04.02.2020 13:00

The Picturebooks míří do Prahy, z Porýní dovezou vůni spálených gum v prérii

Jsou dva a opravdu nejsou z Ameriky. Fynn Claus Grabke a Philipp Mirtschink se seznámili ve skateparku německého města Gütersloh, kde je spojila vášeň pro dlouhé vlasy a skladby Davida Bowieho, Velvet Underground nebo The Cure. The Picturebooks si však, svým androgynním vzorům navzdory, pěstují image větrem ošlehaných kovbojů, kteří mají rádi ruce na plynu a ženském těle.

Jejich hudba je neotesaná, živočišná, plná pouštního prachu a motorového oleje. Inspirace životem u Strýčka Sama však není pouhou stylizací. Bluesrockové duo ve státech několik let pobývalo. Skejtovalo, ladilo choppery a v pustinách hledalo inspiraci u tamějších původních obyvatel. Od těch současných pak prý zase schytalo někde mezi Montanou a Wyomingem do zad pár kulek.

Na posledním, loňském albu The Hands of Time, se všechny zkazky o životě na rozpálené silnici vinoucí se nespočtem opuštěných údolí zhmotňují třeba za zvuku řinčících řetězů nebo mandolíny. Zatímco skladba Howling Wolf ctí prověřený kapelní zvuk, Electric Nights dává vzpomenout tradici garáže, v níž dvojice s mikrofony proklatě blízko tak ráda nahrává. Rain nebo závěrečná The Rising Fall však nově ukazují i melancholičtější tvář germánské verze divokého západu.

 

 

Současnou podobu svého amerického snu přijedou The Picturebooks představit po roce do pražského Futurum Music Baru v sobotu 21. března. Předskokany jim budou žánroví příbuzní, belgičtí Black Mirrors. Ti podobně jako headlineři energií své frontmanky, Marcelly Di Troia, rozhodně nešetří. 

Zanechat komentář

Ujistěte se, že jste zadali všechny požadované informace označené hvězdičkou (*). HTML kód není povolen.

Používáme cookies

Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom od vás měli zpětnou vazbu.