Všichni chtějí být hrdiny a nikdo nechce hrát padoucha. Toho si před dávnými lety všiml jistý ambiciózní začínající zpěvák jménem Vincent Furnier a rozhodl se, že on s davem nepůjde a dá publiku toho nejpodlejšího bídáka. Tak nějak se zrodil Alice Cooper, psychicky vyšinutý vrah jako vystřižený z teenagerovských vyvražďovaček (které ovšem tehdy ještě neexistovaly). S filmovými monstry má mnoho společného - stal se pop kulturním pojmem, kterého se nedá zbavit. Můžete ho zabít, ale on se stejně vždycky vrátí.
A vrací se už šedesát let. Na jeho pověstné vystoupení, spojující v sobě unikátně rockové hity a divadelní produkci s kupou rekvizit, stále chodí haly plné nadšených fanoušků. A výjimkou není ani publikum v pardubické enteria areně.
Jak se na správnou divadelní produkci sluší, podium zakrývala z počátku opona. Na ní novinový titulek oznamuje, že Alice Cooper je pro svou zvrácenost v České republice zakázaný. Ale to už cinkání kravských zvonců ohlašuje, že čekání je u konce a nezaměnitelná silueta chlapíka v klobouku dává tušit, že i tentokrát na něho byla spravedlnost krátká. Fakt, který v zápětí stvrdí tím, že novinový titulek rozpáře a předstoupí před jásající diváky. Show právě začala.
Hned v úvodu se trochu překvapivě vydáme do druhé poloviny osmdesátých let, kontrétně do roku 1987, kdy vychází trochu pozapomenuté album Raise Your Fist and Yell. Právě z něho pochází otvírák dnešního programu Lock Me Up - což není zrovna všeobecně známá písnička, ale není bez zajímavosti, že na její studiové verzi se jako host podílel osobně Freddy Krueger, tedy jeho představitel Robert Englund. Následně se přesuneme do současnosti k písni Welcome to the Show, jedinému zástupci aktuální desky Road.
Potom už bez zbytečných řečí první tóny No More Mr. Nice Guy ohlašují sérii notoricky známých pecek, jichž má Alice za ta léta v zásobě přehršel. Zpěvák působí energickým dojmem. Všechna gesta a posunky už má notoricky nacvičená. Hodně pomáhá, že se obklopil mladými muzikanty, jimž vévodí hlavně nepřehlédnutelná kytaristka Nita Strauss, jež se o kytarové party dělí s dvěma parťáky Ryanem Roxiem a Tommym Henriksenem. Mezi nimi pobíhá ještě basák Chuck Garric, táhnoucí to s Alicem už přes dvacet let.
Na pódiu se pořád něco děje a vystoupení bez dlouhých prostojů neskutečně odsýpá. Jedinou vadou na kráse jsou špatně stabilizované kamery, přenášející na velkoplošné obrazovky většinu času roztřesený obraz. Hudebně je nicméně vše jak má být. Sázky na jistotu v podobě klasik jako Bed of Nails, Under My Wheels, Hey Stoopid, Poison či Welcome to My Nightmare jsou vyváženy občasným překvapením, jako třeba Snakebite, při níž dojde na živého škrtiče, nebo jam z motivů songu Black Widow s grafickými odkazy na stejnojmennou hrdinku komiksů z dílny vydavatelství Marvel. V hraných scénkách nebohého zpěváka trápí vlastní dcera Calico a manželka Sheryl. Dojde na svěrací kazajku, elektrošoky a ano, nechybí ani gilotina.
Ale všichni vědí, že taková prkotina jako dekapitace Alice nezastaví a za chvilku už je zpět, aby zahájil velkolepou prezidentskou kampaň. Ve volbách ovšem nemá šanci, protože na rozdíl od svých protivníků je zcela upřímný v tom, proč chce být zvolený. Ano, Alice Cooper kromě hororu a komedie neucukne ani před nějakou tou politickou satirou. Až úplně na konec, když představuje členy kapely, Alice promluví k publiku. Tradiční finále obstará nadčasová School’s Out, vyšperkovaná motivy z The Wall. Další důkaz, že Alice Cooper má vždycky v rukávu nějaký ten trik, kterým vás dostane.
Je až s podivem jak nadčasová tvorba krále shock rocku zůstává. Písně jako Lost in America, Go to Hell, nebo Elected i mnoho let po svém vzniku nadále poukazují na pokrytectví moderní doby. Svět potřebuje Alice Coopera. A můžete se spolehnout, že ten se zase vrátí.
Setlist: Lock Me Up, Welcome to the Show, No More Mr. Nice Guy, I'm Eighteen, Under My Wheels, Bed of Nails, Billion Dollar Babies, Snakebite, Be My Lover, Lost in America, Hey Stoopid, Welcome to My Nightmare, Cold Ethyl, Go to Hell, Poison, Feed My Frankenstein, Black Widow Jam, Ballad of Dwight Fry, Killer, I Love the Dead, Elected, School's Out