10.04.2020 15:44

Tales od The Wild Roots nabízí řízný Rock´n´Roll

Rock'n'Roll není mrtev. Rozhodně tomuto výroku dává za pravdu skupina The Wild Roots. Svižně a energicky působící trio hudebníků z Lázní Kynžvart si vyšlapává cestičku na české rockové scéně. Pojďme se podívat na jejich EP nazvané Tales.

The Wild Roots tvoří od roku 2013, kdy kapela vznikla, tři mladí hudebníci – basistka Anguis Alice, bubeník Wild Kraken a kytarista Johnny. V pěvecké roli dominuje právě bubeník, ale i zbytek členů se vokálně výrazně zapojuje. Kořeny jejich hudby vychází z blues, hard rocku a grunge, nicméně velký vliv na jejich tvorbu mělo i Skotsko (viz píseň Hills of Heather).

Kapela zpívá pouze v angličtině, její ambicí je prorazit do zahraničí. Inu proč ne. EP Tales nabízí řízný materiál, který obsahuje celkem sedm písniček, které příjemně vybočují z jinak běžné tuzemské produkce. Kytarista Johnny je technicky vskutku sečtělý a ví, jak okořenit písně jak trefným sólem, tak i efekty. Pěvecky kapela rovněž působí sehraně. V některých pasážích zní angličtina s příliš českým přízvukem a v aranžích má posluchač pocit, že všechny písně se podezřele podobají něčemu, co už ve výše zmíněných žánrech kdesi zaznělo. I přesto deska působí kompaktně a talent se kapele upřít rozhodně nedá.

Chvílemi blues, chvílemi hard rock à la Led Zeppelin (Midnight Hunter) či ZZ Top, následně se kapela přesune ke skotským baladám, od nichž uhne až Rage Against the Machine. Přesto tento gulášek chutná vyváženě od začátku do konce. Nakolik platí například pořekadlo u některých rockových kapel, že co je dobré naživo, nepůsobí dobře na desce, na Tales od The Wild Roots tomu tak není.

Vychválit lze upřímné a plné vokály všech tří hudebníků, obdiv budí i kolik hudebního prostoru dokážou právě ve třech lidech pokrýt. Že jsou pouze tři, by mnozí posluchači možná ani netipovali. Zvukově je deska rovněž na perfektní úrovni. Kapela má vysoké ambice, proč jí nepřát jejich naplnění. Česká hudební scéna v současnosti postrádá podobné živelné rockové objevy.