14.3.2015, Tokio, 17:00, blíží se soumrak. Město od jihozápadu začíná zaplavovat tyrkysová vlna. Nikdo však neutíká. Tento odstín je totiž typickým rysem jednoho fantasticky populárního korejského boybandu. Napětí a hustota lidí na metr čtvereční roste. Tokio Dome se poprvé na dvě večerní koncertové show rozhodla navštívit K-popová formace SHINee. A když kluci k publiku promluvili plynulou japonštinou, místní fanynky skákaly nadšením.
{youtube}Bb-leIg6PX4{/youtube}
Každá K-POPová skupina musí splňovat určité faktory, aby byla slavná. Pěkní, rozkošní, či frajerští členové (zkrátka typ, jehož fotka vypadá dobře na hrnečku), excelentní pohybové nadání, jež je vybrušováno každodenním několikahodinovým tréninkem, skvělé hlasy a umění připravit pro svůj fanklub pořádnou show. Se splněním těchto podmínek se vám pak splní sen a naplníte po střechu legendární Tokio Dome s kapacitou 55.tisíc fanoušků. Z legrace říkám, že jsem si chtěla zajít na nějaký menší koncert, když už jsem navštívila Tokio, ale pravdou zůstává, že díky perfektní organizovanosti byla celá budova zaplněna i následně vyklizena do čtvrt hodiny. A narozdíl od pražského metra mi nikdo nešlápnul na nohu v záchvatu připomínajícího splašeného osla s mrkví přilepenou na ocase. Zdá se, že Japonsko je vhodnou zemí pro nošení bílých bot.
Nicméně i přes striktní politiku Tokio Dome o zákazu jakéhokoliv soukromého záznamu a desítky hlídačů, kteří posedávali na schodech, začaly sociální sítě okamžitě po skončení koncertu překypovat nejen názory a komentáři, ale i amatérskými záznamy nadšených fanynek. Zkrátka, jak si kluci laškovně pobrukují: "Tokio Dome へ行きましょう - SHINee は最高!" /Vyražne do Tokio Dome, SHINee jsou prostě nejlepší!/
Geniální choreografie
SHINee, stejně jako všechny J-Pop A K-Pop hvězdy, mají své taktiky jak zvládnout minimálně 3hodinové koncerty (event v Tokio dome 14.března 2015 trval přibližně tři hodiny a půl). Zaprvé vynikající fyzička, a další důležitou věcí je prokládat koncert hudebními klipy, jež dovolí chvilkový oddech jak zpěvákům, tak fanouškům, kteří se na chvíli mohou posadit.Geniální artistická čísla jsou také prokládána drobnými chit-chat shows, díky kterým fanoušci získávají pocit osobního přístupu.
Ale to jsou všechno staré triky. Když jsem přišla na své místo, očekávalo mě tam v ceně vstupenky CD z limitované edice (vůbec slovo limitovaná edice se zdálo klíčové - prodávala se trička z limitované edice, dobíječky na mobil z limitované edice, i já jsem se cítila být limitovanou edicí), dále na sedačce ležel náramek se svítícím středem, který během koncertu zvukaři svévolně zapínali a měnili barvy, což dotvářelo atmosféru všech hudebních počinů večera. A dav bouřil.
Oficiální fanklub
Ještě poslední věc se skrývala v mém limitovaném balíčku. barevný papír a dopis od oficiálního fanklubu s prosbou, abych papír v určitý moment zvedla a stala se tak součástí psaného vzkazu přímo pro SHINee. Dokonce ani samotní členové kapely neměli tušení, že se chystá něco takového a přepadlo je dojetí.
{youtube}https://www.youtube.com/watch?v=v9iBgHjFsBI{/youtube}
Taková je síla oficiálního fanklubu.
Tímto koncertem však zábava nekončí. SHINee mají připravenou celou I'm your Boy Tour po Japonsku, která skončí až 4. prosince 2015. Nemějte strach, lístků je dost a ceny letenek v poslendí době klesají!