Zpěvák, multiinstrumentalista, skladatel a producent Beck získal celkem sedmnáct nominací na Grammy, z toho sedm proměnil ve zlato (včetně ceny v nejprestižnější kategorii album roku, kterou získala deska Morning Phase z roku 2015), dále patnáct nominací a šest cen MTV Video Music Awards, deset nominací a tři vítězství v Brit Awards anebo hned dvě UK Music Video Awards, které získal za song Wide Open, na němž spolupracoval s hvězdami předloňského Metronome Prague The Chemical Brothers. S Beckem se tedy na pražském Výstavišti objeví mimořádně významný a ryze aktuální umělec, jehož koncertní show navíc čeští fanoušci v současné hvězdné pozici ještě neměli možnost naživo zhlédnout.
„O Becka jsme usilovali od prvního ročníku a jsme nadšeni, že se nám to po pěti letech konečně podařilo a Beck si pro svůj dlouho očekávaný návrat do České republiky vybral právě festival Metronome Prague. Vzhledem k tomu, že Beck koncertuje hlavně v USA a v Evropě se většinou nedostane za hranice Německa, bude to opravdu unikátní hudební událost, která se asi dlouho nebude opakovat a kterou by si neměl nechat ujít žádný opravdový hudební fanoušek,“ říká dramaturgyně festivalu Barbora Šubrtová.
Tím, jak volně nakládá s hudebními žánry a styly a jak je schopen zcela přirozeně propojit velmi odtažité výrazové prostředky, je srovnatelný snad jedině s osobnostmi kalibru Davida Bowieho nebo Davida Byrnea. Všechno, čeho na hudební scéně Beck dosáhl, bylo poctivě odpracováno doslova „od píky“. Měl k tomu dobré rodinné zázemí: otec David Campbell je významný, původně kanadský skladatel a dirigent, který pracoval na filmové hudbě k mnoha slavným filmům a dodnes se podílí jako aranžér na velkém množství významných alb populární hudby (mj. Michael Jackson, Linkin Park, Muse, Justin Timberlake nebo Adele).
Beckova matka byla v 60. letech jednou z tzv. Warholových superstars, performerkou a herečkou v kultovních filmech jednoho z nejvlivnějších amerických umělců 20. století Andyho Warhola. První kytaru vzal Beck do ruky v pubertě a jako busker si přivydělával hraním folkové a bluesové klasiky na ulicích. Zároveň ve stejné době objevil a zamiloval si experimentální rock Sonic Youth a první hiphopové nahrávky Grandmastera Flashe. S takovým posluchačským zázemím, ve kterém neměly místo žádné žánrové hranice, není divu, že jeho vlastní hudba byla od začátku ryzím crossoverem různých stylů.
V roce 1989 se vydal s pár dolary v kapse a s kytarou do New Yorku, kde se okamžitě zapojil do klubového dění. Scéna, na které se všechno mísilo se vším a díky rozvoji techniky začala jít do módy tvorba na malých domácích analogových „lo-fi“ studiích, umožnila Beckovi vydat první nahrávky, původně kazetové, teprve v době jeho slávy reeditované na CD. Zlom nastal ve chvíli, kdy Beck natočil singl Loser, dodnes jeden ze svých největších hitů. Na jeho základě získal smlouvu s velkým hudebním vydavatelstvím Geffen a natočil první „velké“ album Mellow Gold. A následovalo také první světové turné, jehož zastávka 12. listopadu 1994 v dnes již neexistujícím pražském klubu Belmondo byla prvním a zatím jediným živým setkáním českých fanoušků s tímto hudebníkem.
Následující album Odelay (1996) bylo definitivním potvrzením, že se na světové scéně zrodila neopakovatelná a velká osobnost. Beck za něj získal svoje první ceny Grammy – za alternativní album roku a první singl Where It's At byl oceněn jako nejlepší mužský rockový pěvecký výkon. Vedle uměleckého úspěchu se Odelay stalo i Beckovým nejprodávanějším albem s dvouplatinovým certifikátem. S odstupem byla deska magazínem Rolling Stone zařazena do prestižního žebříčku 500 nejzásadnějších alb všech dob. Do téhož seznamu se pak dostalo ještě album Sea Change z roku 2002, čímž se Beck stal jedním z mála muzikantů, kteří v tomto albovém kánonu mají více než jeden titul.
Celkem Beck vydal čtrnáct alb, která vesměs sklidila vysoká hodnocení kritiky i zájem fanoušků, a to včetně toho nejaktuálnějšího Hyperspace, jež vyšlo 22. listopadu letošního roku. Beck je už léta řazen mezi headlinery těch největších hudebních festivalů. Jeho kariéra byla shrnuta: „Díky popartové koláži hudebních stylů, ironických textů a postmoderních aranžmá zahrnujících samply, elektronické rytmy, živé instrumentace a zvukové efekty je Beck ostře sledován kritikou i veřejností po celou dobu své hudební kariéry jako jeden z nejsvébytnějších kreativních hudebníků alternativního rocku od 90. let do současnosti.“
V tuto chvíli se stále doprodává omezená edice 5 000 dvoudenních vstupenek za 1 890 korun a VIP vstupenek za 3 990 korun. K nim se dnešním dnem přidávají i jednodenní vstupenky za 1 280 korun. Po doprodeji limitované edice přijde na řadu třetí vlna lístků za 2 190 korun a jednodenních vstupenek za 1 490 Kč. I letos bude možné zakoupit si různé druhy vstupenek, včetně vstupenek pro náročné se vstupem do VIP zóny s vlastním barem a pohodlným zázemím. Akce se bude konat znovu na Výstavišti, kde je možné poslechnout si koncert jak na open air stage, tak si na něj zajít na menší zastřešenou scénu. Pro pohodlí návštěvníků je zde dostatek míst k sezení. Letos vůbec poprvé bude Metronome Prague plně podporovat pouze bezhotovostní platby, ať už kreditní či debetní kartou, nebo Apple Pay a Google Pay.