První předpoklad spolupráce v tomto projektu je, že se jedná o neznámé interprety. Producent a zakladatel projektu MusicCluster Ondřej Škoch(člen skupiny Chinaski, baskytarista, kytarista a hudební skladatel), který se mladým kapelám intenzivně věnuje už několik let, se snaží vyjít vstříc začínajícím kapelám.
„My jsme na začátku neměli žádnou jinou možnost, než prostě hrát v každé hospodě, snažit se dostat do nějakých klubů. Což svým způsobem je furt stejný. Ale teď máš tu možnost, že natočíš písničku, uděláš klip, dáš ho na YouTube a můžeš si zajistit, že to vidí tisíce lidí. To předtím nešlo.“ Projekt MusicCluster vznikl spontánně díky spolupráci s mladými kapelami ve studiu, které vlastní Ondřejův bratr a spoluhráč v Chinaski, Štěpán Škoch. „Já jsem pak natočil svoje sólové desky, u kterých jsem si prošel tu cestu od začátku až do konce, od napsání písně až po hledání vydavatele, a přišlo mi, že ty cesty se dají sdílet,“ říká o motivaci k založení MusicClusteru Ondřej Škoch.
Podle autorů projektu dávají přednost kvalitě před kvantitou a proto si vyberou maximálně 1 - 3 kapely do roka, aby měli dostatek času se jim věnovat. Jednou z těchto kapel je pražská skupina Magnetikum. Ta letos natočila v MusicClusteru dva singly, přičemž jeden už společně s videoklipem zveřejnila. „Sázku můžete vidět na Óčku, případně na našem Magnetikum kanálu na YouTube a tu zmiňovanou kvalitu zhodnotit sami,“ říká zpěvák a frontman Marek Fairaisl.
{youotube}aZ816-EaIz8{/youtube}
Málokdo ví, že MusicCluster byl vůbec prvním crowdfundingovým portálem v České republice. I když je crowdfunding u MusicClusteru na ústupu, stihla ještě letos využít této možnosti sušická kapela Sirkyskon, která natočila v MusicClusteru debutový singl Svět kolem tebe. A následoval samozřejmě videoklip, který je již možné shlédnout na YouTube. „MusicCluster nám otevřel oči, naučil nás pracovat více zodpovědně a pomohl nám najít cestu, jak kapelu vést k úspěchu,“ pochvaluje si spolupráci zpěvák a kytarista Štěpán Potužák.
Na závěr dodává Ondřej Škoch svou vizi do budoucna: „Dneska je pro kapely nutností mít perfektně zvládnuté sociální sítě. Myslím si, že to je ta nová cesta pro kapely a myslím si, že bude zásadní. Velká vydavatelství zůstanou, ale budou fungovat v podstatě jako prodejny a už to bude jenom o tomhle.“