Reportáže

Včera, tedy 24.ledna, bylo na Flédě k vidění, jak ve své kuchyni vaří norská kapela Hurra Torpedo, která zde měla první zastávku v rámci letošní návštěvy České repuliky.

Ke zvuku a atmosféře šedesátých let se vrací mnoho starších i mladších hudebníků. Jedním z takových návratů nenávratů byl i koncert tria varhaníka a trumpetisty Joea DeFrancesca 23. ledna v divadle U Hasičů v Praze.

Ve čtvrtek 19. ledna proběhlo na Nové scéně Národního divadla v Praze předání ceny hudební kritiky Apollo. Tato hudební cena je úplnou novinkou, byla předávána poprvé. O vítězi rozhodla odborná porota v týž den dopoledne a stal se jím Bonus s deskou Náměstí Míru.

Pražský club Roxy odstartoval hudebním mláďatům cestu ke hvězdám. Projekt Departure otevřel brány 18. ledna v 19 hodin. Vstoupil Dan Bárta & Illustratosphere a Lanugo.

Od prvních okamžiků bylo jasné, že Aussie Floyd, jak si sami říkají, opět předvedou úžasnou podívanou. Ne nadarmo jsou samotní Pink Floyd fanoušky svého vlastního „revivalu“. Já osobně je ještě neviděl, a tak jsem se těšil, jako by šlo o originál.

V sobotu 14. ledna proběhl v pražském klubu Exit-us druhý a zároveň i poslední den šestého ročníku festivalu Winter Metal Attack. Na prknech, která znamenají nářez, se představily kapely Designed by Death, Self Defence, Deathstar, DEAF1CULT-0, Unborn, Pandemia a Elysium.

V pátek 13. ledna odstartoval v pražském klubu Exit-us šestý ročník festivalu Winter Metal Attack. Během zahajovacího večera se na pódiu představily kapely Bajonet, Assessor, Arch of Hell, Panychida a Neurotic Machinery.

Ve středu 14. prosince 2011 se v žižkovském Paláci Akropolis uskutečnil koncert The Plastic People of the Universe, jedné z nejosobitějších českých kapel za posledních několik dekád. Kromě koncertu proběhl v daný večer také křest nového alba, jež vyšlo jen několik málo dní před koncertem u undergroundového vydavatelství Guerilla Records.

S týdenním odstupem sedím u počítače, poslouchám Animals as Leaders a před očima si promítám tento koncert. Konečně mám dost času se zastavit, utřídit myšlenky a něco vám o tomto koncertu napsat.Vrchol večera pro mě a dost dalších lidí paradoxně nebyli hvězdy BTBAM, ale právě Animals as Leaders, původní projekt kytaristy Tosina Abasiho, který si kolem sebe po vydání desky postavil kapelu. Tohle bylo jejich první tour po Evropě, který jeli společně s BTBAM a Doyle, a koncert si opravdu užívali. Jakmile se kapela objevila na pódiu, tak se začalo tleskat, pískat a vydávat další hlasité skřeky. Pánové spustili matematiku na svoje osmistrunné kytary a začalo metalové nebe, jestli se to tak dá napsat. Každý kroutil krkem, aby se podíval, jak se to, co velmi dobře znají z mptrojek, vlastně hraje. Nechybělo nic z toho, co je na desce, třetí kytaru nahrával Tosin do smyčky a samply pouštěl bicman. Ze začátku měl pan zvukař plný ruce práce, aby si poradil se zvukem osmiček, nějak to dal dohromady, ale ideální to rozhodně nebylo. Ovšem spousta lidí měla songy naposlouchané z domova, tak jim to ani moc nevadilo. Po několika minutách jsem se přistihl, že stojím s otevřenou pusou a nevnímám nic…

Skotské rockové trio Biffy Clyro vystoupilo v pražském Lucerna Music Baru téměř s ročním zpožděním oproti původnímu plánu. Není se ale čemu divit, nabídka stát se předskokany na turné takové kapely, jakou jsou britští Muse, se totiž neodmítá, a to i za cenu odložení vlastních naplánovaných koncertů na starém kontinentu. Proto jsme si kapelu, která hrála i s Rolling Stones či v hlavním čase na John Peel Stage na legendárním festivalu Glastonbury, ale o které v Česku ví jen málokdo, mohli naživo poslechnout až tento pátek. A na rovinu, kdo ten necelý rok počkal a na Biffy Clyro do Lucerny vyrazil, dočkal se více než dobré show…

Strana 104 z 104

Používáme cookies

Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom od vás měli zpětnou vazbu.