Páté album jedné z nejvýraznějších symphonic metalových kapel dnešní doby je téměř na dosah. Je to tak, holandská Epica vyráží do boje. Je potřeba dodávat více? Snad jen, že na seznamu evropských cílů je i Zlín a Praha. Koncertní sály Masters of Rock Café a KC Vltavská se zachvějí v základech 18. a 19. května.
Album Requiem For The Indifferent je již hotové a do stánků vyráží 9. března. Epica nám však očekávání zpestřila velmi netradiční ochutnávkou: na svých stránkách zveřejňuje titulní song s názvem Monopoly on Truth po jednotlivých nástrojích. Jako první vystartoval s vířením činelů a bubnů Ariën van Weesenbeek. K jeho záznamu se každý týden přidává jedna vrstva a pozvolna se tak poodkrývá celý song.
Čekat můžeme ledacos. Na pokraji války o svobodu slova je název monopol na pravdu jako jasná facka do tváře takzvaných ochránců autorů. Že by chtěl Mark Jansen naznačit, že ne vše je takové, jak se na první pohled může zdát a že pod rouškou ušlechtilých cílů číhá mamonářství a touha ovládat? Uvidíme, přesněji, uslyšíme, a to již brzy.
Do Čech zavítá skupina v květnu, takže fanoušci budou mít celé dva měsíce na to, aby do sebe vstřebali novou tvorbu a podpořili kapelu, která bude dělat vše proto, aby své poslední dílo co nejlépe propagovala. Nadpozemský hlas Simone Simons uchvátí nejen mužskou část publika hned dvakrát. Poprvé v pátek 18. května ve zlínském MOR Café a následující den i v pražském KC Vltavská.
Budou se pět žalozpěvy všem lhostejným. Bude se mimo jiné i radit, jak se vypořádat s kritikou, jak kapela prezentovala při zveřejnění singlu Storm the Sorrow, který vyšel 2. února. Ale bude se také pít, skákat, řádit, zpívat a vůbec všemožně oslavovat tento metalový svátek, který, jak by řekl doktor Chocholoušek, je u nás možné vidět jednou, maximálně dvakrát za dva roky.