03.02.2012 16:30

Hlas Česko Slovenska: Drsný Rytmus opět na scéně Doporučeno

Již příští víkend vtrhne na české i slovenské televizní obrazovky nová pěvecká soutěž Hlas Česko Slovenska. Přinášíme vám profil čtvrtého, a tedy posledního kouče, kterým je slovenský raper, tanečník a vydavatel Rytmus.

V minulých článcích jsme kromě profilů dalších třech koučů přinesli i bližší informace o této neobvyklé soutěži, která má svůj původ v Nizozemí a disponuje jedinečnou formou počátečního rozhodování porotců. Ti totiž nevidí kdo zpívá a hodnotí tak skutečně jen a pouze hlas zpěváka.

Čtěte také: Hlas Česko Slovenska vtrhne na televizní obrazovky již v únoru

Slovenský raper Patrik Vrbovský, známý pod svým uměleckým jménem Rytmus, se narodil 3. ledna 1977 v Kroměříži a na hip hopové scéně se pohybuje už od roku 1992. Prorazit se původně snažil zejména vynikajícím beatboxem a přestože v začátcích působil také jako tanečník a breakař, až díky osobitému stylu rapování se z něj stal nejznámější a nejúspěšnější člen později založené skupiny Kontrafakt.

Byl zvyklý na sobě tvrdě pracovat a my si můžeme všimnout, že tuto přísnost uplatňuje v nynějším životě nejen na sebe ve svých hudebních singlech, ale i na soutěžící v pořadech, v nichž působí. Z minulosti můžeme zmínit soutěž Česko Slovenská SuperStar 2.

Jeho silná vůle po úspěchu a tvrdá práce mu poměrně brzy přinesla výsledky, když se dostal k tancování s takovými ikonami jako Karolem Zajacem či Fredym Ayisimim. Svůj zájem o rap potvrdil v roce 1994 přihláškou do soutěže Bitka slov, kterou vyhrál a stal se nejlepším freestylistou na Slovensku.

 

 

Největším posunem vpřed pak byl rok 2001 a založení již zmiňovaného hip hopového tria Kontrafakt (původně Déjavu - poz. redakce), ve které kromě Rytmuse byli ještě DJ Aneš a raper Ego. V roce 2003 vydali hit Dáva mi, jehož videoklip byl vysílán dokonce i v Polsku a Německu. Povědomí lidí o Kontrafaktu a Rytmusovi tím bylo nažhaveno. Úspěch pokračoval a když roku 2004 vydali CD s názvem E.R.A., které vyšlo ve vydavatelství Sony Music a dostalo se mezi nejprodávanější desky na Slovensku, začal v Patrikovi nejspíše hlodat další nápad a roku 2006 si založil vlastní vydavatelství s názvem Tvoj tatko records.

Toto je něco úplně jiného než SuperStar. Tady můžu ukázat, jak to dělám, jak to u mě funguje za oponou. Někdo si fakt jenom myslí, že mi napíšou text, já přijdu, zanadávám a to je všechno. Ale tak to není,Rytmus 

Pomocí Tvoj tatko records vydal své první sólové album Bengoro, kterého se prodalo více než 15 000 kusů a s Kontrafaktem v roce 2007 album Bozk na rozlúčku, kterého se pro změnu prodalo více než 20 000 kusů. V roce 2008 to byla výběrová deska s názvem Si zabil, na které spolupracoval s dalšími světovými rapery a které se během prvního týdne po vydání prodalo přes 4000 kusů, za což byla oceněna zlatou platinou. O rok později Rytmus zabodoval při spolupráci se zpěvačkou Tinou. Nahráli spolu hit Príbeh a nebylo rádia, kde by se singl nehrál.

rytmus

Rytmusova práce pokračovala dalším veleúspěchem, a to sólovým albem Král. Tohoto alba, na kterém najdete také jednu z nejznámějších a nejhranějších písniček Zlatokopky, se jen za jediný den po vydání prodalo na 6000 kusů a celkem více než 20 000 kopií! Zajímavostí také je, že vydané bylo 30. listopadu 2009, a přesto stihlo získat cenu SOZY za nejprodávanější album roku. Rytmus jako by skvělé výsledky čekal, nebál se ještě před vydáním natočit klip k singlu Verejný nepriatel za neuvěřitelných pět milionů slovenských korun.

Čtěte také: Hlas Česko Slovenska: Koučem se stal i Michal David

Rytmus má s působením v porotě hudební soutěže již zkušenosti z druhé řady Česko Slovenské SuperStar, kde se prezentoval jako značně nekompromisní porotce s velmi přísným hodnocením. My všichni jsme tedy jistě zvědaví, co nám přinese sledování nové soutěže Hlas Česko Slovenska.

Zanechat komentář

Ujistěte se, že jste zadali všechny požadované informace označené hvězdičkou (*). HTML kód není povolen.

Používáme cookies

Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom od vás měli zpětnou vazbu.