Trombónista, aranžér, skladatel, zpěvák a kapelník dokázal za svoji padesátiletou kariéru hodně. Posunul hranice hudby o kus dál. Ale pěkně popořádku. Fred Wesley se narodil v Georgii, celé dětství však prožil v Alabamě. Jako dítě hrával na klavír a trubku, než mu jako dvanáctiletému ukázal jeho otec kouzlo trombónu. Od té doby jako by k němu přirostl. V roce 1960 se stal stěžejním členem kapely Jamese Browna. Svými ostrými riffy a božskými sóly doplňoval saxofonisty Macea Parkera. V roce 1970 se stal kapelníkem Brownovy skupiny JBs, kterým byl až do svého odchodu o pět let později. Tím však jen započala další dekáda jeho obdivuhodné hudební cesty.
Od osmdesátých let se věnoval převážně jazzu, což potvrdil svým příchodem do Count Basie Orchestry a vydáním prvního jazzového alba To Someone v roce 1988. Od devadesátých let hrál se svými spoluhráči Pee Wee Elissem a Parkerem jako JBs Horn. S odchodem Ellise byla kapela přejmenována na The Maceo Parker Band, kde byl Wesley uváděn jako trombónista až do roku 1996, kdy založil vlastní kapelu Fred Wesley Group, dodnes vystupující pod názvem The New JBs. Jejich hudba je energická, oduševnělá a každému musí vykouzlit alespoň malý úsměv na tváři. Skvělý Fredův vokál se prolíná s nadpozemským funkovým a jazzovým podkladem.
Za svoji kariéru spolupracoval s mnoha významnými a různorodými umělci, jako například Rayem Charlesem, Lionelem Hamptonem, rappery De La Soul, spolupracoval s Lennym Kravitzem, Davidem Krakauerem, Van Morrisonem. Koncem minulého roku byl host na turné umělce zvaného Socalled a tím by výčet jeho spoluprací zdaleka neskončil. Je také hostujícím umělcem a asistentem profesorů na mnoha amerických vysokých školách zabývajících se uměním, včetně Berklee College of Music. V Česku vystoupí dva po sobě jdoucí dny. V pražském Lucerna Music Baru v neděli třiadvacátého března a o den později v ostravském klubu Parník. Na obou místech vystoupí v rámci lokálních jazzových festivalů.