Fotoreportáže

I přes poraněný kotník odehrál Ibrahim Maalouf společně s The trumpets of Michel Ange vynikající koncert. Na fotogalerii z jejich energické show, kterou předvedli v brněnském klubu Sono, se můžete podívat zde.

Austrálie je překvapivě plodnou hudební líhní, o níž zbytek světa zatím příliš neví. Příkladem jsou i The Necks, kteří se znovu českému publiku představili v pondělí 4. prosince v Paláci Akropolis. Níže se podívejte na fotogalerii z koncertu.

Nedělní večer patřil crossoverové kapele Gaia Mesiah, která v pražském Lucerna music baru pokřtila svůj nový vinyl s názvem Vlnobití. Jako předkapela se představila dívčí metalová parta The Agony. Prohlédněte si naše fotografie z tohoto skvělého koncertu.

Crimson Marathon – projekt, jehož možnost provedení posvětil samotný Robert Fripp, skladatel, kytarista a rovněž hlavní mozek a zakladatel legendární rockové kapely King Crimson, se exkluzivně v rámci českého festivalu Prague Music Performance uskutečnil ve čtvrtek 30. listopadu v divadle Archa. Koncept letošního maratonu ovlivnilo 50. výročí vydání desky Larks' Tongues in Aspic, o jehož provedení se v rámci večera postaral houslista David Cross, původní člen King Crimson, který v kapele působil v tomto období. Festivalový večer rovněž doplnil Tony Levin se svojí sestavou The StickMen, Levin si s sebou opětovně přivezl svůj osvědčený dvanáctistrunný nástroj Chapman Stick, který mu umožnoval hrát jak kytarové, tak i basové polohy. Podobně se vybavil, i když „jen" osmi strunami, člen další sestavy Markus Reuter, který vystoupil v Arše s triem nazvaným tu:NER ve složení Pat Mastelotto za bicími spolu s multiinstrumentalistou Treyem Gunnem.

Na fotogalerii z koncertu Dalibora Jandy v brněnském Sonu, jenž letos slaví 70 let, se můžete podívat zde. Jako host vystoupila Jandova dcera Jiřina Anna Jandová a samozřejmě kapela Prototyp.

Fenomenální umělkyně, experimentátorka a vizionářka hudebně-vizuální avantgardy Laurie Anderson vystoupila v pražském Divadle Archa. Za doprovodu newyorské pětice Sexmob přestavila průřez svojí tvorbou, od mistrovského debutu Big Science (1982) po současnost. Z této jedinečné a nezapomenutelné události vám přinášíme fotoreport, který si můžete prohlédnout níže.

V pražském Paláci Akropolis pokřtila kapela Flamengo Reunion Session svoje nové živé LP. Kapela včele s původními členy Vladimírem "Gumou" Kulhánkem a Pavlem Fořtem navazuje na zlatou éru Flamenga z let 1970-72 a jejich legendárního alba Kuře v Hodinkách.  Koncert a křest LP si můžete přiblížit díky našemu fotoreportu.

Druhý festivalový den začal přednáškou Jiřího Moravčíka "Zní to jako blues, ale blues to není" a po čtrnácté hodině se už začalo hrát, na Jam stage zahájil Jan Martinek oslavou sedmdesátin a od 15 hodiny zahrála partička The Bladderstones. Páteční sváteční odpoledne přitáhlo fanoušky i do kostela, kde vystoupili Jana Štromská, Circus Ponorka a James Haries. V Domě kultury se program začal rozjíždět po osmnácté hodině, kdy ve foyer vystoupili Readymade Backsliders a hlavní podium se rozeznělo v půl sedmé s polskou kapelou Black Pin. Program pokračoval divokou jízdou, na hlavním podiu se vystřídali Alvin Youngblood Hart, vynikající Bernard Allison a G. Love Special Sauce. Neméně divoká jízda se odehrávala i na Jam stagei, kde nejdříve zahráli Jakub Noha s Petrem Bublákem, následováni Michal Prokop triem a divokým Boogie Beasts, první belgickou kapelou v historii Blues Alive festivalu. Páteční program tradičně zakončil v brzkých ranních hodinách jam s Jimmim Carpenterem v čele.

Dvacátý sedmý ročník festivalu Blues Alive začal ve čtvrtek vernisáží Pertti Nurmiho - finského fotografa a po osmnácté hodině se již rozběhl hudební program. Ve foyer Domu kultury v Šumperku zahájili Dark Leaves, na hlavním podiu zahájilo vsetínské kvarteto Dazed and Confused, jam stage se rozjela krátce po 19 hodině, kdy vystoupila Noa The Hell Drinkers. Program se začal pořádně rozjíždět s Krissem Matthewsem, Jimem Carpenterem a vyvrcholil s Chicago blues Festival Feat. Marquise Knox, Dexter Allen and Lady A. Hrálo se současně i na jam stage, kde ještě vystoupili Kara Grainger a Graverload. Po skončení oficiálního programu se rozjela velká párty na jam stege, kde se potkali mnozí vystupujíci na jednom pódiu. Více se dočtete v naší reportáže ze čtvrtečního programu. Níže se pak podívejte na fotografie:

Jazz Dock přivítal Memphissippi Sounds, moderní bluesové duo, které tvoří Cameron Kimbrough, vnuk legendy hill country blues Juniora Kimbrougha (1930-1998), a bluesový a hiphopový harmonikář z Memphisu Damion "Yella P" Pearson. Jejich syrové dřevní blues, které mistrně spojuje minulost a současnost bluesové hudby nadchlo téměř vyprodaný Jazz Dock. Ještě před Memphissippi Sounds vystoupil skvělý bluesman a výrobce kytar "red Bird" Jan Fic.