Jejich hudba je neotesaná, živočišná, plná pouštního prachu a motorového oleje. Inspirace životem u Strýčka Sama však není pouhou stylizací. Bluesrockové duo ve státech několik let pobývalo. Skejtovalo, ladilo choppery a v pustinách hledalo inspiraci u tamějších původních obyvatel. Od těch současných pak prý zase schytalo někde mezi Montanou a Wyomingem do zad pár kulek.
Na posledním, loňském albu The Hands of Time, se všechny zkazky o životě na rozpálené silnici vinoucí se nespočtem opuštěných údolí zhmotňují třeba za zvuku řinčících řetězů nebo mandolíny. Zatímco skladba Howling Wolf ctí prověřený kapelní zvuk, Electric Nights dává vzpomenout tradici garáže, v níž dvojice s mikrofony proklatě blízko tak ráda nahrává. Rain nebo závěrečná The Rising Fall však nově ukazují i melancholičtější tvář germánské verze divokého západu.
Současnou podobu svého amerického snu přijedou The Picturebooks představit po roce do pražského Futurum Music Baru v sobotu 21. března. Předskokany jim budou žánroví příbuzní, belgičtí Black Mirrors. Ti podobně jako headlineři energií své frontmanky, Marcelly Di Troia, rozhodně nešetří.