Zatímco úvod prvního večera svěřilo vedení do rukou slovenských sousedů, ten následující, jen s návratem k tradičnímu výkopu z předsálí, opanovali ti polští. Karolina Czelej své hráčské ambice realizuje v jiném projektu, a tak se mohla jako jediná z Caramel Black ve foyer plně věnovat mikrofonu. Klasickou blues-rockovou nálož protkanou i popovějšími nápěvky, tedy standardní balíček většiny polských kapel, povyšuje Karolínina barva hlasu.
Třídenní oslava "dvanáctky", šumperský festival Blues Alive, vkročil svým čtyřiadvacátým ročníkem na práh významného jubilea. Zatímco minulý ročník byl poznamenaný jedním z nejlepších programů poslední půldekády a euforií z pár hodin čerstvého příslibu prestižní ceny Keeping the Blues Alive, ten letošní dával ve vzduchu cítit klidnější tempo a pokoru k udělenému ocenění.
Klavírní virtuos a jeden z průkopníků elektroniky v jazzu shrnul půl století svých hudebních výbojů během jediného koncertu v sobotu 9. listopadu v nové pražské koncertní hale O2 Universum. Se svou čtyřčlennou skupinou ohromil novými zvuky i úpravami největších instrumentálních hitů. Na svých 79 let vypadá Herbie Hancock neuvěřitelně čile, při závěrečné skladbě Chameleon křepčil s příručním syntetizérem na pódiu jako rocková hvězda. Své stále bohaté vlasy si sice dobarvuje, ale hudební energie má víc než muzikanti o dvě generace mladší.
Také tento srpen se u jezera ve středočeské Sadské sešli příznivci rockové a metalové hudby na festivalu Rock of Sadská. Jednalo se již o šestý ročník a tak se pořadatelům podařilo vychytat většinu much. A jelikož se návštěvníků sjíždí každým rokem víc a víc, mohli si dovolit i více kapel ze zahraničí. Připomeňte si v naší exkluzivní reportáži jak to letos probíhalo.
Na oslavu výročí 30 let od sametové revoluce připravil festival Struny podzimu ve spolupráci s festivalem Prague Music Performance velkolepý průřez poválečnou vážnou hudbou země, která je se svobodou, a to především tou tvůrčí, neodmyslitelně spjatá – Spojených států amerických. 3. listopadu tedy zazněla v Divadle Archa slavná, jakož i polozapomenutá díla několika amerických skladatelů, která vykreslují neskutečně barevnou kulturní mozaiku USA.
Jedna z hlavních jazzových událostí tohoto roku je za námi. V Brně vystoupila japonská klavíristka Hiromi Uehara, která na JazzFestu Brno představila svoji novou desku. Repertoár navíc překvapivě tvořily právě pouze skladby z tohoto nového alba.
Pojí-li se hudebníkovo jméno všude se slovem legenda, nemělo by se u něho pochybovat snad o ničem. U jedenaosmdesátiletého Američana Charlese Lloyda, jednoho z posledních hrajících poválečných bohů saxofonu, tím spíš. Tedy ani o tom, že asi jako první jazzman oslovil rockery, přátelil se a hrál s nimi na festivalech, vdechl své hře rockovou uvolněnost i žhavost fúzí podnícených rockovou explozí 60. let, ne náhodou hrál i nahrával s The Doors, Beach Boys i Canned Heat a dle mnohých stál i blízko pramenů jazzrocku…
The Unity zahráli v Praze již potřetí, z toho podruhé v roli headlinera. Rockový klub Nová Chmelnice poskytuje kapelám toho typu ideální prostor. I vzhledem k tomu, že se koncert odehrál v pátek jsem byl udiven poměrně nízkou návštěvou.
Ačkoli Martin Barre již řadu let upíná své aktivity k sólové dráze, k jeho kariéře neodmyslitelně patří působení v kapele Jethro Tull, jejíž byl po několik desetiletí hlavním kytaristou.
Australská rocková senzace je od vydání svého debutového alba Runnin' Wild v roce 2017 na stálém vzestupu. Na festivalech Airbourne hrají ve stále prestižnějších časech. Do Prahy přijeli představit nové album Boneshaker, které ale vyjde až 25. října.
Spáchat v Lucerna Music Baru současně komorní i monstrózní koncert najednou se moc každému nepodaří. V případě tria minus123minut se to ale ve čtvrtek 25. září povedlo. A navíc přišel i Petr Čtvrtníček.
Jméno klavíristy Ethana Iversona je spojeno bezesporu se skupinou The Bad Plus, kterou v roce 2000 zakládal se svými přáteli. Po létech jejího působení v roce 2017 ovšem oznámil, že kapelu opouští. Ethan Iverson navštívil tak klub Jazz Dock ve středu 18. září 2019 poprvé se svým novým projektem.
Metallica už dnes netvoří žánry, ani nepřepisuje dějiny hudby. Její jméno je ale stále pojmem, který dokáže na koncert přilákat pestrou paletu návštěvníků všech věkových kategorií. Na letiště v pražských Letňanech jich dorazilo přes sedmdesát tisíc.
České Budějovice zažily v sobotu 10. srpna hudební zázrak v podobě koncertu světoznámého francouzského houslisty Jeana-Luca Pontyho. Šestasedmdesátiletý virtuos vystoupil na závěr devátého ročníku South Bohemia Jazz Festu a nenechal nikoho na pochybách, že ač je drobné postavy, právem mu náleží titul největšího houslisty současnosti v jazzu i navazujícím stylu fusion.
Zatímco sobotní dvojka Tarja a Within Temptation spolu báječně souzněla, nedělní finálový pár mohl jenom těžko být rozdílnější. Předtím se ale ještě na pódiu vystřídala řádka kapel, z nichž mnohé lze dnes již považovat klasiky.
Pokud jste fanoušci ženských vokálů v metalu, měl pro vás Masters of Rock něco každý den, ale sobota byla v tomto ohledu rozhodně nejdál. Pokud vás dámy za mikrofonem neberou, určitě jste si v nabídce našli to svoje, protože i tento den byla nabídka patřičně rozmanitá.
Pátek byl na Masters of Rock asi nejdeštivější den, ale protože nebyla zima, dalo se to vydržet. Na Ronnie James Dio stagi hřály diváky v prvních brázdách nejen plameny z pyroefektů, ale také plameny pekelné. Menu, které pořadatelé pro tento den nabídli, bylo totiž patřičně pestré.
Veliká show a prověřené hity. Tak by se dal ve zkratce shrnout zážitek z koncertu skupiny Rammstein, který se konal v úterý 16. července. V den, kdy byl článek vydán, kapela odehrávala právě druhý vyprodaný koncert.