Než se ohlédnu za jejím posledním vystoupením v České republice, vraťme se o 7 let v čase nazpět. Tehdy přijela do Olomouce a u nás ji skoro nikdo neznal, přičemž například u našich polských sousedů již měla vybudovanou celkem slušnou fanouškovskou základnu. Skvělá skladatelka, klavíristka, občasná kytaristka a především famózní zpěvačka se pustila do spoluprací s kytaristy Slashem, Jeffem Beckem a Joem Bonamassou, se kterým natočila již tři studiové desky cover verzí známějších i méně známých jazzových, bluesových i rockových skladeb.
Skok do roku 2014. Tehdy se prvně představila v Lucerna Music Baru. Vyprodaný klub doslova prahnul po tom, aby konečně zpěvačku slyšel živě zpívat. O rok později si pražskou zastávku zopakovala. V roce 2016 nechala české fanoušky na suchu, ale od podzimu 2017, kdy poprvé prostor Fora Karlín vyprodala a ještě přidala další den jeden koncert, jezdí do České republiky pravidelně. Mohlo by se tak zdát, že její vystoupení tak možná budou pro publikum fádní, známá a ohraná, ale…
Živelný hlasový projev, neuvěřitelný drive a osobitost nedávají při koncertech Beth Hart prostor nudě ani na okamžik. Se setlistem si Beth pokaždé vyhraje a nikdy neopakuje stejné skladby, mezi žánry čítající rock, pop, blues, jazz i klavírní balady sebejistě proplouvá, stejně tak sebe představuje jako nezaměnitelnou skladatelku. Pokud si před koncertem fanoušek myslel, že si poslechne její novou desku War in my Mind živě, spletl se. Sice zazněly titulní War in my Mind, Sister Dear, Bad Woman Blues a Spanish Lullabies, ale mezitím se vždy vytasila s různými skladbami z různých období i spoluprací.
První dvě skladby – vlastní Baddest Blues a cover I Take Care of You – odehrála zpoza piana, pak se ovšem za mikrofon postavila a píseň Baby Shot Me Down z předposlední sólové desky Fire on the Floor zazpívala za doprovodu baskytaristy, bubeníka a kytaristy přímo v hledišti. Pomalým krokem se procházela mezi sedícími diváky, objímala se s nimi i podepisovala desky, ale ani to jí nebránilo, aby podala perfektní pěvecký výkon v téhle výrazné skladbě. Komunikovat s publikem Beth umí, emoce se nebojí naplno projevit a stejně tak prozradí i pohnutky, které stojí za většinou její vlastní tvorby. Některé skladby odzpívala z posledního schodu vsedě přímo před publikem, poté zase zaplula za svůj nástroj a předvedla, jak se její klávesy schované do vytvarovaného piana dokážou pod její taktovkou rozeznít.
Je až neuvěřitelné, že i při stále pravidelnějších návštěvách Beth Hart v České republice lze stále pozorovat vzestupnou tendenci jejích výkonů. A to jak po stránce skladatelské, tak i co se týče koncertní show. Pominu-li fakt, že jako jediná z řady hudebníků má koncertní setlist na každém koncertě úplně jiný, čímž překvapuje novináře i posluchače, její žánrový i pěvecký rozptyl jí za poslední léta umožnil odlišit se od ostatních bluesových umělců tak, že si vytvořila svébytný styl. Beth dostane posluchače jak originálními rockovými vypalovačkami, tak i sladšími popovými písněmi, které v jejím podání nezní jako obehraná nabídka hudebních televizních a rádiových stanic.
Beth mě samotného ovšem dostává tím, že kromě neskutečného hlasového rozsahu, který jí v některých vyšších polohách mohla závidět například i Adele, je i skvělá klavíristka, ale také kytaristka. Její kytarový part, a to zvláště ten sólový, byla třešnička na dortu vydařeného pátečního koncertu ve vyprodaném Foru Karlín.
Americké zpěvačce se povedla za léta vystupování v České republice navíc jedna rarita. Vybudovala si opravdu, a to zaslouženě, početnou základnu fanoušků, což ji dostalo z koncertování v Lucerna Music Baru, a že i tento menší prostor měl svoje kouzlo, až po dnešní narvané Forum Karlín. Beth navíc potěší i sběratele vinylů, neboť na koncertech je možné si i koupit její krásně graficky zpracované desky! Napsal šéfredaktor Martin Faix.
S kytarou ji tuzemští posluchači mohli vidět naposledy v roce 2015, ale nyní se k ní opět vrátila. I tento strunný nástroj hravě ovládla a dostala z něj doprovodnou i basovou linku. Sólově odzpívala několik intimních ponurých skladeb, ale poté taktéž přizvala kapelu, aby ji při akustickém setu doprovodili například i v již jmenované skladbě pro ni netradičně inspirované flamengem Spanish Lullabies. V některých skladbách lehce chyběly doprovodné vokály, které na desce aranž skladby ozvláštňují, ale to byla jen nepatrná vada na kráse. Beth si se svým hlasem pohrála na výbornou a s přehledem celý koncert utáhla jako jediná a sólová zpěvačka.
Koncert trval přesně dvě hodiny nepřetržité hudby, návalu emocí a technicky skvělého muzikantství. Když se k tomu přidá i zpěvaččina přesnost – plánovaný začátek na osmou hodinu večerní dodržela opravdu na vteřinu přesně – a skvěle vybavený merch v předsálí, je nasnadě jen konstatovat, že Beth Hart ve svém žánru momentálně nemá po všech směrech nikoho, kdo by jí mohl výrazně konkurovat. Proto není na co čekat a zvýraznit si datum 23. října 2020, ten den přijede Beth Hart do Prahy znovu, tentokrát ale do nového prostoru O2 Universum.