První nahrávka, kterou si dnes představíme, zaznamenává ranní modlitbu v horském chrámu Jílètáng v čínské provincii Sečuan. Tím odvážlivcem, který se ve starých prostorách takto honosného místa nebál zapnout nahrávací zařízení, je Petr Karlach.
Čtěte také: Radostný i melancholický jazz v podání kapely Limbo
V roce 2005 vydalo jazzové kvarteto Limbo samizdatové CD, vypálené ještě pěkně podomácku, které jejich fanoušci ovšem postupně vykoupili na koncertech. Bohužel v době plné flashdisků a jiných médií tak nemělo ještě šanci získat takový úspěch, jaký by si zasloužilo. Proto nyní vychází v elektronické formě jeho reedice, která tuto kapelu přiblíží širšímu okruhu posluchačů. Oproti původní verzi je navíc obohacena o bonusovou skladbu.
Hudba, kterou si v této formě budete moci tak nyní poslechnout, je smutná i veselá, melancholická i optimistická zároveň. Snoubí prvky klasicky jazzové s prvky čistě experimentálními, proto se jen velice těžko může označit za tradiční. Stálí členové uskupení jsou hudebníci Pavel Hrubý (saxofon) s Františkem Kučerou (trubka), kontrabasista Taras Vološčuk a Miloš Dvořáček, který je v té době doplňoval na bicí a perkuse.
Posledním projektem, jejž v dnešním článku zmíníme, je umělecká skupina Handa Gote, což lze z japonštiny přeložit jako pájka. Umělci střídají ve své tvorbě zvukové instalace, pohybové a taneční divadlo, živou hudbu, výtvarné divadlo a kult DIY. Jejich akce Urban Camping, která se v minulých letech konala na náměstí pražského Národního divadla nebo v pasáži Divadla Archa, se letos přesunula do zahraničí. Hudebníci kempovali na podstavci saského Neue Bibliothek v Chemnitzu. Tím vznikla nahrávka tří skladeb za použití nástrojů jak klasických (banjo, klarinet), tak i zcela neklasických jako je sklo či dynamické mikrofony.
Mezi přítomnými hudebníky byl i Tomáš Procházka (pod pseudonymem Tomislav Federsel) a jeho kolega z experimentální krautrockové kapely B4 Leoš Kropáček. Tato skupina, fungující již od roku 1988, vznikla úplnou náhodou na festivalu Trutnov, kdy bylo potřeba nahradit jednu chybějící skupinu. A funguje dodnes. Z jiného Procházkova projektu, Federsel a Mäkelä, můžeme z nahrávky slyšet Fina Pasi Mäkelu. Na banjo je doprovází Johannes Dörner a na djembe hraje a mocným slovem promlouvá umělec pod pseudonymem Knut.
Internetový netlabel Signals from Arkaim vznikl v roce 2012, do dnešní doby stihl vydat patnáct ke stažení volně přístupných nahrávek, které si můžete projít na internetových stránkách netlabelu.