V pátek v půl čtvrté odpoledne byl otevřen areál zahrady a první nedočkavci mohli vstoupit a zakoupit si buď jednodenní, anebo dvoudenní vstup na festival Habrovka. Areál se začal postupně zaplňovat mladými i staršími lidmi, atmosféře prostředí však nejvíce vévodily rodiny s malými dětmi. Na třech pódiích rozmístěných po areálu se mohli návštěvníci bavit jak poslechem kapel, tak shlédnutím divadelních představení.
Festival zahájila mladá kapela Džezvica, jejíž počátky sahají do roku 2007, avšak postupem času prošla jak repertoárovou proměnou, tak i změnou v obsazení. Na festivalu si bylo možné poslechnout kapelou vlastním způsobem upravené rytmicky i melodicky chytlavé lidové písně z Makedonie, Bulharska, Srbska, Chorvatska, Rumunska či Řecka. Hudba této osobité skupiny příjemně zapadla do slunečné atmosféry pátečního odpoledne, tu a tam se našel nějaký malý tanečník, který podpořil veselou hudbu osmičlenné formace. Kladnou charakteristikou uskupení byl čistý ženský vícehlas. O ten se postaraly zpěvačky Agnieszka Kapuścinska, Kateřina Sequensová a Alena Libánská. Specialitou kapely bylo rovněž její nástrojové složení obsahující dva smyčcové nástroje – violu a violoncello, akordeon, klarinet, kytaru, cajon a darbuku.
Zatímco na jednom pódiu se sklízelo, na druhém se chystal zahraniční host, Ashia and the Bison Rouge. Polskou zpěvačku a hráčku na violoncello Ashiu Grzesik možná do té doby spousta posluchačů neznala, avšak vřelé přijetí čitelné z tváří diváků dokázalo, že rodačka z Wroclavi a její půvabný kabaretní projev podporovaný výborným houslistou Simonem Kluthem má vysokou kvalitu.
Trošku jiný šálek kávy nastolila undergroundová kapela Půlnoc, jíž vévodila zpěvačka Míša Němcová. Kapela hrající v letech 1988-1993 začala spolu znovu fungovat až v roce 2011, kdy se důvodem jejího „comebacku“ stal koncert k 10. výročí smrti jejího zakladatele Mejly Hlavsy. Repertoár skupiny se skládal z Hlavsovy tvorby a i z přiměřeně zaplněného publika bylo slyšet občasné pobrukování textů písní. Bylo vidět, že starší ročníky kapelu vnímají s troškou nostalgie.
Z oblasti divadelnictví se na Habrovku pro mladší účastníky festivalu přichystal kouzelník zvaný Eňo Ňůňo. Ten svými legračními a zároveň občas nemotornými kousky bavil bezmála několik řad dětí a jejich rodičů. Divadelní scéna byla oproti hudebním na odlehlejším a tajemnějším místě, museli jste k ní sestoupit po dlouhých schodech.
Gradace
Vrcholem pátečního večera se stali již 32 let stále ve stejné sestavě hrající „Visáči“. Ti se předvedli ve své punk-rockové kráse jak novějšími hity – Prezident, tak i starou klasikou – Jede traktor. Svou energií a sehraností si získali mladé i starší publikum. Tuto partu tvoří zpěvák Jan „Hony“ Haubert, kytarista a zpěvák Michal „Pixies“ Pixa, baskytarista Vladimír „Savec“ Šťastka, druhý kytarista a zpěvák Ivan „Hroch“ Rut a bubeník Jiří „Sweet P“ Pátek. Kapele se podařilo rozproudit v davu vlnu energie, kterou jim posluchači s nadšením na konci koncertu vrátili v podobě velkého potlesku.
Po koncertu Visacího zámku se některé rodiny kvůli svým malým ratolestem rozešly domů. Někteří však vytrvali a bylo proč. Od jedenácti hodin do půlnoci hrála ve vnitřním prostoru domu na zahradě olomoucká, nově vycházející country rocková hvězda Nylon Jail, kombinující elektronickou a akustickou hudbu. Jejich vystoupení plné emocí zanechalo v posluchačích silný dojem.
Páteční den na Habrovce se díky počasí i nabitému programu vyvedl. Kdo chtěl pokračovat v příjemném trávení času na zahradě kostela svatého Františka poblíž zastávky metra Budějovická, mohl přijít i další den. Na sobotní dopoledne byl připraven program pro děti a od dvou hodin odpoledne začaly kapely. Mezi účinkujícími vystoupili jazzoví Evidence Quintet, French for Rabbits, Laco Deczi & Celula NY anebo Vojtěch Lavička & Gipsy Spirit.