Není tajemstvím, že jedním z nejzpěvnějších jazyků je angličtina. Možná právě proto zaznívá velmi často i z úst českých a slovenských interpretů. SuperStar má ale prověřit i to, jak se finalisté poperou se svým rodným jazykem. Jaká česká, či slovenská skladba ukončila cestu dalšího soutěžícího, který byl nucen následovat kroky Natálie Kubištové?
Čtěte také: Karol Komenda bez Natálie? Už se opět směje
Úvodní slovo Zorky Kepkové a Romana Juraška vystřídala rekapitulace a výslech patronů česko-slovenského večera Mekyho Žbirky a Janka Ledeckého. Oba pánové se shodli na tom, že všichni finalisté zpívat již umějí. Teď o tom musejí ještě přesvědčit co nejvíce diváků. Jako první dostala šanci Virgínia Buberníková s hitem Láska Marcela Palondera. Při jejím vystoupení z pódia sršela jemnost a cit. Melancholickou atmosféru nastolil ale především zvuk harfy. Gia ke konci lehce přitvrdila, ale jinak se celá skladba nesla v poměrně monotónnním duchu. Její výkon jeden z fanoušků ocenil kyticí rudých růží.
Druhá skladba zazněla z úst Jaroslava Smejkala, který předvedl Obchodníka s deštěm kapely Kryštof. O něco rytmicky propracovanější aranž skladby zněla zajímavě. Avšak Jaroslav působil až příliš ležérně. Z jeho hlasu nebyla cítit naléhavost a prožitek. Snaha o originalitu se změnila spíše v nejistý risk. Barva hlasu vždy celý výkon zachránit zkrátka nemůže. Porota se ve svém hodnocení zaměřila především na chybné frázování.
Pokoj v duši slovenské zpěvačky Jany Kirschner po svém předvedla Kristína Debnárová. Diváci si tak poslechli další skladbu pomalejšího charakteru. Kristína měla občas problémy s intonací. Ale vesměs byl její projev příjemý. Konečně byla slyšet také nějaká dynamika a píseň příjemně gradovala.
Na kolena dostal nejednu fanynku mladičký Adam Kukačka. Svým projevem konečně probudil usínající diváky a na pódiu ukázal pořádnou show, která roztancovala i jeho soutěžící kolegy. Adamův zpěv byl jistý, energický a čistý. Nechybělo ani sklouznutí se na kolenou, komunikace s diváky a závěrečný výkřik.
Ondřej: Kukačka, píši jedna. Už začínáš bourat pódium, začíná to mít grády. Výborně.
Ewa: Vyšlo ti to skvěle. Bylo to působivé, zábavné, hezky sis s tím hrál.
Paľo: Bylo to velmi vkusné. Chrčís strašně pěkně.
Tereza Mandzáková zvolila skladbu Búrka Márie Čírové. Další melancholický kousek, který nemilosrdně odhalí každou pěveckou chybu. Tereza se prala s refrénem, kde tóny vystoupaly vskutku vysoko. Její výkon nebyl přesvědčivý, ani četné falzety počinu příliš nelichotily.
Bozk z dílny IMT Smile se pokusil přeinterpretovat Štefan Pčelár. Itcho na stagi působil pěvecky naprosto přirozeně. Byl uvolněný a celé vystoupení si užíval. Nejlepší byl závěr, kdy Štefan na hlas trochu zatlačil. Horší byl jeho pohybový projev. Štefan přecházel po pódiu bez energie a netušil, kterým směrem by se vydal.
Podívejte se také na fotogalerii z druhého finálového večera
Silný hlas Sabiny Křovákové vynikl ve skladbě Sen, kterou nahrála skupina Lucie. Sabina se sama doprovázela na kytaru a na pódiu vypadala velmi muzikálně. Refrén však byl příliš ukřičený a zpěvaččin ostrý hlas tahal za uši.
Veronika Stýblová zvolila i pro česko-slovenský večer poměrně obtížný počin z pera Ondřeje Soukupa. Zazněly Vokurky zpěvačky Lucie Bílé. Je velmi těžké dodat něco k Veroničině zpěvu, protože tato zpěvačka zazpívá snad vše. Její výkon byl vyrovnaný a profesionální.
Trapné hlášky Zorky Kepkové
Televize Nova a Markíza letos vsadily na mladé tváře. Kromě porotkyně Ewy Farné dostala příležitost moderátorská dvojice Zorka Kepková a Roman Juraško. Zatímco Roman svou roli hraje přesvědčivě a s jistou lehkostí, Zorka parádně ztrapňuje nejen sebe, ale i celý pořad. Její s prominutím neskutečně přihlouplé a sexistické narážky nemají obdoby. Jak perlila mladá moderátorka v tomto přímém přenosu?
„Cejtim, jak to venku všechno pučí, jak se ta příroda páří. Mám z tebe krásný dojem.“
„Velikonoce mi připomínají vesnickou zabíjačku. V deset hodin jsou všichni chlapi už namol.“
„Pokoj v duši je nejhranější písnička ve slovenských krematoriích. Ale tady jsi pohřební náladu nevzbudila.“
Desmond nazpívali velmi oblíbený hit Som na tebe závislý. Ten si pro druhý finálový večer vybral Daniel Šmidák. Daniel měl s písní slovenských rockerů co dělat. Objevily se v ní falešné tóny i problémy s dýcháním. Projev nebyl ucelený a dostatečně živelný.
Karol Komeda na korepetici příjemně překvapil Mekyho Žbirku, protože si vybral pro nedělní soutěžní večer jeho skladbu. Rocková Cesta zakázanou rýchlosťou ale Karolovi příliš nesedla. Jako by falešné tóny vyrazily na bál. Kromě toho nebylo zpěvákovi příliš rozumět. Pokud ho fanoušci pošlou do dalšího kola, měl by zapracovat na artikulaci. Ani Ewa si nebrala servítky: „Bylo to hodně bolavé, jako bys měl hemeroidy."
Poslední číslo patřilo Martinovi Šafaříkovi. Také on si vybral skladbu svého školitele. Tentokrát to však byl kousek od Janka Ledeckého Proklínám. Martin zahalil halu sametovým hlasem, který se velmi dobře poslouchá. Jeho příjemné a emotivní vystoupení bylo skvělým zakončením soutěžních počinů.
Světla ale nemohla zhasnout, aniž by se na pódiu neobjevil Meky Žbirka. Ten si pro SuperStar připravil speciální vystoupení s DJi. Následován byl Jankem Ledeckým, který se chopil své kytary a foukací harmoniky, aby si užil hit Všechno bude fajn.
Konečně ale nastaly minuty zúčtování. Jeden ze soutěžících opět musel opustit soutěž a odstěhovat se z vily finalistů. Ewa Farna by domů poslala Karola Komendu. Stejného názoru byli i Paľo a Ondřej. Nejlepší výkony naopak předvedli Sabina Křováková a Adam Kukačka. Rozhodovali však diváci. A ti zmařili naděje na získání titulu SuperStar Karolovi Komendovi. Všichni ostatní se budou pilně připravovat na příští týden, kdy zaznějí největší rockové pecky.