Jazz, funk, soul, R&B, gospel i akustický pop. To vše vkusně míchá americký zpěvák a skladatel Gregory Porter s velmi dobře rozeznatelným medovým hlasem, který si za rekordně krátkou dobu podmanil celý svět. Každé jeho album znamenalo pozvánku na udílení cen Grammy. První dvě alba – Water (2010) a Be Good (2012) – získaly nominaci. Za třetí a čtvrté album – Liquid Spirit (2013) a Take Me to the Alley (2016) - už si zpěvák odnášel zlatý gramofonek. Cena Grammy pro poslední jmenované album má význam i pro Českou republiku – český klávesista, hammondkář, skladatel a producent v jedné osobě Ondřej Pivec na albu totiž hraje s Gregorym Porterem.
Ať už Gregory Porter hraje v newyorském jazzovém klubu, brooklynském kostele nebo koncertní síni evropské metropole, všude dokáže svým neuvěřitelně hebkým barytonovým hlasem, vygradovanou směsí autorských kompozic a pečlivě zvolených standardů způsobit rozruch. Čeští fanoušci se o tom budou moci přesvědčit 23. dubna 2018 od 20 hodin ve Foru Karlín v Praze. Vstupenky jsou k dispozici v prodejní síti Ticketpro od 990 korun. Koncert se bude konat v rámci festivalu True Music. Více se o koncertu dočtete zde.
Na pražském koncertě zpěvák představí skladby ze svého úplně nového alba Nat King Cole & Me. Coleův vliv na život a tvorbu Gregoryho Portera se dá vystopovat až do jeho dětských vzpomínek. „Byl naprosto jedinečný. Složil skvělou muziku, tak úžasné věci na poslech, že se jimi musíte inspirovat – jeho výjimečným zabarvením hlasu, stylem a pohodou," rozplývá se Gregory Porter. „Sáhnout po kořenech své inspirace a bytí pro mě bylo naprosto přirozené. Mými kořeny jsou má matka, gospely a Nat King Cole," říká Porter. „Máma říká, že jsem první písničku napsal, když mi bylo pět, nahrál jsem ji na kazetu a pak ji pustil, když se vrátila z práce." Když skladbu uslyšela, vykřikla Ruth Porterová: „Chlapče, ty zníš jako Nat King Cole!" Tento kompliment okamžitě vyslal malého Gregoryho pátrat v její sbírce desek. „Dal jsem desku do gramofonu a najednou se z beden začal linout ten hlas, ten výživný zvuk. Jako by ve mně zaplnil prázdnotu. Chyběl mi v životě otec, nevychovával mě, nezajímal se o mě. Poslouchal jsem Natova alba a představoval si, že je mým otcem," svěřuje se Porter.
Na pomoc s poslední nahrávkou si Gregory Porter přizval šestinásobného držitele ceny Grammy aranžéra Vince Mendozu a kapelu London Studio Orchestra. Na albu znovu otevírá Coleovy nejvzácnější klasiky, jako je Mona Lisa, L-O-V-E, Nature Boy, The Christmas Song a ústřední skladbu Smile. „Skladby jsem vybíral podle pocitů," říká Porter. „Prostě jsem shromáždil písně, které pro mě za ta léta něco znamenaly. Nahrávat Natovy skladby pro mě byla velice osobní záležitost, protože jsem zprostředkovaně slyšel a cítil mou matku. A pořád tak nějak cítím, že hledám otce."