Vaším nejnovějším počinem je DVD Ležatá Letná. Co všechno obsahuje? Můžete nám ho nějak přiblížit?
Je to po Nanotour v pořadí naše druhé živé DVD. Na křest alba Ležatá osmička jsme se chystali dlouho a přišlo nám škoda takovou událost nezaznamenat. Myslím, že se na DVD Ležatá Letná tentokrát podařilo dosáhnout o něco živějšího, autentičtějšího a také syrovějšího záznamu. A to platí pro zvuk i obraz. Velký dík za to patří divákům, kteří vytvořili skvělou atmosféru, a režisérovi Ondřejovi Urbancovi a produkci ManaWorld, kteří to měli celé na starosti. V bonusech se pak dají najít tři písně, které se nám do hlavního záznamu nevešly a aktuální videoklipy vztahující se ke křtěnému albu. Homo Demo, Opakování a Usínací.
Držíte jeden český primát – první český 3D videoklip. Koho to napadlo?
Trochu se o tom vedou spory (smích). My si myslíme, že s tím přišel režisér Šimon Šafránek a Šimon zase říká, že to byl kameraman Zbyněk Kunc. Tata Bojs sice mívají hodně bláznivé nápady, ale klip ve 3D s rozpočtem kolem tři čtvrtě milionu bylo i na nás moc (smích).
Čtěte také: Tata Bojs zahrají na Jameson St. Patrick's Live Celebrations
Měli jste k dispozici techniku Ridleyho Scotta, který s ní natočil snímek Prométheus. V čem se natáčení touto technologií liší od klasiky a jak na natáčení vzpomínáš?
Myslím, že právě natáčení touto technikou by se dalo označit jako to klasické. Všechny ostatní způsoby, jak mi bylo vysvětleno, jsou lidově řečeno BASTLY. V podstatě se dá třidéčko natočit i na dva foťáky připevněné na klacku a taky se to tak hojně provádí. Ale kluci si chtěli zkusit, jak se to dělá správně.
Nutno říct, že bez značné pomoci našeho technologického partnera by se žádný klip s technikou pana Scotta uskutečnit nemohl. Vzpomínky na to máme všichni hezké. Byl to, myslím, největrnější letní den a my celý den balancovali na střeše budovy. Ani nechci domýšlet, co by se stalo, kdyby se nám hlavní pětimetrová rekvizita, představující něco mezi vesmírnou lodí a Noemovou archou, utrhla z jistění. Zjištění, že odlétla dolů na magistrálu, by bylo vskutku nemilé (smích).
A teď osobní otázka. Jsi zpěvák, bubeník, výtvarník, sochař. Čím se cítíš být nejvíce?
Cítím se býti člověkem zkušebním neboli Homo Demo!
Tata Bojs se od roku 1988 změnilo, z původní sestavy jsi zůstal ty a Marek Huňát. Neměli jste někdy chuť s tím seknout?
Fungování skupiny Tata Bojs je založené na přetrvávajícím přátelství právě nás dvou. Pokud by to nefungovalo, nebudou existovat ani Tata Bojs.
Letos slaví kapela 25 let. Plánujete nějaké oslavy?
Chystáme velmi nestandartní koncertní letní turné po festivalech se speciální scénou. Projekce budou v pohybu a efekt bude hluboký. Celé jsme to nazvali Tata/Bojs 25 let cyklace aneb Tour Domácí. Toto bláznivé turné bude mít v průběhu léta pouze deset zastávek na větších i menších festivalech a v Praze chystáme před začátkem prázdnin jeden velký samostatný open air.
Loni jste slavili svátek svatého Patrika úspěšným koncertem v rámci Jameson Zone. Jak se těšíš na letošní oslavu?
Na loňský ročník vzpomínáme s nadšením. Myslím, že se podařilo v Roxy rozvířit tu pravou klubovou atmosféru. Skutečně jsem něco podobného nečekal, stejně jako jsme nečekali, že budeme po roce opět k hraní na Jameson Zone přizváni. Potěšilo nás to dvojnásob. Doufám, že i 16. března v Roxy zůstane laťka minimálně stejně vysoko.