Páteční ráno začalo tradičním budíčkem v podobě pojízdného “orchestru”, který probral celý areál do podmračeného dne. Mračna se pak nad trenčínským letištěm točila celý den a přinesla dokonce dvě pěkně vydatné přeháňky. Slunce se příznačně objevilo až spolu s kalifornským bluesmanem známým jako Seasick Steve, který svým vystoupením zahájil nabitý večerní program.
V okamžiku, kdy se americký sedmdesátník ukázal v lacláčích a flanelové košili na pódiu, bylo jasné, že celý koncert předčí veškerá očekávání. Doslova vagabundská image, mužný chraplák s perfektním jižanským akcentem, přátelské vystupování, Steve je zkrátka dobrák, který navíc umí skvěle zpívat a hrát i na ty nejpodivnější hudební nástroje. Příběh kytary, již dostal od Jacka Whitea a kterou následně vylepšil přimontováním obraceče hamburgerů s vánoční dekorací, ostatně hovořil sám za sebe. Vousatému muzikantovi se podařilo nejen úsměvem, ale hlavně ukázkovou bluesovou show vylepšit podmračenou festivalovou náladu. Navíc na to nebyl sám, úctyhodně mu při vystoupení sekundoval prošedivělý bubeník, který svým výkonem posunul celý koncert na ještě vyšší úroveň.
Předtím, než hlavní stage ovládl další highlight pátečního programu, a sice američtí rockeři The Afghan Whigs, prostor dostal také slovenský hokejista Marián Gáborik a jím přivezený Stanley Cup. Opět se tak projevila nápadná vlastnost hokejového sportu účinně posilovat národní vědomí a sounáležitost. K hlavnímu pódiu se totiž seběhla prakticky celá Pohoda, aby především slovenští návštěvnci hromadně pozdravili svou sportovní hvězdu.
Čtěte také reportáž z prvního dne festivalu Pohoda v Trenčíně
A o to složitější bylo pak dilema, jestli se raději vydat na zmíněný elektronický projekt, nebo dát přednost hip-hopové rebelce Azealiy Banks, která vystupovala v tentýž čas na jiné scéně. Tohle by se celkově dalo označit za největší průšvih slovenské Pohody. Během dne se návštěvníci znuděně poflakují po areálu, zatímco večer skoro nestíhají přebíhat mezi jednotlivými stagemi. A když se nakonec ještě kryjí dva výborní interpreti, jednoho to zamrzí. Jedinou útěchou snad může být, že obě vystoupení, jak německých Moderat, tak královny Banks, zaručila pořádně našlapanou party.
Elektronické trio roztančilo publikum svými koncertovými stálicemi, během vystoupení zazněly hity jako Therapy, A New Error a samozřejmě Bad Kingdom. Hudební kotrmelce jsou tak ve výsledku zase nejsilnější stránkou festivalu. Jednu chvíli do vás buší hutný kytarový zvuk, v další zase samply a oslepující světelné efekty, které jsou nedílnou součástí každé pořádné elektro show. Moderat fanoušky rozhodně nešetřili a hned od začátku do nadšeného publika sypali set za setem. Jestli do té doby někdo zahálel a hlavou jen decentně přikyvoval do rytmu, německé trio poskytlo všem přítomným skvělou příležitost k vybití nastřádané energie.
Vystoupení ještě ani neskončilo a obrovský dav už zase prchal směrem k hlavní scéně, kde měli každou minutou začít hrát legendy Travis. Kapela, která svou tvorbou ovlivnila i další velká jména hudebního světa jako Coldplay či Keane, se po pěti letech vrátila do Trenčína, aby divákům předvedla nejen nestárnoucí hity Why Does It Always Rain On Me či Side, ale také nahrávky z loňského alba. Sentimentální melodie a ještě sentimentálnější texty, sametový hlas frontmana Frana Healyho a možná také jeho obarvené růžové vousy dohromady vytvořily možná až příliš sladkou kombinaci. Atmosféra koncertu byla nicméně skvělá, zpěvák aktivně interagoval s publikem a celým areálem se rozléhaly sborově zpívané, notoricky známé singly. Z laciného slaďáku se tak nakonec vyloupl příjemný hudební zážitek. A kdo neměl ani po dvouhodinové emociální masáži dost, mohl ještě pokračovat v tanečním rytmu s DJ dvojicí projektu Modeselektor či například slovenskými B-Complex.
A nebo prostě šetřit síly na další hudební smršť sobotního programu. Nabitý line-up však kromě post-rockových Mogwai, legendárních Suede či britských Mount Kimbie přinese opět i dilema, na kterou stage se večer vydat. Nejtěžší souboj o fanoušky proběhne nejspíš mezi vycházejícími hvězdami Disclosure a popovými Goldfrapp, jejichž vystoupení se v programu bohužel časově překrývá.