Ačkoli nejvýraznější kariéra Ricka Wakemana započala až příchodem do známé kapely Yes, nedá se říct, že by i roky před touto událostí strávil nečinností. Do té doby měl totiž na kontě jako studiový hráč již spolupráci s takovými jmény jako David Bowie nebo Cat Stevens. Wakeman, ač školený klasik, je nejvýrazněji pochopitelné znám jako hráč na klávesové nástroje a syntezéry a jeho nástrojový rejstřík je velmi bohatý. V roce 1971 nahrazuje Tonyho Kaye v progresivní rockové kapele Yes a s ní natáčí jejich čtvrté, páté a šesté album – Fragile (1971), Close to the Edge (1972) a Tales from Topographic Oceans (1973).
Následně kapelu opouští a rozhoduje se dále věnovat své, jak se později ukázalo velmi úspěšné, sólové kariéře. Stejně jako Johna Lorda z Deep Purple, i jeho lákala představa spojení rockové kapely s orchestrem. V lednu roku 1973 představuje The Six Wiwes of Henry VIII, konceptuální album, zatím ještě bez orchestru, které je inspirováno postavami šesti manželek krále Jindřicha VIII. Album sklidilo velmi dobré kritiky a v říjnu roku 1975 se stalo zlatým. Prakticky přesně o rok později představuje další sólové album, tentokrát inspirované známou knihou Julese Verna Cesta do středu Země. Toto 40ti minutové dílo už kombinuje rock s orchestrem a sborem a ihned po provedení sklízí velký úspěch. I toto konceptuální dílo dosáhne také v květnu téhož roku zlaté hranice.
Čtěte také: Kytarový chameleon Marc Ribot zahraje v březnu v Praze
V květnu 1975 vzniká poslední z trojice významných sólových děl Ricka Wakemana - The Myths and Legends of King Arthur and the Knights of the Round Table. I jmenované album bylo velmi úspěšné a dosáhlo jako třetí v řadě na zlatou metu. Megalomanský projekt však navzdory třem vyprodaným Wembley arénám zbankrotoval. V roce 1977 se Wakeman krátkodobě navrací k Yes a natáčí album Going for the One a Tormato. V kapele zůstává až do roku 1980. Na konci devadesátých let se připojuje ke třem spoluhráčům z Yes a dohromady na tři roky vytváří projekt s názvem Anderson Bruford Wakeman Howe. S nimi a společně ještě s dalšími současnými a minulými členy Yes vyráží roku 1991 na velké turné, po kterém se opět muzikantsky osamostatňuje.
V letech následujících se ještě dvakrát na krátký čas připojí k Yes, tu a tam hostuje a jako sólista hraje na koncertech převážně průřez svou bohatou tvorbou. A právě to by mělo být i náplní jeho plzeňského koncertu. Ten se odehraje v neděli 22. února v kulturním domě Peklo od 20:00. Vstupenky na sezení se pohybují od 690 do 890 korun, na stání pak 590 korun.