„Zážitek to bude pro všechny o to větší, že jde o první živý bluesový koncert zahraničního umělce ze Spojených států po vynucené koronavirové pauze,” zdůrazňují Petr Pošvic a Radim Svatoň z pořádající agentury Liver Music. Fowlerův koncert zahájí další ročník cyklu Prague International Bluenight, v rámci něhož do Prahy v průběhu nadcházející sezóny přijedou například záhadná kultovní kapela The Residents, bluesový kytarista, zpěvák a skladatel Walter Trout, zpěvák a kytarista Keb' Mo', sesterská dvojice Larkin Poe nebo zpěvačka Beth Hart. Vstupenky na všechny koncerty jsou k dostání v síti GoOut. Více informací na www.livermusic.cz.
Floridská hudební scéna nebyla sice nikdy zvlášť výrazná v rámci čistého blues, za to se zde dařilo už od šedesátých let jižanskému rocku, který s blues ovšem těsně sousedí. Připomeňme, že z tohoto oceánem ze tří světových stran omývaného státu pocházejí tři patrně nejvýznamnější jižanské kapely: The Allman Brothers Band, Lynyrd Skynyrd a Molly Hatchet. Není náhoda, že právě jejich ohlasy bývají citovány i při popisování hudby Damona Fowlera. Ostatně, sám protagonista si na taková hodnocení zadělal už třeba tím, že byl členem kapely jednoho ze zakladatelů The Allman Brothers Bandu Dickeyho Bettse. Nicméně to, že Fowlerova dokonalá technika hry slide na elektrickou kytaru leckomu připomíná legendárního Duana Allmana, už nesouvisí s osobními kontakty, nýbrž s ryzím Fowlerovým muzikantstvím.
Začátek jeho nahrávací kariéry spadá do přelomu tisíciletí, zkušenosti má ale delší, muzikantem je už od dvanácti let. Vydal osm sólových alb, to první pod názvem Riverview Drive v roce 1999, a už tehdy byl mimořádně chválen nejen za instrumentální výkon, ale také za autorství všech songů. V letech 2009-2014 vydával na prestižní značce Blind Pig, jako producent zde s ním spolupracovala mj. hvězda louisianské bluesové kytary Tab Benoit. Ten produkoval i „all stars“ projekt Southern Hospitality, v němž se Fowler sešel s fenomenálním bluesovým pianistou Victorem Wainwrightem.
Zatím poslední album Alafia Moon, v pořadí osmé sólové, vydal Damon Fowler letos v březnu v produkci George Harrise (Cheap Trick, Rick Derringer, Brian Johnson). Velmi pozitivní reakce zmiňují protagonistovo dokonalé vyzrání v hráčském, pěveckém i skladatelském smyslu, hovoří o originalitě jeho propojení kořenných stylů americké hudby i – což je vzhledem k nadcházejícímu Fowlerovu koncertu v Praze obzvláště důležité – o značném koncertním potenciálu nového materiálu. Je zřejmé, že se dočkáme vystoupení aktuálního amerického bluesrockového umělce na vrcholu sil.