní členové kapely mi říkají, že slyší právě J. B.ho. Měl své vlastní spoluhráče, ale zahrál jsem si s ním opravdu hodněkrát, stejně tak můj bratr Pookie.

A jak vás učil?
Naučil mě krátkou skladbu a pak odjel na turné. Když se vrátil, zahrál jsem mu ji a on mě zase naučil další riff a řekl mi, abych na něm pracoval. A tak to probíhalo neustále.

Vaše rodina je velmi hudební. The Blues Imperials jste založil se svým bratrem, baskytaristou Jamesem "Pookie" Youngem...
Ano, vždycky nás bavilo hrát a tak to šlapalo dobře.

Kdo je vaším bluesovým vzorem?
J.B. Hutto, z mladší generace poslouchám nejčastěji Selwina Birchwooda, Toronzo Cannona a Marquise Knoxe.

K blues se pojí hodně příběhů o křižovatkách, ďáblu, je to už taková tradice od dob Roberta Johnsona. Jaký je váš názor na tyto histoky?
Nevěřím ani jedné z nich, můj talent je od Boha tam někde shora. Miluji lidi a jsem rád, když mohu hrát pro ně a vidím nějakou odezvu.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Saxofonista Wendel zahrál v Praze s kvartetem Ben Wendel Group

    V rámci volného cyklu Jazz čtyř kontinentů vystoupil ve čtvrtek v pražském Jazz Docku jeden z nejvýraznějších saxofonistů současnosti, Ben Wendel. Hudebník představil pražskému publiku svůj nejnovější projekt Ben Wendel Group.

  • Beth Hart míří do Prahy. Tentokrát do větší haly

    S novým materiálem z aktuálního studiového alba Fire On The Floor vyráží Beth Hart na turné a po více než dvou letech to rozbalí ve větším prostoru i v Praze. Ti, kteří ji měli už možnost v Praze vidět, budou rozhodně souhlasit, že její živá vystoupení stojí rozhodně za to.

  • Festival Prague Proms odhalil program, zahájí ho skladatel Danny Elfman

    Mezinárodní hudební festival Prague Proms 2017 zahájí 21. června ve Smetanově síni Obecního domu hollywoodský skladatel Danny Elfman. 13. ročník letní přehlídky klasické, filmové a jazzové hudby nabídne koncerty multižánrové umělkyně Ute Lemper, jazzové hvězdy Denise Donatelli, trumpetisty Bobby Shewa, cenami Grammy ověnčeného Gordon Goodwin Big Phat Bandu nebo rockového písničkáře Michala Prokopa. Vystoupení dalších osobností bude oznámeno na jaře.

  • Foto: David Dorůžka Trio, Jazz Dock, 20. 2. 2017

    Jazzový kytarista David Dorůžka vystoupil se svým triem v pražském Jazz Docku, kde pokřtili nové album Autumn Tales. Trio ve složení David Dorůžka, Jiří Slavík a Martin Novák doplnil jejich host Luboš Soukup.

Rozhovory měsíce

Nenalezeny žádné aktivní soutěže