Používáme cookies
Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom od vás měli zpětnou vazbu.
Na pódiu klubu Nová Chmelnice se sešly dvě kapely, jež se před desítkami let podílely na formování svých žánrů. Zatímco Diamond Head počátkem osmdesátých let pomáhaly na svět nové vlně britského heavy metalu, Black Star Riders jsou následovníkem Thin Lizzy, jedné z nejvýznamnějších kapel rockové historie vůbec.
Bluesová plejáda v Šumperku dospěla. K poslechu bylo poslední den mnohé, repertoáry interpretů byly stejně pestré jako jejich vlastní životní osudy, o nichž nejen blues tak rádo vypráví.
K pátečnímu, druhému a zároveň prostřednímu dni festivalové přehlídky Blues Alive v jesenickém podhůří neodmyslitelně patří i odpoledne strávené v podkroví šumperského H-Clubu. Zdejší prostor s výhledem na koleje místního nádraží tradičně hostí interprety komornějšího projevu, lakájícího k nabytí sil před hlavním programem. Letos střešní trámoví rezonovalo silněji, než tomu bývá zvykem. Oba účinkující totiž disponovali energií, která se netajila ambicí posluchačovu pohodu narušit.
Zatímco úvod prvního večera svěřilo vedení do rukou slovenských sousedů, ten následující, jen s návratem k tradičnímu výkopu z předsálí, opanovali ti polští. Karolina Czelej své hráčské ambice realizuje v jiném projektu, a tak se mohla jako jediná z Caramel Black ve foyer plně věnovat mikrofonu. Klasickou blues-rockovou nálož protkanou i popovějšími nápěvky, tedy standardní balíček většiny polských kapel, povyšuje Karolínina barva hlasu.
Třídenní oslava "dvanáctky", šumperský festival Blues Alive, vkročil svým čtyřiadvacátým ročníkem na práh významného jubilea. Zatímco minulý ročník byl poznamenaný jedním z nejlepších programů poslední půldekády a euforií z pár hodin čerstvého příslibu prestižní ceny Keeping the Blues Alive, ten letošní dával ve vzduchu cítit klidnější tempo a pokoru k udělenému ocenění.
Klavírní virtuos a jeden z průkopníků elektroniky v jazzu shrnul půl století svých hudebních výbojů během jediného koncertu v sobotu 9. listopadu v nové pražské koncertní hale O2 Universum. Se svou čtyřčlennou skupinou ohromil novými zvuky i úpravami největších instrumentálních hitů. Na svých 79 let vypadá Herbie Hancock neuvěřitelně čile, při závěrečné skladbě Chameleon křepčil s příručním syntetizérem na pódiu jako rocková hvězda. Své stále bohaté vlasy si sice dobarvuje, ale hudební energie má víc než muzikanti o dvě generace mladší.
Také tento srpen se u jezera ve středočeské Sadské sešli příznivci rockové a metalové hudby na festivalu Rock of Sadská. Jednalo se již o šestý ročník a tak se pořadatelům podařilo vychytat většinu much. A jelikož se návštěvníků sjíždí každým rokem víc a víc, mohli si dovolit i více kapel ze zahraničí. Připomeňte si v naší exkluzivní reportáži jak to letos probíhalo.
Na oslavu výročí 30 let od sametové revoluce připravil festival Struny podzimu ve spolupráci s festivalem Prague Music Performance velkolepý průřez poválečnou vážnou hudbou země, která je se svobodou, a to především tou tvůrčí, neodmyslitelně spjatá – Spojených států amerických. 3. listopadu tedy zazněla v Divadle Archa slavná, jakož i polozapomenutá díla několika amerických skladatelů, která vykreslují neskutečně barevnou kulturní mozaiku USA.
Jedna z hlavních jazzových událostí tohoto roku je za námi. V Brně vystoupila japonská klavíristka Hiromi Uehara, která na JazzFestu Brno představila svoji novou desku. Repertoár navíc překvapivě tvořily právě pouze skladby z tohoto nového alba.
Pojí-li se hudebníkovo jméno všude se slovem legenda, nemělo by se u něho pochybovat snad o ničem. U jedenaosmdesátiletého Američana Charlese Lloyda, jednoho z posledních hrajících poválečných bohů saxofonu, tím spíš. Tedy ani o tom, že asi jako první jazzman oslovil rockery, přátelil se a hrál s nimi na festivalech, vdechl své hře rockovou uvolněnost i žhavost fúzí podnícených rockovou explozí 60. let, ne náhodou hrál i nahrával s The Doors, Beach Boys i Canned Heat a dle mnohých stál i blízko pramenů jazzrocku…
Používáme cookies
Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom od vás měli zpětnou vazbu.