Jak bývá zvykem, hodnotné věci probíhají v kulturní historii někdy bez povšimnutí, a i když se tato kapela neprosadí jako mírotvůrce palestinsko-izraelského hnutí, jejich palebná síla dosahovala maximální možné kadence síly i dostřelu. Hudebníci, ve složení Reut Regev - podmanivý trombón, Igal Foni s až koncertně rozsáhlým rejstříkem bubenického umu a hostující italský skejtman Andrea Castelli s hutným basovým zvukem, udali divoký tón večera.
Pokud někdo slyšel Massadu Johna Zorna, nebo free jazzové etudy Ornetta Colemana, přišel si jistě na své. Za divokým rytmem, který byl střídán melodickými vsuvkami, šlo však rozeznat i židovské kořeny dvou členů tria. Můžeme se ptát, jak by asi jejich hudební experimenty vyhovovaly na svou dobu také experimentujícímu klasickému skladateli a kolegovi Gustavu Mahlerovi.
Pro pražské publikum, kterému se celkem pravidelně představuje více popový kontrabasista Avishai Cohen, není izraelská exotika zas tak neznámá. Proto by jistě mnozí Avishaiovi příznivci, kteří jej alespoň jednou slyšeli v Česku vystupovat, přivítali i dnešní koncert a přišli by si na své.
I když je výraz tria Reut Regev o poznaní divočejší a do jisté míry i originálnější, šlo o skutečně silný zážitek, který stál za to. Nelze než dodat, že v komorním prostředí klubu působili tři členové této malé, ale výrazné kapely velice lidsky a byli nadmíru sympatičtí, stejně jako divoká bojová kakofonie jejich vystoupení.
(text David Ilinčev)