Asuna je hudebník, výtvarník a performer, který se zvukovým instalacím a koncertování věnuje od roku 1999. Asunovy koncerty a performance se vyznačují používáním nepřeberného množství klávesových nástrojů a elektroniky: starými varhanami počínaje přes různé modely japonských keyboardů Casio až po zvukové hračky pro děti. Na pódiu má jeho produkce nejblíže k experimentální drone music, dá se ale hovořit i o vlivech lo-fi popu, freak folku, noisu, punku, minimalismu nebo tokijské improscény onkyo. O Asunově zřejmě nejúspěšnějším albu Flowers z roku 2009 se říká, že je to soundtrack k eskapistickým snům současných Japonců. Zvukové koláže z terénních nahrávek, akustických nástrojů, laciných kláves a bicích automatů odvádějí posluchače ze řvoucích ulic japonských velkoměst na venkov, do parků a květinových zahrad. Nejnovější Asunova deska Aihara 1825, City Heim Kiri B-207 se pak nese ve znamení minimalismu a dlouhých syntezátorových dronů.
V poslední době se Asuna věnuje zejména dvěma zvukovým instalacím: 100 Keyboards a 100 Toys, s jejíž „přenosnou“ verzí právě vyráží na evropské turné.
Gurun Gurun je elektroakustický projekt čtveřice Federsel (B4, Handa Gote, Wabi Experience), Tarnovski (Wabi Experience, IQ+1), Ondřej Ježek (OTK) a Tomáš Knoflíček. Gurun Gurun doposud vydali dvě desky u britsko-japonského labelu Home Normal. Spolupracovali s mnoha známými jmény experimentální hudby (Sawako, Opiatem, Moskitoo, Floexem nebo s Irenou a Vojtěchem Havlovými), věnují se také skládání scénické hudby.
[tisková zpráva pořadatele]