To se odráží i na jeho prvním sólovém počinu PIANO. Na albu jsou patrné prvky minimalismu, vážné hudby, jazzu, ambientní hudby i rocku. „Jelikož jsem posledních pár let pouze aranžoval cizí hudbu, nebo skládal na objednávku podle zadání či podle textu, začala ve mě růst potřeba vytvořit něco čistě autorského. Několik měsíců jsem přemýšlel nad konceptem, který časem vykrystalizoval do podoby klavírního alba, neznějícího pouze „klavírně“. Ten nástroj mě doprovází od mých pěti let, chtěl jsem mu proto složit pomyslný hold,“ říká Worek.
Zdánlivou jednoduchost skladeb doplňuje sofistikované užití zajímavých hudebních prvků. Pomocí klavírních zvukových bank Michal Worek vytváří širokou škálu barev a zvuků, od čistě akustických přes elektronické až po bicí. Kompozičně pracuje s vrstvami a principy populární i vážné hudby, album PIANO je však srozumitelné i pro laické posluchače díky kladení důrazu na čistotu a jednoduchost.
Workova hudební cesta začala v jeho pěti letech u klavíru na třinecké ZUŠ, později pokračoval studiem klasického a jazzového klavíru na konzervatoři Jaroslava Ježka a dále studiem skladby na pražské HAMU. Kromě skládání vlastního repertoáru Worek např. aranžuje klasické a filmové skladby pro dechový orchestr, tvoří orchestrální aranže, pracuje na orchestraci a tvorbě not, produkci písní, tvorbě klavírních či orchestrálních doprovodů atd.
V současnosti mimo jiné pracuje s Kryštofem Markem na orchestrálních aranžích pro kapelu Lucie a projekt Lucie v opeře nebo vytváří orchestrace pro multimediální projekt iMucha.